Στο χείλος του γκρεμού βρίσκονται τα ΚΤΕΛ όλης της Ελλάδας καθώς από το μεταφορικό τους έργο αλλά και τα έσοδά τους καταγράφουν πτώση-ρεκόρ με αποτέλεσμα κάποιες εταιρείες να αντιμετωπίζουν ήδη πολύ σοβαρά προβλήματα εξαιτίας του κορωνοϊού.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr τα έσοδα από τις υπεραστικές γραμμές έχουν μειωθεί σε ποσοστό έως και 95% ενώ παράλληλα πολλά δρομολόγια πραγματοποιούνται με μόλις 2-3 επιβάτες με αποτέλεσμα τα έσοδα από τα εισιτήρια να μην φτάνουν ούτε για τα πρώτα διόδια!
Παράλληλα θα πρέπει να επισημάνουμε πως εδώ και μήνες έχει «παγώσει» και το μεταφορικό έργο των μαθητών που πραγματοποιούσαν τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ με αποτέλεσμα να χάσουν επιπλέον 175 εκατ. ευρώ!
Στα παραπάνω προσθέστε και τις ακυρώσεις όλων των εκπαιδευτικών εκδρομών που μπορούσαν να πραγματοποιούν τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ με αποτέλεσμα το μεταφορικό έργο ακόμη και εντός των Περιφερειών να είναι εδώ και μήνες ανύπαρκτο.
Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε πως η γραμμή Αθήνας – Πάτρας στο πρώτο τρίμηνο του 2020 είχε έσοδα μόλις 1 εκατ. ευρώ τη στιγμή που το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι τα έσοδα της συγκεκριμένης γραμμής ανέρχονταν σε πάνω από 4 εκατ. ευρώ. Δηλαδή το ποσοστό πτώσης ανήλθε σε 75%.
Στο δρομολόγιο για Αιτωλοακαρνανία τα έσοδα ανήλθαν σε 200.000 ευρώ στο πρώτο τρίμηνο τη στιγμή που πέρυσι το αντίστοιχο διάστημα τα έσοδα κυμάνθηκαν σε 700.000 ευρώ. Δηλαδή το ποσοστό πτώσης ανήλθε σε 71,2%.
Και τα δρομολόγια προς τη Βόρεια Ελλάδα καταγράφουν τεράστια πτώση και ειδικότερα στη γραμμή προς Σέρρες τα έσοδα ανήλθαν σε περίπου 170.000 ευρώ το πρώτο τρίμηνο έναντι 700.000 ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Δηλαδή το ποσοστό πτώσης ξεπέρασε το 75%.
Στο δρομολόγιο για Χαλκιδική στο πρώτο τρίμηνο ανήλθαν σε μόλις 130.000 ευρώ ενώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι είχαν κυμανθεί σε πάνω από 518.000 ευρώ. Δηλαδή το ποσοστό πτώσης ανήλθε σε 74,9%.
Τα δρομολόγια προς Ξάνθη επίσης καταγράφουν σημαντική πτώση καθώς στο πρώτο τρίμηνο τα έσοδα ανήλθαν σε 200.000 ευρώ έναντι 810.000 ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Δηλαδή το ποσοστό πτώσης ανήλθε σε 75,3%.
Πέραν των παραπάνω οι εταιρείες ΚΤΕΛ σε όλη την Ελλάδα πρέπει να ανανεώσουν και σημαντικό αριθμό παλαιών λεωφορείων που έχουν στην κατοχή τους εξαιτίας των ορίου ηλικίας τους. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει δώσει μια μικρή παράταση «ζωής» η οποία λήγει στις 30 Ιουνίου οπότε και τα λεωφορεία που έχουν συμπληρώσει το όριο ηλικίας κυκλοφορίας τους θα πρέπει να αποσυρθούν από την κυκλοφορία και να αντικατασταθούν άμεσα.
Με τα οικονομικά των ΚΤΕΛ να έχουν καταρρεύσει δύσκολα θα ανανεωθούν οπότε μόνο με κάποια μέτρα στήριξης θα μπορούν να λειτουργούν και πάλι υπό κανονικές συνθήκες.
Σε διαφορετική περίπτωση και αν βέβαια το μεταφορικό τους έργο δεν αυξηθεί και να ανέλθει στα επίπεδα προ κορωνοϊού τότε πολύ δύσκολα θα μπορέσουν οι εταιρείες ΚΤΕΛ να συνεχίσουν να λειτουργούν όπως παλιά πραγματοποιώντας όλα τα δρομολόγια με την συχνότητα που είχαν…