Διευκρινήσεις για τις βεβαιώσεις ΚΤΕΟ που πρέπει να προσκομίζουν όσοι εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην Ελλάδα από άλλα κράτη-μέλη εξέδωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ώστε να μην υπάρχουν παρανοήσεις καθώς τα Δελτία Τεχνικού Ελέγχου από χώρα σε χώρα είναι διαφορετικά.
Μάλιστα ξεκθαρίζεται ότι το Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου γίνεται δεκτό μόνο αν αναγράφονται τα διανυθέντα χιλιόμετρα καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα διενεργείται τεχνικός έλεγχος στην Ελλάδα.
Επίσης ξεκαθαρίζεται ότι σε περίπτωση που το μεταχειρισμένο όχημα δεν έχει κλείσει 4ετία από την πρώτη του ταξινόμηση δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου σε ισχύ.
Ειδικότερα η εγκύκλιος αναγράφει ότι: «Συμπληρωματικές διευκρινίσεις για την εφαρμογή του άρθρου 53 του ν. 4663/2020 (Α΄30) σχετικά με την ταξινόμηση μεταχειρισμένων επιβατηγών οχημάτων με προηγούμενη κυκλοφορία σε κράτοςμέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.)
ΣΧΕΤ: α) Το άρθρο 53 του ν. 4663/2020 (Α΄30)
β) Η με αριθμ. πρωτ. 11711/151/18-2-2020 (ΑΔΑ: ΨΑ34465ΧΘΞ-Δ18) εγκύκλιος της Γενικής Δ/νσης Οχημάτων & Εγκαταστάσεων και της Γενικής Δ/νσης Μεταφορών “Παροχή διευκρινίσεων σχετικά µε την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 53, 54 και 71 του ν. 4663/2020 «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, ρυθμίσεις µμεταφορών και άλλες διατάξεις» (Α΄ 30).”
Σε συνέχεια της (β) σχετ. εγκυκλίου με την οποία δόθηκαν διευκρινίσεις σχετικά με την εφαρμογή του ν. 4663/2020 (Α΄ 30) και μετά από προφορικά ερωτήματα Υπηρεσιών Μεταφορών και Επικοινωνιών και ΚΤΕΟ της χώρας, καθώς και ενδιαφερόμενων εμπόρων εισαγωγέων μεταχειρισμένων οχημάτων, σας ενημερώνουμε επιπλέον για τα παρακάτω – σε συνδυασμό με τις διατάξεις του προαναφερόμενου νόμου, της με αριθμ. πρωτ. οικ. 49372/3352/2017 (Β΄ 2726) κ.υ.α. εναρμόνισης της οδηγίας 2014/45/ΕΕ και της με αριθμ. πρωτ. οικ. 19111/192/2019 (Β΄ 1003) υ.α.- σχετικά με το Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου κράτουςμέλους της Ε.Ε. που απαιτείται η κατάθεσή του στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας για την έκδοση πρώτης άδειας κυκλοφορίας των επιβατηγών οχημάτων που έχουν ταξινομηθεί πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. και εισάγονται στη χώρα μας ως μεταχειρισμένα.
1.Σύμφωνα με την οδηγία 2014/45/ΕΕ (παράγραφος 2 του άρθρου 4 αυτής) ο τεχνικός έλεγχος εκτελείται από το κράτος-μέλος ταξινόμησης του οχήματος, συνεπώς κατά την ταξινόμηση μεταχειρισμένου επιβατηγού οχήματος προερχόμενο από κράτος-μέλος της Ε.Ε., το υποβαλλόμενο Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου πρέπει να έχει εκδοθεί από το κράτος αυτό.
