Το νέο Golf διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό τη λειτουργία ειδοποίησης κινδύνου στην κυκλοφορία. Αυτή υλοποιείται χάρη στη διασύνδεση Car2X που διαθέτει το νέο Golf. Πρόκειται για επικοινωνία του Golfμε συμβατά αυτοκίνητα σε απόσταση έως και 800 μέτρα, μέσα από την οποία ανταλλάσσονται πληροφορίες σχετικά με τις κυκλοφοριακές συνθήκες και τις πιθανά επικίνδυνες καταστάσεις που μπορεί να προκύψουν από αυτές. Το σύστημα παρέχει έγκαιρη και συχνά σωτήρια ειδοποίηση στον οδηγό.
Η πρωτοποριακή τεχνολογία Car2X, την οποία πρώτη η Volkswagenστην Ευρώπη υιοθέτησε ως στάνταρ, βασίζεται στο ασύρματο πρότυπο Wi-Fip. Γνωστό στην Ευρώπη και ως ITS-G5, το πρότυπο αυτό αναπτύχθηκε ειδικά για ασύρματη, τοπική επικοινωνία μεταξύ οχημάτων και λειτουργεί χωρίς την ανάγκη δικτύων κινητής τηλεφωνίας. Κατά συνέπεια, λειτουργεί σε όλες τις χώρες της ΕΕ και παρέχει συνολική κάλυψη εντός των ορίων του συστήματος. Οχήματα εξοπλισμένα με την τεχνολογία κάνουν απευθείας ανταλλαγή δεδομένων θέσης και πληροφοριών μέσω Wi-Fip. Τα δεδομένα δεν αποθηκεύονται οπουδήποτε και έτσι διατηρείται η ιδιωτικότητά τους, όπως και των κινήσεων του χρήστη.
Η γερμανική ADAC, η μεγαλύτερη Λέσχη Οδηγών Αυτοκινήτου στην Ευρώπη, με περισσότερα από 17 εκατομμύρια μέλη, υπέβαλε το νέο Golf σε οκτώ τυπικές επικίνδυνες καταστάσεις, στις οποίες ένας οδηγός δεν θα αντιδράσει έγκαιρα χωρίς υποβοήθηση. Μία από αυτές ήταν η ύπαρξη ενός ακινητοποιημένου λόγω βλάβης αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας, πίσω από μια τυφλή γωνία ή καμπή. Χάρη στο σύστημα, το νέο Golfκινούμενο με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα εντόπισε το όχημα 11 δευτερόλεπτα πριν από την πιθανή πρόσκρουση και από απόσταση περίπου 300 μέτρων και εμφάνισε σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων, προειδοποιώντας έγκαιρα και σωτήρια τον οδηγό. Αντίστοιχη είναι η ενεργοποίηση του συστήματος και σε περίπτωση φρεναρίσματος πανικού προπορευόμενων οχημάτων.
Ένα άλλο σενάριο όπου το σύστημα αποδεικνύεται πολύ χρήσιμο, είναι όταν σε κυκλοφοριακή συμφόρηση ακουστούν οι σειρήνες οχήματος υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, χωρίς να είναι εμφανές από ποια κατεύθυνση προσεγγίζει το νέο Golf. Χάρη στη λειτουργία ειδοποίησης κινδύνου, το Golf θα ενημερώσει τον οδηγότου με σχετική ειδοποίηση στοDigitalCockpit, η οποία συνοδεύεται από ένα βέλος που δείχνει την κατεύθυνση από την οποία έρχεται το όχημα και την κατά προσέγγιση απόσταση. Παράλληλα, εκπέμπεται ακουστική προειδοποίηση, με τον οδηγό να έχει αρκετό χρόνο να αντιδράσει ώστε να διευκολύνει την κυκλοφορία.
Η ADAC αξιολόγησε την τεχνολογία Car2X στο νέο Golfως «τεχνολογικό ορόσημο», συγκρίσιμο στην ιστορία εξέλιξης του αυτοκινήτου με συστήματα όπως το ABS ή οι αερόσακοι.
Από την πλευρά του, ο EuroNCAP, o ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός δοκιμών ασφάλειας για τα νέα αυτοκίνητα, δεν περιορίστηκε στην απονομή 5 αστέρων στο νέο Golfγια την ασφάλεια που προσφέρει. Τίμησε τη λειτουργία ειδοποίησης κινδύνου στην κυκλοφορία στο νέο Golfμε το “Advanced Award” – ένα ειδικό βραβείο για πρωτοποριακά συστήματα ασφάλειας που οι κατασκευαστές εισάγουν με δική τους πρωτοβουλία. Το συγκεκριμένο βραβείο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2010, αλλά δεν έχει απονεμηθεί από το 2014. Οι ειδικοί του EuroNCAP εντυπωσιάστηκαν τόσο πολύ από τη συγκεκριμένη λειτουργία, που σκοπεύουν να υιοθετήσουν μελλοντικά την τεχνολογίαCar2X, ως κριτήριο αξιολόγησης!
Αξίζει να αναφερθεί ότι η εφαρμογή επικοινωνίας Car2Xμε χρήση Wi-Fip στην οδική κυκλοφορία μπορεί να εφαρμοστεί σε χώρες της ΕΕ με χαμηλό κόστος, καθώς δεν βασίζεται στη δημιουργία ενός δικτύου κινητής τηλεφωνίας 5G. Εφαρμόζει την αρχή της νοημοσύνης του σμήνους, δηλαδή βελτιώνεται με τον αριθμό των συμμετεχόντων που ενσωματώνει. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Volkswagen αναπτύσσει τώρα την τεχνολογία Car2X σε μεγάλη κλίμακα. Μετά το Golf, θα συμπεριληφθεί σε άλλα μοντέλα της μάρκας ενώ παγκοσμίως και άλλοι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων κινούνται στην ίδια κατεύθυνση.
Δείτε το video με την λειτουργία ειδοποίησης κινδύνου στην κυκλοφορία στο νέο Golf: