Προβλέψεις-τρόμος για τις πωλήσεις αυτοκινήτων!

Με τα εργοστάσια και τις αντιπροσωπείες να κλείνουν εξαιτίας του κορωνοϊού, οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων ενδέχεται να μειωθούν σε ποσοστό-ρεκόρ 20% φέτος, το οποίο μεταφράζεται σε εκατομμύρια οχήματα, αναφέρουν αναλυτές που ασχολούνται με τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

«Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να σημειώσει πρωτοφανή μείωση έως και και πάγωμα της ζήτησης το 2020», ανακοίνωσε η IHS Markit, οι προβλέψεις της οποίας χρησιμοποιούνται από πολλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων και προμηθευτές ως βάση για στρατηγικές αποφάσεις.

Η IHS ανέφερε ότι είχε υποβαθμίσει τις προβλέψεις της σε σχεδόν όλες τις περιοχές και αποκάλεσε τον κορωνοϊό «τον μεγαλύτερο παράγοντα κινδύνου που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία εδώ και πολλά χρόνια».

Οι παγκόσμιες πωλήσεις θα μειωθούν φέτος πάνω από 12% και θα ανέλθουν σε 78,8 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα με προβλέψεις της IHS, δηλαδή 10 εκατομμυρία μονάδες λιγότερες από τις προβλέψεις της εταιρείας τον Ιανουάριο. Σε σύγκριση με την περίοδο 2008-2009 όπου καταγράφηκε η παγκόσμια ύφεση το ποσοστό πτώση είναι αυξημένο κατά 8%.

Η IHS εκτίμησε επίσης ότι η βραχυπρόθεσμη παγκόσμια ανάπτυξη προβλέπεται να μειωθεί δραματικά, ακολουθούμενη από αργή ανάκαμψη.

Η εταιρεία έχει υποβαθμίσει τις προβλέψεις της για το 2020 (Ευρώπη και Δυτική και Κεντρική Ευρώπη) κατά 1,9 εκατομμύρια μονάδες, και κάνει λόγο για 15,6 εκατομμύρια οχήματα, σημειώνοντας μείωση 14% σε σχέση με προηγούμενες προβλέψεις.

Η ΕΕ θα βρίσκεται αντιμέτωπη πολλούς μήνες με την απαγόρευση της κυκλοφορίας δημιουργώντας τεράστια ζητήματα στην οικονομία»  ανέφερε η IHS.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ προβλέπεται να είναι 14,4 εκατομμύρια φέτος, καταγράφοντας μείωσης 15% ή 2,4 εκατ. λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με τις προηγούμενες προβλέψεις.

Ένας άλλος οίκος με αναλυτές, η LMC Automotive, αναμένει ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις ελαφρών οχημάτων το 2020 θα υποχωρήσουν κάτω από τα 77 εκατομμύρια μονάδες, καταγράφοντας πτώση 15% καθώς θα διατεθούν 14 εκατ. λιγότερα οχήματα σε σχέση με το 2019. «Το περιβάλλον παραμένει εξαιρετικά δυναμικό», επισήμανε ωστόσο η LMC.

Στη χειρότερη περίπτωση, η LMC δήλωσε ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις θα μπορούσαν να μειωθούν σε 69 εκατομμύρια μονάδες και η εταιρεία επισήμανε ότι έχει αφαιρέσει περίπου 3 εκατομμύρια μονάδες από τις προβλέψεις πωλήσεων για την Κίνα, τη Βόρεια Αμερική και τη Δυτική Ευρώπη.

Τον Ιανουάριο, η LMC είχε προβλέψει τις παγκόσμιες πωλήσεις το 2020 πως θα είναι αμετάβλητες σε σχέση με το 2019 και θα ανέλθουν σε 90,1 εκατομμύρια μονάδες.

«Μια παγκόσμια αγορά, που με δειλά βήματα εξέρχονταν από την κρίση και εν μέσω επιβράδυνσης της οικονομίας είναι πολύ εύκολο να μετατραπεί σε μια αγορά χάους εξαιτίας της κατάστασης που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός και αναμένεται να παραμείνει για αρκετό καιρό», επισήμανε η LMC.

Η Morgan Stanley δήλωσε ότι οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων το 2020 θα κυμανθούν σε 12,5 εκατομμύρια μονάδες σε σύγκριση με 13,7 εκατομμύρια οχήματα που είχε ανακοινώσει στην προηγούμενη πρόβλεψή της. Σε ποσοστιαίες μονάδες, αναμένει σήμερα ότι η αγορά θα μειωθεί κατά 13% σε σύγκριση με την προηγούμενη πρόβλεψη πτώσης 4%.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις θα μειωθούν κατά 8 εκατομμύρια μονάδες στο πρώτο εξάμηνο, δήλωσε η Morgan Stanley, που αντιπροσωπεύει μια πτώση ρεκόρ της τάξης του 20%.

Ωστόσο ξεκαθάρισε ότι η προηγούμενη πρόβλεψή της για ανάκτηση στο δεύτερο εξάμηνο του 50% των απωλειών που θα προκληθούν στο πρώτο εξάμηνο τώρα φαίνεται απίθανη!

Οι κινεζικές πωλήσεις θα μειωθούν κατά 3 εκατομμύρια μονάδες καταγράφοντας μείωση κατά 15% και η αμερικανική αγορά θα μειωθεί κατά 1 εκατομμύριο μονάδες, δήλωσε η Morgan Stanley.

Πτώση 20% στις πωλήσεις νέων ΙΧ στην Ευρώπη

Η Scope Ratings, ένας άλλος οίκος αξιολόγησης με έδρα τη Γερμανία, παρουσιάστηκε περισσότερο απαισιόδοξος σε σχέση με τις εκτιμήσεις άλλων οίκων.

Σε σχετική μελέτη ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις της Δυτικής Ευρώπης θα μειώνονταν περίπου κατά 20% το 2020 – που αντιπροσωπεύει περίπου 3 εκατομμύρια λιγότερες μονάδες – και βέβαια δικαιολόγησε το ποσοστό πτώσης και από τις τεχνητά φουσκωμένες πωλήσεις του 2019 εξαιτίας των πινακιδώσεων που πραγματοποίησαν όλα τα εργοστάσια ώστε να μην προσμετρηθούν τα περισσότερο ρυπογόνα μοντέλα τους στις πωλήσεις του 2020.

Το πεδίο εφαρμογής προβλέπει επίσης ότι στις οικονομίες που εξαρτώνται από το αργό πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, όπως η Ρωσία, η ζήτηση θα μπορούσε να μειωθεί κατά περισσότερο από 50% φέτος. Οι τιμές για τα προϊόντα αυτά μειώθηκαν σημαντικά κατά τη διάρκεια της κρίσης του κορωνοϊού.

100.000 απολύσεις!

Πάνω από 100.000 θέσεις εργασίας στις αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας κινδυνεύουν σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας του κορωνοϊού. Παρότι τα εργοστάσια της χώρας παραμένουν κλειστά εδώ και δύο εβδομάδες, η μειωμένη ζήτηση για αγορά νέων αυτοκινήτων θα μπορούσε να οδηγήσει σε πλεονάζουσα παραγωγή 1,3 εκατομμυρίων αυτοκινήτων.

Πέρυσι, μετά από 23 χρόνια, η παραγωγή αυτοκινήτων στη Γερμανία παρουσίασε πτώση. Συγκεκριμένα κατά το 2019, η Volkswagen, η BMW και η Daimler κατασκεύασαν 4,66 εκατ. αυτοκίνητα στα γερμανικά εργοστάσιά τους, τα λιγότερα από το 1996, με την ένωση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, VDA, να δηλώνει πως η πτώση προήλθε λόγω της μείωσης κατά 9% των διεθνών αγορών…