Παράδειγμα 1: Όχημα με προηγούμενη κυκλοφορία στην Ιταλία μεταφέρεται στη Βουλγαρία και χωρίς να ταξινομηθεί στην Βουλγαρία εισάγεται για ταξινόμηση στη χώρα μας. Στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας πρέπει να προσκομιστεί το Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου της Ιταλίας (εφόσον από τη συχνότητα ελέγχου της Ιταλίας είναι απαιτητό). Αν δεν ανευρίσκεται το Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου της Ιταλίας, προκειμένου να ταξινομηθεί στη χώρα μας πρέπει να υποβληθεί το Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου της Βουλγαρίας μετά από ταξινόμηση στη χώρα αυτή. Στην ουσία πρέπει η άδεια κυκλοφορίας και το Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου να έχουν εκδοθεί από την ίδια χώρα.
2.Το ισχύον Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου της χώρας προηγούμενης κυκλοφορίας (χωρίς σοβαρές ή επικίνδυνες ελλείψεις) είναι απαιτητό εφόσον προκύπτει ότι από τη συχνότητα ελέγχου του κράτους-μέλους προηγούμενης κυκλοφορίας το όχημα είχε την υποχρέωση υποβολής σε τεχνικό έλεγχο στο κράτος-μέλος της Ε.Ε..
Παράδειγμα 2: Όχημα που πρόκειται να ταξινομηθεί στην χώρα μας με προηγούμενη χώρα κυκλοφορίας την Ισπανία το 2018 (όπου βάσει της συχνότητας ο πρώτος περιοδικός τεχνικός έλεγχος γίνεται στην τετραετία) δεν απαιτείται ούτε η προσκόμιση Πιστοποιητικού Τεχνικού Ελέγχου της Ισπανίας ούτε η έκδοση Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) στη χώρα μας.
Στην περίπτωση που μεταχειρισμένο προς ταξινόμηση όχημα μετά την ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν. 4663/2020 (Α΄30) δεν είναι εφοδιασμένο με ισχύον Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου (εφόσον προκύπτει ότι από τη συχνότητα ελέγχου του κράτους-μέλους προηγούμενης κυκλοφορίας το όχημα είχε την υποχρέωση υποβολής σε τεχνικό έλεγχο από κράτος-μέλος της Ε.Ε.) δεν γίνεται δεκτό για ταξινόμηση στην Ελλάδα σύμφωνα με το άρθρο 53 του 4663/2020 (Α΄ 30). Σε αυτή την περίπτωση δεν ισχύει το πρώτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 6 της με αριθμ. πρωτ. οικ. 19111/192/2019 (Β΄ 1003) υ.α. που προβλέπει ότι:
«στην περίπτωση που μεταχειρισμένο προς ταξινόμηση όχημα δεν είναι εφοδιασμένο με πιστοποιητικό τεχνικού ελέγχου που έχει εκδοθεί από άλλο κράτος-μέλος της Ε.Ε., διενεργείται περιοδικός τεχνικός έλεγχος.».
3.Η απαίτηση ισχύος, όσον αφορά την ταξινόμηση, για το Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου της χώρας προηγούμενης κυκλοφορίας (χωρίς σοβαρές ή επικίνδυνες ελλείψεις) εφαρμόζεται κατά τον χρόνο έκδοσης της Δήλωσης Άφιξης του Οχήματος (Δ.Α.Ο.) στην χώρα μας. Η ημερομηνία λήξης του Πιστοποιητικού Τεχνικού Ελέγχου θα λαμβάνεται από τον ενωσιακό κωδικό «8: ημερομηνία επόμενου ελέγχου ή ημερομηνία λήξης του πιστοποιητικού», ασχέτως εάν η ημερομηνία αυτή είναι μεταγενέστερη από αυτή που προκύπτει βάσει της συχνότητας επόμενου τεχνικού ελέγχου (όπως για παράδειγμα ισχύει στην Ιταλία όπου ο τεχνικός έλεγχος μπορεί να διενεργηθεί μέχρι την τελευταία ημερομηνία του μήνα υποχρέωσης ελέγχου).
