Η Nissan προχωρά με σχέδια για την κατασκευή του νέου Qashqai στο βρετανικό εργοστάσιο παρά τις προειδοποιήσεις για την Brexit, ανακοινώνοντας μια επένδυση ύψους 52 εκατομμυρίων λιρών σε μια νέα γραμμή τύπου στην περιοχή.
Η αυτοκινητοβιομηχανία ωστόσο είχε ανακοινώσει στο παρελθόν ότι εάν η Βρετανία αποχωρήσει από την ΕΕ χωρίς συμφωνία και επιβληθούν επιπλέον δασμοί τότε τα ευρωπαϊκά της εργοστάσια, συμπεριλαμβανομένου και εκείνου στη Βαρκελώνη, θα ήταν μη βιώσιμα.
Επίσης η Nissan είχε δηλώσει το 2016 ότι θα κατασκευάσει το νέο Qashqai στο εργοστάσιο του Sunderland μετά από κυβερνητικές διαβεβαιώσεις ότι το Brexit δεν θα έπληττε την ανταγωνιστικότητα, επιβεβαιώνοντας πόσο νωρίτερα λαμβάνονται οι επενδυτικές αποφάσεις καθώς το αυτοκίνητο πρόκειται να εμφανιστεί στις αρχές του 2021.
«Η ομάδα μας στο Ηνωμένο Βασίλειο εξακολουθεί να θέτει το πρότυπο για παραγωγικότητα και ποιότητα», δήλωσε ο Chief Operating Officer Ashwani Gupta.
Σε παγκόσμια κλίμακα, η Nissan αγωνίζεται για την μείωση του κόστους παραγωγής και την αύξησης των κερδών, ενώ παράλληλα προσπαθεί να αποκαταστήσει τις σχέσεις με την συνεργαζόμενη Renault αλλά και την αντιμετώπιση των ζημιών που προκάλεσε η σύλληψη του πρώην αφεντικού Carlos Ghosn.
Σήμερα η Nissan κατασκευάζει στη Βρετανία τα μοντέλα Leaf, Qashqai και Juke, όπου απασχολεί άμεσα περισσότερους από 7.000 ανθρώπους, αλλά πέρυσι μείωσε τα premium οχήματα της Infiniti, μειώνοντας την παραγωγή καθώς έχει πληγεί η ζήτηση των οχημάτων diesel.
Η νέα εξαιρετικά μεγάλη γραμμή πατραγωγής αποτελεί μέρος μιας επένδυσης 400 εκατομμυρίων λιρών (520 εκατομμύρια δολάρια) για το κορυφαίο μοντέλο ενώ πάνω από τα 100 εκατομμύρια λίρες δαπανήθηκαν για το νέο Juke, το οποίο εισήχθη πέρυσι στην γραμμή παραγωγής και ήδη έφτασε τις 35.000 μονάδες.
Το εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland, αποτελεί το μεγαλύτερο εργοστάσιο αυτοκινήτων στη Βρετανία, στο οποίο κατασκευάστηκαν περίπου 350.000 αυτοκίνητα το 2019 αλλά η δυναμικότητα παραγωγής έχει μειωθεί κατά 33% σε σχέση με το 2016 όποτε και πέρασαν από την γραμμή παραγωγής 500.000 μονάδες.
Αν και η Βρετανία έφυγε επισήμως από την ΕΕ τον Ιανουάριο, οι εμπορικές σχέσεις με την Ευρώπη θα παραμείνουν αμετάβλητοι μέχρι το τέλος του έτους και από το 2021 θα τεθεί σε ισχύ μια νέα εταιρική σχέση η οποία ακόμη δεν έχει διαπραγματευθεί.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες φοβούνται ότι τυχόν πρόσθετοι τελωνειακοί έλεγχοι και επιπλέον δασμοί θα αυξήσουν το κόστος και θα επιβραδύνουν τις παραγωγικές διαδικασίες δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στην παραγωγή αλλά και στα κέρδη τους.