Πάνω από 100 δισεκατομμύρια δολάρια θα κοστίσει ο κορωνοϊός στις αυτοκινητοβιομηχανίες σύμφωνα με τον Ian Henry ο οποίος είναι ιδιοκτήτης της εταιρείας AutoAnalysis σε περίπτωση που τα εργοστάσια παραγωγής οχημάτων παραμείνουν κλειστά έως τις 30 Απριλίου.
Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αναστείλει την παραγωγή τους λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και εάν αυτό συνεχιστεί όπως αναμένεται μέχρι το τέλος Απριλίου, η Ευρώπη θα καταγράψει απώλειες 66 δισ. ευρώ από τις πωλήσεων στην Ευρώπη καθώς θα διατεθούν 2,6 εκατ. λιγότερα αυτοκίνητα. Στη Βόρεια Αμερική θα οδηγήσει σε απώλειες πωλήσεων περίπου 52 δισ. δολαρίων καθώς θα χαθούν 2 εκατ. πωλήσεις οχημάτων.
Ο Henry προβλέπει ότι κάθε πρόσθετη εβδομάδα κλεισίματος εργοστασίων στην Ευρώπη θα κοστίσει στη βιομηχανία επιπλέον 8 δισ. ευρώ σε απώλεια αξίας παραγωγής και αντίστοιχα 7,5 δισ. δολάρια στη Βόρεια Αμερική.
Ο κ. Henry εκτιμά πως η κανονικότητα δεν πρόκειται να επιστρέψει στην αγορά πριν τον Μάιο ενώ επίσης τόνισε ότι θα ακυρωθούν οι παρουσιάσεις πολλών νέων μοντέλων με μεγάλο οικονομικό αντίκτυπο στα εργοστάσια αλλά και στις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων.
Οι διεθνείς αλυσίδες εφοδιασμού δεν είναι σε θέση να απαντήσουν για το πότε μπορούν να ανοίξουν ξανά τα εργοστάσια αυτοκινήτων, ενώ παραμένει άγνωστο το πότε οι καταναλωτές θα αρχίσουν να αγοράζουν ξανά νέα αυτοκίνητα.
Με δεδομένη την ύπαρξη του κορωνοϊού πάρα πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έσπευσαν να αντλήσουν χρήματα από τις τράπεζες ώστε να έχουν την απαραίτητη ρευστότητα.
Οι εταιρείες GM, Ford, FCA, PSA και Daimler ήδη έχουν υπογράψει συμβάσεις πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ για να γεμίσουν τα ταμεία τους ενώ από την άλλη μεριά έχουν αναστείλει τις συμβάσεις εργασίας των υπαλλήλων τους ώστε το κράτος να συμβάλλει στην καταβολή των μισθών τους σε ποσοστό που ξεκινά από 60% έως και το 80%.