Ισχύον Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου χωρίς ενωσιακούς κωδικούς γίνεται δεκτό μόνο αν φέρει αναγεγραμμένο και τον αριθμό διανυθέντων χιλιομέτρων κατά την ταξινόμηση του οχήματος (π.χ. αυτοκόλλητο σήμα στην άδεια κυκλοφορίας που εκδίδεται στην Ιταλία), αλλά δεν γίνεται δεκτό για τη διαδικασία αναγνώρισης σε ΚΤΕΟ. Σε αυτή την περίπτωση θα διενεργείται περιοδικός τεχνικός έλεγχος σε ΚΤΕΟ της χώρας μας.
Για διευκόλυνσή σας σας γνωρίζουμε ότι το αυτοκόλλητο σήμα που χορηγούνταν στο παρελθόν στον τεχνικό έλεγχο που διενεργούνταν στην Ιταλία και το οποίο γίνεται δεκτό για την ταξινόμηση στην χώρα μας (και όχι στο ΚΤΕΟ) έχει την ακόλουθη μορφή :
Όπου REVISIONE DEL 08/01/2019 σημαίνει Περιοδικός έλεγχος στις 08/01/2019, ESITO REGOLARE σημαίνει ΕΠΙΤΥΧΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ, SCADENZA 01/2021 σημαίνει ΛΗΞΗ (ή ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021 καθόσον δίνεται περιθώριο για τον επόμενο έλεγχο εντός του μηνός που πραγματοποιήθηκε ο προηγούμενος έλεγχος) KM 104600 σημαίνει τον αριθμό διανυθέντων χιλιομέτρων.
Αν το Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου έχει λήξει όταν πραγματοποιείται η ταξινόμηση του οχήματος στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών (καθόσον αυτή μπορεί να πραγματοποιηθεί σε μεταγενέστερη ημερομηνία από την ημερομηνία έκδοσης της Δ.Α.Ο.), αυτό γίνεται αποδεκτό από την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών ως το πρώτο δικαιολογητικό που προβλέπει το άρθρο 53 του ν. 4663/2020. Όμως δεν γίνεται αποδεκτό από το ΚΤΕΟ για αναγνώριση οπότε στη περίπτωση αυτή πρέπει να διενεργηθεί περιοδικός τεχνικός έλεγχος.
4.Ως αναγνώριση του Πιστοποιητικού Τεχνικού Ελέγχου της προηγούμενης χώρας κυκλοφορίας του, νοείται η έκδοση από ελληνικό ΚΤΕΟ, Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) λαμβάνοντας υπόψη τα αναγραφόμενα δεδομένα του τεχνικού ελέγχου μόνο σε Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου, που έχει εκδοθεί σύμφωνα με την οδηγία 2014/45/ΕΕ δηλ. φέρει ενωσιακούς κωδικούς. Αναλυτικότερα:
– Σύμφωνα με το Παράρτημα ΙΙ της οδηγίας 2014/45/ΕΕ το Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου που εκδίδεται σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. φέρει υποχρεωτικά την ημερομηνία διενέργειας του Τεχνικού Ελέγχου (δίπλα ή κάτω από τον ενωσιακό κωδικό «3: ημερομηνία τεχνικού ελέγχου») καθώς και την ημερομηνία του επόμενου τεχνικού ελέγχου ή ημερομηνία λήξης του Πιστοποιητικού (δίπλα ή κάτω από τον ενωσιακό κωδικό «8: ημερομηνία επόμενου ελέγχου ή ημερομηνία λήξης του πιστοποιητικού»).
Έτσι εύκολα διαπιστώνεται αν ένα Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου έχει ετήσια ή διετή ισχύ. Αν η ημερομηνία λήξης είναι σε σύντομο διάστημα, εντός διμήνου, (μέσα στο οποίο πρέπει να υποβληθεί σε επανέλεγχο λόγω σοβαρών ή επικίνδυνων ελλείψεων) δεν γίνεται δεκτό για ταξινόμηση στη χώρα μας.
Η διαπίστωση σοβαρής ή επικίνδυνης έλλειψης επιβεβαιώνεται και από την αναγραφή στον χώρο του ενωσιακού κωδικού «6.Διαπιστωθείσες αστοχίες» του Πιστοποιητικού Τεχνικού Ελέγχου των αντίστοιχων σημείων ελέγχου που είναι της μορφής π.χ. 7.1.6 ή 1.1.11.c, κ.ο.κ.
