Η Mini παρουσίασε και διαθέτει προς πώληση το αμιγώς ηλεκτρικό Cooper SE στις περισσότερες χώρες του κόσμου μεταξύ των οποίων και η ελληνική αγορά στην τιμή των 33.900 ευρώ.
Ωστόσο η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των Η.Π.Α (EPA) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των επίσημων μετρήσεων της, τα οποία δεν είναι πολύ ενθαρρυντικά για το βρετανικό μοντέλο και βέβαια δεν έχουν απολύτως καμία σχέση με τις μετρήσεις που ανακοινώνει η κατασκευάστρια εταιρεία η οποία θα πρέπει να αναφέρουμε ότι στα επίσημα διαφημιστικά φυλλάδια έχει τοποθετήσει κάποιους αστερίσκους…
Το βρετανικό μοντέλο να υπενθυμίσουμε ότι κινείται από τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα με το BMW i3 S, ο οποίος αποδίδει 184 ίππους με 270 Nm ροπής. Αυτός αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων-λιθίου η οποία είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του αμαξώματος με χωρητικότητα 32,6 kWh, εκ των οποίων τα 28,9 kWh είναι εκμεταλλεύσιμα. Βέβαια στην BMW i3 η μπαταρία διαθέτει χωρητικότητας 42,2 kWh.
Όπως και να έχει, η Mini έχει ανακοινώσει ότι η άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα 184 ίππων, το ειδικά σχεδιασμένο σύστημα εμπρόσθιας κίνησης και το καινοτόμο σύστημα δυναμικής οδήγησης με έλεγχο ολίσθησης των τροχών κοντά στον ενεργοποιητή (wheel slip limiting close to the actuator) χαρίζουν στο νέο Cooper SE μοναδική ευελιξία, γνωστή ως αίσθηση ‘go-kart’. Η ειδική μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει αυτονομία 235 – 270 χιλιομέτρων. Ωστόσο η εταιρεία στην αυτονομία έχει έναν αστερίσκο τον οποίο ερμηνεύει ως εξής: «Όλες οι τιμές κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, εκπομπών CO 2 και αυτονομίας είναι προκαταρκτικές. Οι πληροφορίες έχουν ήδη υπολογιστεί με βάση το νέο κύκλο δοκιμών WLTP και έχει γίνει αναγωγή σε NEDC για λόγους σύγκρισης.
Όλες οι τιμές κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, εκπομπών CO 2 και αυτονομίας είναι προκαταρκτικές. Οι πληροφορίες έχουν ήδη υπολογιστεί με βάση το νέο κύκλο δοκιμών WLTP και έχει γίνει αναγωγή σε NEDC για λόγους σύγκρισης.
Οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου, εκπομπών CO 2, ηλεκτρικής κατανάλωσης και αυτονομίας καθορίστηκαν σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία ( EC ) 715/2007 στην ισχύουσα έκδοση. Οι τιμές αναφέρονται σε ένα όχημα με βασικό εξοπλισμό στη Γερμανία. Η αυτονομία λαμβάνει υπόψη τις διαφορετικές διαστάσεις ζαντών / ελαστικών και επιλεγμένων στοιχείων προαιρετικού εξοπλισμού και ενδέχεται να παρουσιάζει διαφορές.
Οι τιμές έχουν ήδη υπολογιστεί με βάση το νέο κύκλο WLTP και έχει γίνει αναγωγή στις αντίστοιχες τιμές NEDC για λόγους σύγκρισης. Στα οχήματα αυτά, ενδέχεται να ισχύουν διαφορετικές τιμές από αυτές που δημοσιεύονται εδώ για την επιβολή φόρων και λοιπών ειδικών τελών που βασίζονται (επίσης) σε εκπομπές CO2.»
Σύμφωνα, όμως, με τις ακριβέστατες μετρήσεις της αμερικάνικης υπηρεσίας η πραγματική αυτονομία του ηλεκτρικού Mini Cooper SE ανέρχεται σε 110 μίλια ή 177 χιλιόμετρα. Αντίστοιχα, η EPA μέτρησε τη μέση κατανάλωση ενέργειας στα 19,4 kWh/100 χλμ., την κατανάλωση ενέργειας στην πόλη στα 18,2 kWh/100 χλμ., και στον αυτοκινητόδρομο στα 20,9 kWh/100 χλμ.
Αυτό σημαίνει ότι το Mini Cooper SE έχει χειρότερη αυτονομία από τα Nissan Leaf (242 χλμ.) και Hyundai Ioniq Electric (274 χλμ.), ενώ είναι πολύ ακριβότερο από τα ανταγωνιστικά μοντέλα των άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Για την φόρτιση της μπαταρίας, με χρήση τριφασικού ρεύματος και wallbox 11 kW για το 0-80% χρειάζεται 2,5 ώρες και για το 0-100% χρειάζεται 3,5 ώρες. Με χρήση μονοφασικού ρεύματος και wallbox 7,4 kW για το 0-80% χρειάζεται 3,2 ώρες και για το 0-100% χρειάζεται 4,2 ώρες. Τέλος, με χρήση ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος 50 kW χρειάζεται για το 0-80% χρειάζεται 35 λεπτά και για το 0-100% χρειάζεται 1,4 ώρες.
Τέλος, για το 0-100 χλμ/ώρα το ηλεκτρικό Mini Cooper SE χρειάζεται 7,3 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα να αγγίζει μόλις τα 150 χλμ/ώρα.