Αν ο Μάρτιος αποδείχθηκε «γδάρτης» για την αγορά αυτοκινήτου τότε ο Απρίλιο μάλλον θα λέγαμε ότι ακολούθησε τον θλιβερό δρόμο των «Παθών του Ιησού» καθώς οι πωλήσεις σημείωσαν πτώση 80% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι!
Να υπενθυμίσουμε πως τον Μάρτιο οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σημείωσαν πτώση υψηλότερη από 60% ωστόσο ο Απρίλιο αποδείχθηκε μήνα με πτώση ρεκόρ! Επίσης θα πρέπει να τονίσουμε πως τελικά παρά το γεγονός πως το κυβερνητικό επιτελείο είχε επιλέξει να μείνουν ανοικτές οι εκθέσεις αυτοκινήτων τελικά εκείνοι που τις επισκέπτονταν ήταν οι πελάτες που είχαν παραγγείλει πριν μήνες τα καινούρια τους αυτοκίνητα και ήρθε η ώρα να τα παραλάβουν!
Τώρα τον Μάιο κανείς δεν μπορεί να εκτιμήσει με βεβαιότητα τι μέλλει γενέσθαι στην ελληνική αγορά πάντως το μόνο σίγουρο είναι πως αν το οικονομικό επιτελείο δεν αποφασίσει να λάβει μέτρα για την τόνωση των πωλήσεων και να αλλάξει επιτέλους το απαρχαιωμένο και «ληστρικό» φορολογικό σύστημα στα αυτοκίνητα το μόνο που θα καταφέρει θα είναι να μπουν νέα λουκέτα στην αγορά ενώ τα κανόνια που θα σκάσουν θα προκαλέσουν ένα πρωτόγνωρο ντόμινο στην αγορά με ανυπολόγιστες συνέπειες και για την ελληνική οικονομία.
Από την άλλη μεριά μεγάλη εταιρεία χρονομίσθωσης ανακοίνωσε πως ανοίγει τις δημοπρασίες των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και για τους Έλληνες καταναλωτές τα οποία βέβαια προέρχονται από Leasing και έχουν κυκλοφορήσει σε πάνω από 23 χώρες σε όλη την ΕΕ! Αυτή η κίνηση αναμένεται επίσης να επηρεάσει αρνητικά τόσο την αγορά καινούριων αλλά και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς οι καταναλωτές θα έχουν άμεση πρόσβαση στις δημοπρασίες online δεκάδων χιλιάδων αυτοκινήτων που μέχρι πρότινος είχαν μόνο οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να στραφούν προς ένα μεταχειρισμένο με μικρή ηλικία αντί για ένα καινούριο ενώ οι έμποροι μεταχειρισμένων θα χάσουν μεγάλο μερίδιο της αγοράς που δραστηριοποιούνται!
Με λίγα λόγια ο κορωνοϊός ίσως και να αποτελέσει την αιτία ενός μεγάλου «ξεκαθαρίσματος» της αγοράς ωστόσο τα κυβερνητικά στελέχη θα πρέπει επιτέλους να νομοθετήσουν υπέρ των τίμιων επιχειρηματιών του κλάδου ώστε οι επιτήδειοι να περάσουν στο περιθώριο είτε οικειοθελώς είτε μέσω των πολύ βαριών ποινών και προστίμων.
Σε διαφορετική περίπτωση η αγορά θα εξακολουθήσει να λυμαίνεται από τους επιτήδειους με θύματα τους ανυποψίαστους καταναλωτές που πραγματικά δεν θα μπορούν να βρουν το δίκιο τους σε καμία δικαστική αίθουσα πριν περάσουν αρκετά χρόνια…
Πτώση-ρεκόρ 80%
Απότομη πτώση 80% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Απρίλιο εξαιτίας του κορωνοϊού και της αβεβαιότητας που έχει προκαλέσει με αποτέλεσμα να διατεθούν μόλις 2.449 αυτοκίνητα έναντι 12.303 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Στην πρώτη θέση βρέθηκε η Toyota η οποία ήταν η μοναδική εισαγωγική που ξεπέρασε τις 450 μονάδες σημειώνοντας πτώση 66,85%.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Peugeot με 199 οχήματα καταγράφοντας πτώση 83,83%.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Opel με 178 αυτοκίνητα σημειώνοντας πτώση 82,99%.
Στη συνέχεια ακολουθούν οι Audi με 177 (-59,76%), η Hyundai με 163 (-85,12%), η BMW με 154 (-59,47%), η VW με 146 (-86,44%), η Nissan με 95 (-82,85%) και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Suzuki με 92 αυτοκίνητα και ποσοστό πτώση 87,46%.
Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων καταγράφουν πτώση 38,22% καθώς στο πρώτο τετράμηνο διατέθηκαν 23.840 καινούρια οχήματα έναντι 38.592 αυτοκινήτων το αντίστοιχο διάστημα του 2019.