– Αν το Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου στο χώρο του ενωσιακού κωδικού «6. Διαπιστωθείσες αστοχίες» φέρει δευτερεύουσες ελλείψεις γίνεται δεκτό σε ΚΤΕΟ της χώρας μας (στο αρχείο του οποίου κρατείται αντίγραφό του) και εκδίδεται βάσει αυτού Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) στο οποίο αναγράφονται μόνο οι δευτερεύουσες ελλείψεις που έχουν μεταφερθεί από το Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου (δευτερεύουσες ελλείψεις της οδηγίας 2014/45/ΕΕ) και όχι τυχόν σημεία ελλείψεων που αφορούν εθνική νομοθεσία κράτους-μέλους της Ε.Ε. Το πρωτότυπο Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου επιδίδεται στον κάτοχο του οχήματος προκειμένου να το καταθέσει στην αρμόδια για την ταξινόμησή του Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Παράδειγμα 3: Οι δευτερεύουσες ελλείψεις που πιθανόν αναγράφονται σε ένα Πιστοποιητικό Τεχνικού ελέγχου έχουν την μορφή 1.1.11.d ή 4.7.2 κ.ο.κ. (όπως αποτυπώνονται στην οδηγία 2014/45/ΕΕ).
– Σε περίπτωση αμφιβολιών που οφείλονται στην κατάσταση του οχήματος δεν θα διενεργείται αναγνώριση του Πιστοποιητικού Τεχνικού Ελέγχου αλλά θα πραγματοποιείται πλήρης τεχνικός έλεγχος σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 6 της με αριθμ. πρωτ. οικ. 19111/192/2019 (Β΄ 1003) υ.α.
5.Όσον αφορά την ισχύ του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) που εκδίδεται μετά από αναγνώριση του ισχύοντος Πιστοποιητικού Τεχνικού Ελέγχου κράτους-μέλους της Ε.Ε. παρατίθενται τα παρακάτω:
α) Σε επιβατηγό όχημα που ελέγχεται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. (σε χρόνο μικρότερο των 4 ετών από τον πρώτο τεχνικό έλεγχο στη χώρα μας) π.χ. στα τρία (3) έτη από την ημερομηνία πρώτης ταξινόμησής του (βάσει της συχνότητας που ισχύει στο κράτος-μέλος όπως στην Αυστρία) υπάρχουν δύο επιλογές:
αα) ταξινομείται το όχημα στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών χωρίς να χορηγηθεί Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) από ΚΤΕΟ της χώρας μας. Στην περίπτωση αυτή στον χώρο των παρατηρήσεων της άδειας κυκλοφορίας θα αναγράφεται «Ημερομηνία πρώτου τεχνικού ελέγχου ../../….» όπου σαν ημερομηνία αναγράφεται η ημερομηνία που προκύπτει μετά από την παρέλευση τετραετίας από την ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης σε κράτος-μέλος της Ε.Ε.
Όταν στο όχημα θα διενεργηθεί έλεγχος σε ΚΤΕΟ της χώρας μας θα ακολουθείται η διαδικασία της αναγνώρισης Πιστοποιητικού Τεχνικού Ελέγχου κράτους-μέλους της Ε.Ε. και στο εκδιδόμενο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) όσον αφορά την ημερομηνία λήξης του θα λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία έκδοσης του Πιστοποιητικού Τεχνικού Ελέγχου κράτους-μέλους της Ε.Ε. Σε περίπτωση αμφιβολιών που οφείλονται στην κατάσταση του οχήματος δεν θα διενεργείται αναγνώριση του Πιστοποιητικού Τεχνικού Ελέγχου αλλά θα πραγματοποιείται πλήρης τεχνικός έλεγχος σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 6 της με αριθμ. πρωτ. οικ. 19111/192/2019 (Β΄ 1003) υ.α., ή
ββ) ταξινομείται το όχημα στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών αφού προηγηθεί αναγνώριση του ισχύοντος Πιστοποιητικού Τεχνικού Ελέγχου κράτους-μέλους της Ε.Ε. με την έκδοση Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ), για την ημερομηνία λήξης του οποίου θα λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία έκδοσης του Πιστοποιητικού Τεχνικού Ελέγχου κράτους μέλους της Ε.Ε.
