Μπάχαλο έχει προκληθεί στην αγορά αυτοκινήτων με τους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας που περιλαμβάνονται στη λίστα του υπουργείου Οικονομικών οι οποίες περιλαμβάνονται στα μέτρα στήριξης.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Carpress.gr πολλές κάθετες μονάδες, βουλκανιζατέρ, συνεργεία αλλά και εταιρείες τοποθέτησης συστημάτων υγραεριοκίνησης και φυσικού αερίου έχουν εξαιρεθεί από τις επιχειρήσεις που περιλαμβάνονται στη λίστα με τα μέτρα στήριξης της κυβέρνησης και οι ιδιοκτήτες τους βρίσκονται σε απόγνωση καθώς η δουλειά έχει μειωθεί κατά 90%!
Αρχικά το πρόβλημα εντοπίστηκε κυρίως σε μεγάλες μονάδες αυτοκινήτων που διαθέτουν πωλήσεις αυτοκινήτων και ανταλλακτικών χονδρικής και λιανικής, έχουν συνεργείο και φανοποιείο και έχουν επιλέξει ως Κύρια Δραστηριότητα όχι την πώληση αυτοκινήτων αλλά την χονδρική πώληση ανταλλακτικών με αποτέλεσμα να εξαιρούνται από τα μέτρα στήριξης!
Ο λόγος της επιλογής άλλης κύριας δραστηριότητας αντί της πώλησης των αυτοκινήτων έχει να κάνει με το γεγονός πως πολλοί επαγγελματίες και επιχειρηματίες κάθετων μονάδων έχουν ξεκινήσει από συνεργεία και κατόπιν επέκτειναν τις δραστηριότητές τους και στην εμπορία ή έχουν ξεκινήσει από την χονδρική πώληση ανταλλακτικών και έτσι η πώληση αυτοκινήτων έχει καταγραφεί ως δευτερεύουσα δραστηριότητα.
Επίσης η Εφορία επιτρέπει να υπάρχει μία κύρια δραστηριότητα και όλες οι άλλες δευτερεύουσες με αποτέλεσμα πολλές κάθετες μονάδες να εξαιρούνται από τα ευνοϊκά μέτρα.
Πέραν των «κάθετων» μονάδων τα συνεργεία, τα βουλκανιζατέρ αλλά και οι εταιρείες τοποθέτησης συστημάτων υγραεριοκίνησης ή αεριοκίνησης έχουν εξαιρεθεί από τα μέτρα στήριξης της κυβέρνησης καθώς οι Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητάς τους λείπουν από την λίστα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Carpress.gr πολλοί ιδιοκτήτες των παραπάνω δραστηριοτήτων έχουν δώσει άδεια στους υπαλλήλους τους (από την κανονική τους) και είτε έχουν κλείσει οικειοθελώς τα καταστήματά τους είτε τα κρατούν ανοικτά με μόλις 1-2 υπαλλήλους.
Ειδικά στις εταιρείες τοποθέτησης συστημάτων υγραεροκίνησης ή αεριοκίνησης όπου ο αριθμός των εργαζομένων είναι αυξημένος τα πράγματα είναι τραγικά καθώς η δουλειά έχει μειωθεί κατά 90%.
Επίσης οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων τοποθέτησης ελαστικών (βουλκανιζατέρ) που επίσης έχουν αυξημένο προσωπικό έχουν αναγκαστεί να δώσουν τις άδειες στους υπαλλήλους τους και αν δεν περιληφθούν στα μέτρα στήριξης της κυβέρνησης τότε θα αναγκαστούν να βγάλουν το προσωπικό τους σε αναγκαστικές άδειες με ότι και αν σημαίνει αυτό για τις επιχειρήσεις αλλά και για τα νοικοκυριά των υπαλλήλων.
Σε απόγνωση όμως φαίνεται ότι είναι και οι ιδιοκτήτες συνεργείων καθώς η δουλειά έχει μειωθεί επίσης στο 90% και αν δεν περιληφθούν και οι επιχειρήσεις τους στα μέτρα στήριξης τότε οι περισσότεροι κάνουν λόγο για απολύσεις και ίσως και λουκέτο…
Το μόνο ελπιδοφόρο στην όλη κατάσταση είναι πως το υπουργείο Οικονομικών έχει ανακοινώσει πως η λίστα θα ανανεώνεται αφήνει μια ελπίδα στους επαγγελματίες του κλάδου να συμπεριληφθούν και εκείνοι στα μέτρα στήριξης καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα δημιουργηθεί μια μεγάλη αδικία που σίγουρα το οικονομικό επιτελείο δεν θέλει να προκαλέσει.
Να υπενθυμίσουμε πως οι ΚΑΔ που ξεκινούν από 45 αφορούν στον κλάδο αυτοκινήτου και ήδη στην λίστα του ΥΠΟΙΚ έχουν συμπεριληφθεί οι Κωδικοί:
4511 Πώληση αυτοκινήτων και ελαφρών μηχανοκίνητων οχημάτων,
4519 Πώληση άλλων μηχανοκίνητων οχημάτων,
4532 Λιανικό εμπόριο μερών και εξαρτημάτων μηχανοκίνητων οχημάτων σε εξειδικευμένα καταστήματα και
4540 Πώληση, συντήρηση και επισκευή μοτοσικλετών και των μερών και εξαρτημάτων τους.
Αντίθετα από την λίστα λείπουν οι ΚΑΔ:
4531 Χονδρικό εμπόριο ανταλλακτικών και 4520 Συνεργείο – Φανοποιείο.
Ίσως το ιδανικό θα ήταν να μην υπάρχουν κύριες και δευτερεύουσες δραστηριότητες και όλα τα καταστήματα χονδρικής πώλησης ανταλλακτικών, συνεργεία, φανοποιεία, εταιρείες τοποθέτησης συστημάτων υγραεριοκίνησης και αεριοκίνησης και γενικώς όποιοι ασχολούνται με τα αυτοκίνητα να περιληφθούν στα μέτρα στήριξης καθώς ο κορωνοϊός του έχει πλήξει όλους ανεπανόρθωτα…
Εκτός και οι οδικές μεταφορές
Το υπουργείο Οικονομικών δεν συμπεριέλαβε τους ΚΑΔ των οδικών μεταφορέων στα μέτρα στήριξης, προκαλώντας την αντίδρασή τους.
«Πως είναι δυνατόν να εντάσσονται στα μέτρα οι εντολείς μας, όπως οι διαμεταφορείς και οι αποθηκευτές και οι έμποροι και εμείς όχι που επιτελούμε το καθεαυτό έργο της μεταφοράς;», διερωτώνται στελέχη του ΠΣΧΕΜ.
«Με εξαίρεση τις μεταφορές για τρόφιμα και φάρμακα, δεν υπάρχει άλλο έργο. Τα εμπορικά καταστήματα έχουν κλείσει, οι εισαγωγές και εξαγωγές έχουν ουσιαστικά σταματήσει, οπότε τα περισσότερα φορτηγά είναι ακινητοποιημένα», συμπληρώνουν τα ίδια στελέχη.
Στελέχη του ΠΣΧΕΜ απευθύνουν αίτημα στο υπουργείο Οικονομικών και στο υπουργείο Μεταφορών για την συμπερίληψη των ΚΑΔ 494100, 494110, 494111, 494112, 494113, 494114, 494115, 494116, 494117, 494118, 494119, 494120 στα μέτρα στήριξης.
Τα ΚΑΔ αυτά αναφέρονται στις οδικές μεταφορές εμπορευμάτων, εμπορευμάτων με ψυγεία, προϊόντα πετρελαίου, εμπορευματοκιβώτια, κ.α.