Η γερμανική ένωση αυτοκινητοβιομηχανίας VDA συμμετέχει σε μια συμμαχία η οποία αποτελείται από στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας και πολιτικούς ζητώντας περισσότερα κίνητρα για την αναζωογόνηση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων χαμηλών εκπομπών CO2 μετά την πανδημία του κορωνοϊού.
Τα μέτρα για τον περιορισμό της κυκλοφορίας των ανθρώπων, που επιβλήθηκαν για τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού, έχουν πλήξει τις πωλήσεις αυτοκινήτων, οδηγώντας πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να εγκαταλείψουν τι προοπτικές και τα σχέδια που είχαν κάνει για το 2020 προειδοποιώντας παράλληλα για την κερδοφορία τους.
Καθώς η Γερμανία ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων που θα επιτρέψουν και στις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων να λειτουργήσουν και πάλι η VDA ανακοίνωσε ότι πρέπει να τονωθεί η ζήτηση.
«Επί του παρόντος δεν υπάρχει λόγος αισιοδοξίας. Είναι πιθανό ότι θα απαιτηθούν μέτρα οικονομικής στήριξης για να αναζωογονηθεί η συνολική οικονομική ζήτηση και, συγκεκριμένα, η ζήτηση για οχήματα», δήλωσε ο Hildegard Mueller, πρόεδρος της γερμανικής ένωσης αυτοκινητοβιομηχανίας VDA.
Το πώς αυτά τα κίνητρα πρέπει να δομηθούν και να χρηματοδοτηθούν εξαρτάται από το πόσο καλά ανακάμπτει η ζήτηση αφού ξεκινήσει η σταδιακή χαλάρωση των μέτρων απαγόρευσης επισήμανε ο Mueller.
«Θα μπορέσουμε να εκτιμήσουμε τι είναι πραγματικά απαραίτητο μόλις ανοίξουν οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων. Τότε θα δούμε πώς θα συμπεριφέρονται οι πελάτες.»
Ωστόσο ο πρόεδρος της γερμανικής ένωσης αυτοκινητοβιομηχανίας VDA προειδοποίησε ότι οι πολιτικοί και οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να ενεργήσουν εγκαίρως καθώς όπως εκτιμά «Θα είναι πολύ αργά για να μιλήσουμε για πιθανές παρορμήσεις ζήτησης το φθινόπωρο.»
Οι παρατηρήσεις του Mueller ακολουθούν τις εκκλήσεις για κρατική ενίσχυση που έκανε ο πρωθυπουργός της Βαυαρίας Markus Soeder ο οποίος ζήτησε να ενισχυθεί η επιδότηση των αυτοκινήτων χαμηλών ρύπων μια ιδέα που εγκρίθηκε αμέσως από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της BMW Oliver Zipse.
«Πρέπει να κάνουμε μια άλλη πολύ συγκεκριμένη συζήτηση σχετικά με το πώς μπορούμε να ενισχύσουμε τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Και νομίζω ότι είναι απαραίτητο να αναπτυχθεί ένα μοντέλο παρόμοιο με το σύστημα απορριμμάτων για να δοθεί τεράστια ώθηση στην εγχώρια ζήτηση», δήλωσε ο Soeder, προσθέτοντας ότι απαιτήθηκαν μέτρα για την ενίσχυση της ζήτησης για οχήματα χαμηλών εκπομπών CO2.
«Ας είμαστε ειλικρινείς, όλοι οι νέοι κινητήρες δεν ήταν ακόμη τόσο επιτυχημένοι στην αγορά όσο νομίζαμε. Τώρα είναι η ευκαιρία να ξεκινήσουμε ένα έργο στο οποίο μπορούμε να προωθήσουμε καινοτόμα αυτοκίνητα στη Γερμανία.»
Ο Stephan Weil, ο πρωθυπουργός της Κάτω Σαξονίας, όπου το γερμανικό κρατίδιο κατέχει μερίδιο 20% στη Volkswagen, αυτή την εβδομάδα δήλωσε στην εφημερίδα Hannoverschen Allgemeine Zeitung ότι: «Η χώρα χρειάζεται ένα σύστημα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων ώστε να αυξηθεί η ζήτηση για ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα.»
Ο Tobias Austrup, ειδικός στις μεταφορές της Greenpeace, χαιρέτισε επίσης την ιδέα.
«Είναι καλό που ο Weil και ο Soeder συνδέουν κάθε κρατική ενίσχυση για την αυτοκινητοβιομηχανία με την οικολογική πρόοδο αυτή τη φορά. Εάν όλοι οι φορολογούμενοι διαθέσουν αυτά τα χρήματα, τότε όλοι πρέπει να επωφεληθούν από αυτά – για παράδειγμα μέσω καλύτερου αέρα, λιγότερων ζημιών από το κλίμα και ασφαλών θέσεων εργασίας.» ανέφερε χαρακτηριστικά το στέλεχος της Greenpeace.