Μετά την πτώση-σοκ 80% που κατέγραψαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Φεβρουάριο στην Κίνα φαίνεται ότι ο Μάρτιος αποδεικνύεται ο μήνας προσαρμογής για την μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου του πλανήτη.
Ειδικότερα ο περιορισμός διάδοσης του κορωνοϊού με τον εκμηδενισμό των νέων κρουσμάτων οδήγησε την κυβέρνηση της Κίνας στην απόφαση να ανοίξουν και πάλι οι εκθέσεις αυτοκινήτων και να επιστρέφει σιγά-σιγά η αγορά στην κανονικότητα.
Την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου η πτώση των πωλήσεων περιορίστηκε στο 50% ενώ την δεύτερη εβδομάδα η πτώση μειώθηκε περαιτέρω στο 44% ενώ την τρίτη εβδομάδα οι πωλήσεις σημείωσαν μείωση 39,5%. Στις αρχές της τέταρτης εβδομάδας άνοιξαν και πάλι οι εκθέσεις αυτοκινήτων οπότε η αγορά θα καταγράφει πτώση αλλά το ποσοστό μείωσης θα είναι πολύ πιο χαμηλό σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες.
Ο Cui Dongshu, γενικός γραμματέας του Συνδέσμου Επιβατικών Οχημάτων της Κίνας, δήλωσε στο Bloomberg ότι η «αγορά ανακάμπτει» αλλά αυτό θα γίνει με «βραδύτερο από το αναμενόμενο ρυθμό».
Ζήτησε επίσης από τη χώρα να αυξήσει την ποσόστωση αγοράς αυτοκινήτων, προκειμένου να μειώσει τους φόρους και να συνεχίσει να δίνει επιδοτήσεις, σε μια προσπάθεια να δημιουργήσει μια νέα τάση αγοραστών.
Η χώρα εξετάζει επίσης την ιδέα της χαλάρωσης των περιορισμών των εκπομπών ρύπων για να βοηθήσει τους αγωνιστές αυτοκινητοβιομηχανιών.
Πριν από λίγες μέρες οι αυτοκινητοβιομηχανίες ζήτησαν από την κυβέρνηση μέτρα ενίσχυσης μετά την κατάρρευση της βιομηχανίας, η οποία έλαβε χώρα εν μέσω μιας εν εξελίξει παγκόσμιας ύφεσης για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Συγκεκριμένα, ζήτησαν τη μείωση του φόρου αγοράς για τα μικρότερα οχήματα και τη στήριξη των πωλήσεων στις αγροτικές αγορές, εκτός από τη χαλάρωση των κανόνων για τις εκπομπές CO2.
Επίσης από την άλλη μεριά οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να αντιμετωπίσουν και το θέμα της μειωμένης παραγωγής αυτοκινήτων καθώς από τη μία μεριά καταγράφεται έλλειψη σε ανθρώπινο δυναμικό και από την άλλη μεριά υπάρχει και έλλειψη σε εξαρτήματα.
Τα παραπάνω βέβαια μπορεί να επιλυθούν με την άμεση επανεκκίνηση των εργοστασίων και της επιστροφής των εργατών ωστόσο το θέμα της ζήτησης παραμένει αβέβαιο για το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Αναλυτές ωστόσο εκτιμούν πως η άνοδος της θερμοκρασίας λόγω του άνοιξης και ο περιορισμός του κορωνοϊού θα συντελέσουν στην γρήγορη ανάκαμψη της αγοράς η οποία θα καλύψει μεγάλο μέρος των απωλειών που έχει προκαλέσει ο ιός…