Στην… πρίζα θα μπαίνει τελικά η επόμενη γενιά RS της Skoda Octavia η οποία θα αποτελεί και την κορυφαία έκδοση του γνωστού μοντέλου της τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας ενώ παράλληλα θα υπάρχουν και δύο φθηνότερες εκδόσεις e-TEC με χαμηλότερες ιπποδυνάμεις που θα φέρουν σύστημα mild hybrid.
Η εξωτερική εμφάνιση της νέας Skoda Octavia RS είναι σίγουρα σπορ και διαθέτει φώτα ομίχλης τεχνολογίας LED, ενώ οι γνωστές κόκκινες δαγκάνες των φρένων συνοδεύουν τους τροχούς 18 ή 19 ιντσών. Επίσης και στην επόμενη γενιά θα υπάρχει η χαρακτηριστική γρίλια με τους εμπρόσθιους αεραγωγούς όπως και η πίσω αεροτομή.
Στο εσωτερικό το λογότυπο RS ξεχωρίζει στο πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι τριών ακτίνων, που φυσικά διαθέτει και paddles για αλλαγή σχέσεων στο σύστημα DSG όπως και στα καθίσματα ενώ οι κόκκινες ή ασημί-γκρι ραφές που υπάρχουν στο τιμόνι ή τα υποβραχιόνια, δίνουν τον τόνο.
Η νέα Skoda Octavia RS θα διατίθεται σε εκδόσεις hatchback και estate και θα αποτελεί το πρώτο plug-in υβριδικό RS στην ιστορία της Skoda το οποίο εφοδιάζεται με τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,4 TSI ισχύος 150 ίππων. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 85 kW, οπότε το σύστημα αποδίδει συνολικά ισχύ 245 ίππων. Η ροπή των 400 Nm, μεταφέρεται στους τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων DSG, ενώ σύμφωνα με τη Skoda, η εκπομπή ρύπων σε κύκλο WLTP είναι 30 γραμμάρια/χλμ.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης χωρητικότητας 13 kWh, φορτίζεται τόσο σε οικιακή πρίζα όσο και σε wallbox, ενώ το σημείο σύνδεσης του αυτοκινήτου με την πρίζα, βρίσκεται στον εμπρός προφυλακτήρα από την πλευρά του οδηγού. Όσο για το ρεζερβουάρ βενζίνης, αυτό έχει χωρητικότητα 40 λίτρων, δηλαδή είναι μόλις κατά 5 λίτρα μικρότερο από εκείνο των εκδόσεων που διαθέτουν αποκλειστικά κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Skoda Octavia e-TEC
Πέραν της έκδοσης RS το νέο Skoda Octavia θα διατίθεται και σε δύο εκδόσεις με τεχνολογία mild hybrid, που ξεχωρίζουν από τα λογότυπα e-TEC στο πίσω μέρος. Η πρώτη αφορά στον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 TSI ισχύος 110 ίππων και η δεύτερη, στον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 TSI ισχύος 150 ίππων. Όταν συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG 7 σχέσεων, τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν μια γεννήτρια και μια μπαταρία ιόντων λιθίου, αμφότερες με τάση 48 Volt και χωρητικότητα 0,6 kWh, που έχουν τοποθετηθεί κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού.