Συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού καταγγέλλουν οι Έμποροι Αυτοκινήτων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μέσω επιστολής που κατέθεσαν στην πολιτική ηγεσία ώστε να λάβει μέτρα και να μην στρεβλώνεται η αγορά.
Ειδικότερα στην επιστολή προς τον κ. Κώστα Καραμανλή και τον κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) επισημαίνουν τον αθέμιτο ανταγωνισμό που υπάρχει μεταξύ καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και ξεκαθαρίζουν πως τα καταστήματα πρέπει να κλείσουν εξαιτίας του κορωνοϊού και να δοθούν τα ανάλογα μέτρα στήριξης.
Το Carpress.gr δημοσιεύει αποκλειστικά την επιστολή προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην οποία αναγράφεται χαρακτηριστικά ότι: «Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Στα πλαίσια της αδιάκοπης προσπάθειας του Συνδέσμου μας να διατηρήσει ζωντανές τις εμπορίες αυτοκινήτων στη χώρα μας μέσα σε αυτό το πρωτοφανές για όλους μας κλίμα των ημερών, θα θέλαμε να σας γνωστοποιήσουμε μερικά… παράδοξα που λαμβάνουν χώρα στον κλάδο μας κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα και ίσως δεν έχουν πέσει στην αντίληψή σας ακόμη. Σας υπενθυμίζουμε αρχικώς, ότι ο ΣΕΕΑΕ εγκαίρως είχε ζητήσει από τους αρμόδιους φορείς με σχετικό υπόμνημα στον Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας ήδη από τις 17 Μαρτίου να συμπεριληφθούν τα καταστήματα του κλάδου στις επιχειρήσεις που θα έπρεπε να παραμείνουν υποχρεωτικά κλειστές, όπως το σύνολο σχεδόν των καταστημάτων λιανικού εμπορίου, για την προστασία της υγείας των εργαζόμενων και του κοινού και τον περιορισμό της διασποράς του ιού. Δυστυχώς το αίτημα μας δεν έγινε δεκτό.
Παρότι ο ΣΕΕΑΕ προέτρεψε και συνεχίζει να προτρέπει τους συναδέλφους να μην ανοίγουν τα καταστήματά τους για όσο χρειαστεί μέχρι να ξεπεραστεί ο άμεσος κίνδυνος, είναι εύλογο ότι από τη στιγμή που τα μέχρι τώρα μέτρα στήριξης στις επιχειρήσεις είναι από ελάχιστα (πχ. επίδομα 800 ευρώ, παράταση σε κάποιες υποχρεώσεις κτλ) έως παντελώς ανύπαρκτα (πχ καμία απολύτως πρόβλεψη μέχρι στιγμής για τις ΑΕ, που έχουν αφεθεί στο ….έλεος του Θεού κυριολεκτικά) πολλοί επαγγελματίες έχουν αναγκαστεί να ανοίξουν τα καταστήματά τους για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις που… τρέχουν αλλά και να συνεχίσουν το …όποιο εμπόριο μπορεί να γίνει μέσα σε αυτό το εργασιακό περιβάλλον. Βεβαίως στις περισσότερες περιπτώσεις, ειδικά μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, αυτό γίνεται με μειωμένο ή και καθόλου προσωπικό, με μειωμένο ωράριο και φυσικά με ανύπαρκτο πελατειακό κοινό.
Δυστυχώς ακόμα και μέσα σε αυτό το νοσηρό κλίμα, έχουν δημιουργηθεί τα κάτωθι φαινόμενα που βάζουν ανυπέρβλητα εμπόδια στη λειτουργία του όποιου εμπορίου γίνεται και δημιουργούν και συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού:
α) Αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ καινούργιων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων, καθώς λόγω της Κυβερνητικής απόφασης για κλείσιμο των ΚΤΕΟ, ουσιαστικά δεν μπορεί να γίνει καμία ταξινόμηση και άρα πώληση εισαγόμενου μεταχειρισμένου οχήματος, με εξαίρεση τα απειροελάχιστα οχήματα που έχουν εισαχθεί μετά τις 12/02/20 και έχουν παράλληλα ΚΤΕΟ της αλλοδαπής εν ισχύ.
β) Αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ καινούργιων και μεταχειρισμένων γενικά, καθώς τα καινούργια μεταβιβάζονται και παραδίδονται εύκολα χωρίς ουσιαστικά να χρειάζεται η φυσική παρουσία του πελάτη σε κάποιο κατάστημα για να ελέγξει το αυτοκίνητο, σε αντίθεση με ένα μεταχειρισμένο όχημα που κάτι τέτοιο είναι αδύνατο. Δε θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου έμειναν ανοικτές συνολικά, μόνο και μόνο για να εξυπηρετηθούν οι αντιπροσωπείες καινούργιων…
γ) Ακόμα και στα ενάριθμα μεταχειρισμένα όμως τα πράγματα είναι συγκεχυμένα. Πιο συγκεκριμένα, έχουν δημιουργηθεί τεράστια προβλήματα και στις μεταβιβάσεις σε οχήματα που το ΔΤΕ τους έληξε ενώ βρίσκονταν σε καθεστώς φορολογικής ακινησίας. Παρά τις διαβεβαιώσεις από κλιμάκια του Υπουργείου Μεταφορών ότι τέτοιου τύπου οχήματα μεταβιβάζονται κανονικά χωρίς ΚΤΕΟ και που άλλωστε αφορούν τη μεγάλη πλειοψηφία του στόλου μεταχειρισμένων στις διάφορες εκθέσεις, είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε από πρώτο χέρι ότι μόνο μια από τις Δ/νσεις Συγκοινωνιών της Αττικής διεκπεραιώνει μεταβιβάσεις σε οχήματα στα οποία γίνεται άρση ακινησίας μετά τις 16-03-20, ενώ τα υπόλοιπα απαιτούν νέο ΔΤΕ, κάτι που προφανώς είναι αδύνατον να προσκομιστεί με κλειστά ΚΤΕΟ. Θεωρούμε ότι οι κατά το δοκούν ερμηνείες στις κατά τόπους Δ/νσεις Συγκοινωνιών, οφείλονται στην ασάφεια που προκύπτει από την ελλιπή διατύπωση της Απόφασης Υπ. Μεταφορών 19758/1397 της 19/3/2020 που δεν ξεκαθαρίζει τι συμβαίνει στις περιπτώσεις που γίνεται άρση ακινησίας και αν τα εν λόγω οχήματα εμπίπτουν στο μέτρο της παράτασης των 45 ημερών.
Εν κατακλείδι κ. Υπουργέ, το πλέον οξύμωρο ότι ενώ η Κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσει επιχειρήσεις, πολλές εκ των οποίων μπορούν ακόμα να εμπορεύονται τα προϊόντα τους μέσω διαδικτύου ή μέσω τηλεφωνικών παραγγελιών, την ίδια στιγμή έχει αφήσει ανοιχτό τον μοναδικό ίσως κλάδο λιανικής που δε μπορεί να εμπορευθεί ουσιαστικά τα προϊόντα του! Επαναλαμβάνουμε την πάγια θέση του Συνδέσμου μας για κλειστές επιχειρήσεις με Κυβερνητική εντολή, και με ανάλογα μέτρα στήριξης τους για όσο θα παραμείνουν κλειστά. Αν όμως εξακολουθήσει η Πολιτεία να θεωρεί ότι τα καταστήματα του κλάδου πρέπει να παραμείνουν ανοιχτά τότε πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι είναι παράλογο να απαιτούμε από τους επαγγελματίες στο χώρο του μεταχειρισμένου να εργάζονται σε αυτό το πλαίσιο. Καλόπιστα, θεωρούμε ότι οι ανωτέρω παραλείψεις και αδικίες δεν έχουν γίνει σκόπιμα και σας καλούμε όπως μεριμνήσετε άμεσα ώστε τουλάχιστον στο κομμάτι που άπτεται του Υπουργείου σας να επανέλθει η λειτουργικότητα του επαγγέλματος σε φυσιολογικά επίπεδα και να ομαλοποιηθεί η κατάσταση πριν αρχίσει η βροχή από λουκέτα…»