Ανακάμπτει η αγορά αυτοκινήτου στην Κίνα και μάλιστα τον Απρίλιο οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων κατέγραψαν οριακή άνοδο 0,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 καθώς ανήλθαν σε 2 εκατ. μονάδων έναντι 1,98 εκατ. οχημάτων.
Αυτή είναι η πρώτη άνοδος που καταγράφεται από τον Ιούνιο του 2018 ωστόσο υπάρχει ακόμη αρκετός δρόμος ώστε η αγορά να αγγίξει τα επίπεδα προηγούμενων ετών καθώς στο τετράμηνο οι πωλήσεις καταγράφουν μείωση 32% και έχουν ανέλθει σε 5,67 εκατ. μονάδες εξαιτίας βέβαια και του lockdown που προκάλεσε ο κορωνοϊός.
Οι πωλήσεις Απριλίου ωστόσο έχουν δημιουργήσει ένα κλίμα αισιοδοξίας στην αγορά καθώς για πρώτη φορά μετά από 2 χρόνια οι πωλήσεις έχουν και πάλι θετικό πρόσημο ανόδου παρά το γεγονός πως η Κίνα είχε χτυπηθεί ανελέητα από τον κορωνοϊό.
Ο όμιλος VW ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις στην Κίνα αυξήθηκαν και σε αυτό συνέβαλε και το γεγονός ότι οι καταναλωτές επιδιώκουν να μην μετακινούνται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ενώ επίσης η κινεζική κυβέρνηση έχει θεσμοθετήσει πολλά μέτρα για τη στήριξη των πωλήσεων ΙΧ.
Ειδικότερα οι ρυθμιστικές Αρχές έχουν παρατείνει τις φορολογικές ελαφρύνσεις και τις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων για δύο χρόνια ενώ επίσης διευκολύνσεις παρέχονται και στα ελαφρά φορτηγά που δεν πληρούν τα τελευταία πρότυπα εκπομπών της Κίνα VI.
Οι τράπεζες επίσης έχουν αρκετά δελεαστικά προγράμματα για την απόκτηση αυτοκινήτων με χαμηλά επιτόκια και μικρές προκαταβολές και μεγάλες περιόδους αποπληρωμής.
Κανείς δεν γνωρίζει με βεβαιότητα αν αποδώσουν όλα τα παραπάνω μέτρα ωστόσο παρέχουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες μια αχτίδα ελπίδας για ανάκαμψη.