Συναγερμός έχει σημάνει στον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών, ο οποίος δέχεται ισχυρό πλήγμα από τα περιοριστικά μέτρα λόγω κορωνοϊού, με τη ζήτηση να έχει καταρρεύσει διεθνώς.
Στην Ευρώπη, η γαλλική Renault βρίσκεται στον αέρα, με τον υπουργό Οικονομικών Bruno Le Maire να προειδοποιεί ότι κινδυνεύει με εξαφάνιση. Οι μετοχές της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας σημείωσαν πτώση 4,3%, καθώς ο υπουργός Οικονομικών δήλωσε ότι δεν έχει ακόμα προσυπογράψει δάνειο ύψους 5 δισ. ευρώ με κρατικές εγγυήσεις, που στόχο έχει να βοηθήσει την εταιρία να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις από την πανδημία.
Την ίδια ώρα, η Nissan προσανατολίζεται σε 20.000 απολύσεις, με πολλές από αυτές να αφορούν θέσεις απασχόλησης στην Ευρώπης, σύμφωνα με το Reuters. Ranault και Nissan έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους τα τελευταία είκοσι χρόνιο και πρόκειται να αναβαθμίσουν τη στρατηγική τους την ερχόμενη εβδομάδα.
Αρχικά θεωρήθηκε ότι το σχέδιο αποτελεί μία επανεκκίνηση της σχέσης τους, η οποία διαταράχθηκε από τη σύλληψη του Carlos Ghosn στην Ιαπωνία τον Νοέβριο του 2018.
Ωστόσο, πλέον η αλλαγή στρατηγικής αποκτά βαρύνουσα σημασία, λόγω της κρίσης του κορωνοϊού.
Ο Le Maire προειδοποίησε για το ενδεχόμενο εξαφάνισης της Renault, μιλώντας στο Europe 1, σημειώνοντας ωστόσο ότι δεν πρέπει να κλείσει η γαλλική μονάδα και ότι η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να είναι σε θέση να διατηρήσει όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις εργασίας.
Στη γαλλική μονάδα απασχολούνται 2.640 εργαζόμενοι, σύμφωνα με στοιχεία του 2018.
Η Renault διατηρεί 40 μονάδες σε 16 χώρες. Την ίδια ώρα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Nissan σχεδιάζει 20.000 απολύσεις. Τον Ιούλιο του 2019 η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία είχε ανακοινώσει ότι θα προχωρήσει σε 12.500 απολύσεις, ήτοι το 10% του εργατικού της δυναμικού. Εάν ο αριθμός των απολύσεων αυξηθεί στις 20.000 θα αντιστοιχεί στις απολύσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2009.