Ακολουθούν παραδείγματα για καλύτερη κατανόηση:
Παράδειγμα 4 : Όχημα ταξινομημένο για πρώτη φορά στην Ισπανία το 2015, ελέγχεται στην Ισπανία και λαμβάνει Πιστοποιητικό Τεχνικού ελέγχου με ημερομηνία ελέγχου 15 Οκτωβρίου 2019 (ήτοι στην τετραετία από την ταξινόμησή του) και με ισχύ μέχρι 15 Οκτωβρίου 2021. Εισάγεται στην χώρα μας τον Μάρτιο του 2020 και σε ΚΤΕΟ γίνεται η αναγνώριση του Πιστοποιητικού Τεχνικού Ελέγχου του στις 20 Μαρτίου 2020. Χορηγείται Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (λόγω αναγνώρισης) από το ΚΤΕΟ με ημερομηνία λήξης στις 15 Οκτωβρίου 2021 (ημερομηνία λήξης του Πιστοποιητικού).
Παράδειγμα 5 : Όχημα με προηγούμενη κυκλοφορία στη Γερμανία ελέγχεται στη Γερμανία στις 15 Οκτωβρίου 2018 και λαμβάνει Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου με ημερομηνία υποχρέωσης επόμενου ελέγχου στις 15 Οκτωβρίου 2020 (ήτοι στην διετία βάσει της συχνότητας τεχνικών ελέγχων στην Γερμανία). Για το όχημα αυτό εφόσον θα ταξινομηθεί στην χώρα μας στις 20 Μαρτίου 2020 μπορεί να ακολουθηθούν οι εξής εναλλακτικές:
– Να ταξινομηθεί στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών χωρίς να χορηγηθεί προηγουμένως Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) από ΚΤΕΟ και στην άδεια κυκλοφορίας να τεθεί η παρατήρηση «Ημερομηνία πρώτου τεχνικού ελέγχου 15 Οκτωβρίου 2020» είτε
– Να ταξινομηθεί στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών αφού προηγηθεί η έκδοση Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) στη χώρα μας (λόγω αναγνώρισης) με ημερομηνία ισχύος μέχρι 15 Οκτωβρίου 2020 (ημερομηνία ισχύος του Γερμανικού Πιστοποιητικού)
β) Σε επιβατηγό όχημα που ελέγχεται σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. και λαμβάνει Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου με ισχύ ένα (1) έτος, λαμβάνει Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) από ΚΤΕΟ (μετά από αναγνώριση του πιστοποιητικού) με ημερομηνία λήξης την ημερομηνία λήξης του πιστοποιητικού (λαμβάνοντας υπόψη ως ημερομηνία αναφοράς την ημερομηνία έκδοσης του Πιστοποιητικού Τεχνικού Ελέγχου του κράτους-μέλους της Ε.Ε.). Αν το Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου έχει λήξει κατά την ημερομηνία υποχρέωσης του τεχνικού ελέγχου στην χώρα μας πρέπει να διενεργηθεί περιοδικός τεχνικός έλεγχος από ΚΤΕΟ όπως προβλέπεται στο άρθρο 6 της με αριθμ. πρωτ. οικ. 19111/192/2019 (Β΄ 1003) υ.α.
γ) Όταν η ισχύς του Πιστοποιητικού Τεχνικού Ελέγχου είναι μικρότερη από την συχνότητα ελέγχου της προηγούμενης χώρας κυκλοφορίας (π.χ. 14 μήνες αντί για 24 μήνες για διετή συχνότητα λόγω π.χ. λήξης της διάρκειας ζωής της δεξαμενής LPG), η ισχύς του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) θα ταυτίζεται με αυτή του Πιστοποιητικού Τεχνικού Ελέγχου.
