«Σάρκα και οστά» φαίνεται ότι παίρνουν οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης μέσω οικονομικών και φορολογικών κινήτρων ώστε να αποσυρθούν από την κυκλοφορία τα παλαιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα ενώ παράλληλα οι Έλληνες καταναλωτές αλλά και επαγγελματίες να υιοθετήσουν την ηλεκτροκίνηση ώστε να μειωθούν περαιτέρω οι μέσες εκπομπές CO2 και η Ελλάδα να αποτελέσει πρότυπο-χώρα μεταξύ των κρατών-μελών πετυχαίνοντας τους όρους που έχει θέσει η ΕΕ.
Ο σχεδιασμός υλοποίησης των κινήτρων για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης παραμένει ο Ιούνιος ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr μπορεί να καθυστερήσει λίγο εξαιτίας του κορωνοϊού.
Πάντως σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα» μέχρι τα τέλη Ιουνίου τα συναρμόδια Υπουργεία Οικονομικών, Μεταφορών και Περιβάλλοντος θα παρουσιάσουν σχέδιο νόμου που θα περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο πακέτο μέτρων και κινήτρων για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης με στόχο έως το 2030 το 30% των οχημάτων που θα πωλούνται να είναι ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά.
Τα κίνητρα που εξετάζονται για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, που είχε δημοσιεύει το Newsauto.gr στις 20 Ιανουαρίου 2020, περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την επιδότηση του κόστους αγοράς, μείωση της φορολογίας κατά την κτήση αλλά και άλλα κίνητρα όπως χαμηλότερα ασφάλιστρα, δωρεάν πάρκινγκ στους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης των Δήμων, χαμηλές τιμές για την φόρτιση των οχημάτων ενώ ιδιαίτερη μνεία είχε γίνει για τα εταιρικά ηλεκτρικά ή Plug-in υβριδικά οχήματα με πολύ υψηλές φοροαπαλλαγές που ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου του 2020.
Όσον αφορά στα οικονομικά κίνητρα επειδή τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν μηδενικό Τέλος Ταξινόμησης και Τέλη Κυκλοφορίας το οικονομικό επιτελείο εξετάζει την μείωση του ΦΠΑ κατά 11 ποσοστιαίες μονάδες ώστε να περιοριστεί στο 13% ενώ υπάρχουν και σκέψεις για περαιτέρω μείωση του ΦΠΑ στο 8%.
Στα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα εξετάζεται η μείωση του συντελεστή του Τέλους Ταξινόμησης από το 50% που ισχύει σήμερα στο 25% ή ακόμη και στο 0% ανάλογα με τις εκπομπές CO2 των συγκεκριμένων οχημάτων με αποτέλεσμα να μειωθεί πάρα πολύ ο εισαγωγικός δασμός των συγκεκριμένων αυτοκινήτων.
Βέβαια κάποια στελέχη από την αγορά είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικά έναντι των οικονομικών κινήτρων καθώς ο κορωνοϊός έχει ανατρέψει ριζικά τα δεδομένα των εσόδων στον κρατικό προϋπολογισμό οπότε το όλο θέμα των επιδοτήσεων μπορεί να αποδειχθεί «φούσκα»! Από την άλλη μεριά το κόστος απόκτησης ενός plug-in υβριδικού είναι πολύ υψηλό οπότε ακόμη και 8.000 ευρώ να είναι η επιδότηση ο υποψήφιος αγοραστής θα πρέπει να καταβάλλει τουλάχιστον τις υπόλοιπες 30.000 ευρώ για να το αποκτήσει…
Ταξί – Λεωφορεία – Φορτηγά
Ο γηρασμένος στόλος των Ταξί, των λεωφορείων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αλλά και των φορτηγών έχει εισέλθει στο στόχαστρο των συναρμόδιων Υπουργείων με αποτέλεσμα η απόσυρσή τους να κρίνεται αναγκαία. Σύμφωνα με το σχέδιο που εξετάζουν τα συναρμόδια Υπουργεία ο στόλος των Ταξί και των ελαφρών φορτηγών έως 3,5 τόνους πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα με καθαρά οχήματα που είτε είναι ηλεκτρικά, είτε υβριδικά ή plug-in είτε κινούνται και με φυσικό αέριο.
Μάλιστα σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα» στα Ταξί εξετάζεται επιδότηση από 5.000 ευρώ έως και 8.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος και την απόσυρση του παλαιού ΙΧ με το πρόγραμμα να ξεκινήσει από 10 μεγάλες πόλεις αρχικά και έπειτα να επεκταθεί σε όλη την Ελλάδα. Οι δέκα πόλεις είναι η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα, το Ηράκλειο, ο Βόλος, η Λάρισα, τα Ιωάννινα, κ.ά.
Συνεργεία
Στο νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση θα υπάρχει πρόβλεψη και για την επισκευή – συντήρηση των ηλεκτρικών οχημάτων και θα ξεκαθαρίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις αδειοδότησης των συνεργείων καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα που θα πρέπει να κατέχουν οι τεχνίτες που θα εργάζονται σε αυτά.