Παράδειγμα 6: Όχημα δύο καυσίμων (βενζίνη-LPG) με προηγούμενη χώρα κυκλοφορίας την Γερμανία για το οποίο εκδόθηκε Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου με ημερομηνία τεχνικού ελέγχου στις 17-2-2020 και με ημερομηνία επόμενου ελέγχου 17-4-2021 (λόγω λήξης της διάρκειας ζωής της δεξαμενής LPG) αναγνωρίζεται στην χώρα μας και εκδίδεται Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) με ημερομηνία επόμενου ελέγχου στις 17-4-2021.
δ) Όταν η ισχύς του Πιστοποιητικού Τεχνικού Ελέγχου είναι μεγαλύτερη της συχνότητας (όπως για παράδειγμα ισχύει στην Ιταλία όπου ο τεχνικός έλεγχος μπορεί να διενεργηθεί μέχρι την τελευταία ημερομηνία του μήνα υποχρέωσης ελέγχου) η ημερομηνία λήξης του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) που εκδίδεται στη χώρα μας θα λαμβάνει υπόψη την ημερομηνία έκδοσης του Πιστοποιητικού Τεχνικού Ελέγχου του κράτους-μέλους της Ε.Ε.
Παράδειγμα 7: Όχημα με προηγούμενη χώρα κυκλοφορίας την Ιταλία για το οποίο εκδόθηκε Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου με ημερομηνία τεχνικού ελέγχου στις 17-2-2020 και με ημερομηνία επόμενου ελέγχου 28-2-2022 αναγνωρίζεται στην χώρα μας και εκδίδεται Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) με ημερομηνία επόμενου ελέγχου στις 17-2-2022.
6.Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του οχήματος επιθυμεί αντί της αναγνώρισης του Πιστοποιητικού Τεχνικού Ελέγχου κράτους-μέλους της Ε.Ε. τη διενέργεια περιοδικού τεχνικού ελέγχου και έκδοση Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ), όταν π.χ. η λήξη ισχύος του Πιστοποιητικού Τεχνικού Ελέγχου είναι σε σύντομο χρονικό διάστημα σε σχέση με την υποχρέωση του επόμενου ελέγχου, αυτός διενεργείται κατόπιν σχετικής αίτησης στο ΚΤΕΟ σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
7.Για τα οχήματα που εισάγονται από κράτη-μέλη της Ε.Ε. και πρόκειται να ταξινομηθούν στη χώρα μας, χωρίς να έχει συμπληρωθεί ο χρόνος για τον πρώτο τεχνικό έλεγχο σύμφωνα με τη συχνότητα διενέργειας τεχνικού ελέγχου στα κράτη-μέλη αυτά, ο πρώτος έλεγχος σε ΚΤΕΟ της χώρας μας διενεργείται με τη συμπλήρωση 4-ετίας από την ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης.
Στον χώρο των παρατηρήσεων της άδειας κυκλοφορίας που θα εκδίδεται από την αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών θα αναγράφεται «Ημερομηνία πρώτου τεχνικού ελέγχου ../../….» όπου σαν ημερομηνία αναγράφεται η ημερομηνία που προκύπτει μετά από την παρέλευση τετραετίας από την ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης σε κράτος-μέλος της Ε.Ε.
Παράδειγμα 8: Για όχημα με πρώτη ταξινόμηση τη Γερμανία στις 31-3-2017 (με υποχρέωση πρώτου τεχνικού ελέγχου στις 31-3-2020) το οποίο θα ταξινομηθεί στη χώρα μας στις 20-3-2020, ο πρώτος έλεγχος θα διενεργηθεί στις 31-3-2021.
8.Γενική παρατήρηση : Στην ημερομηνία λήξης του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) δεν υπολογίζεται η επιπλέον μία (1) εβδομάδα εντός την οποίας μπορεί να διενεργηθεί εμπρόθεσμος τεχνικός έλεγχος σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.»