Ο κορωνοϊός ως γνωστόν προκάλεσε μεγάλες ανατροπές στη ζωή όλων των πολιτών, των επαγγελματιών αλλά και των εργοστασίων αυτοκινήτων. Το προσωρινό lockdown σχεδόν σε όλα τα εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων έχει προκαλέσει μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις με αποτέλεσμα να καταγράφεται ήδη έλλειψη σε αρκετά μοντέλα αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες του newsauto.gr τα εργοστάσια παραγωγής ετοιμάζονται να αυξήσουν τις τιμές των αυτοκινήτων σε μια προσπάθεια να μειώσουν τις ζημιές αλλά και εξαιτίας της έλλειψης που καταγράφεται σε κάποια μοντέλα -και εξαιτίας του κορωνοϊού- καθώς παρέμειναν κλειστά για αρκετές εβδομάδες. Η αύξηση των τιμών ως γνωστόν θα μετακυλήσουν στις εισαγωγικές εταιρείες και κατόπιν ένα ποσοστό στους καταναλωτές με αποτέλεσμα να αυξηθούν οι τιμές διάθεσης των αυτοκινήτων. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως το ύψος των αυξήσεων δεν αναμένεται να είναι υψηλό, αλλα σε κάποιες περιπτώσεις και κυρίως στα αυτοκίνητα απο 20.000€ και κάτω, ικανό να καλύψουν το όποιο όφελος και αν προκύψει από την αλλαγή του Τέλους ταξινόμησης.
Πιο συγκεκριμένα, στη χώρα μας το κυβερνητικό, οικονομικό επιτελείο -όπως αποκάλυψε το newsauto.gr- έχει έτοιμο το σχέδιο για την αλλαγή του Τέλους Ταξινόμησης στα αυτοκίνητα με αποτέλεσμα να μειωθούν οι δασμοί αισθητά και κυρίως σε μοντέλα με Αξίες Λιανικής άνω των 30.000 ευρώ.
Ωστόσο μια αύξηση των τιμολογίων από τα εργοστάσια παραγωγής θα απορροφήσει -σε κάποιες περιπτώσεις- και όλο το όφελος που θα προκαλέσει η μείωση των φόρων που ετοιμάζει η κυβέρνηση. Μάλιστα επειδή όσο αυξάνεται η Αξία Λιανικής προ Φόρων με το νέο τρόπο υπολογισμού τόσο αυξάνεται και το όφελος εγκυμονεί πάντοτε ο κίνδυνος ο καταναλωτής τελικά να μην κερδίσει τίποτα την δεδομένη στιγμή αλλά μεσοπρόθεσμα και όταν (και άμα) τα εργοστάσια μειώσουν και πάλι τις τιμές των αυτοκινήτων. Άλλωστε σε κάποια οικονομικότερα μοντέλα αυτό θα «μεταφραστεί» σε πλουσιότερο εξοπλισμό ενώ όσο αυξάνει η Αξία Λιανικής προ Φόρων τόσο υψηλότερο θα είναι και το οικονομικό όφελος για τους καταναλωτές.
Κερδισμένοι – χαμένοι
Πιο συγκεκριμένα οι δασμοί στα φθηνά αυτοκίνητα παραμένουν αμετάβλητοι καθώς είναι ήδη πολύ χαμηλοί, καθώς σε ένα αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ Φόρων 8.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζεται σε 320 ευρώ και σε ένα όχημα με Αξία Λιανικής προ Φόρων 10.000 ευρώ ο δασμούς κυμαίνεται σε 400 ευρώ…
Δηλαδή στα αυτοκίνητα με Αξίες Λιανικής έως 13.500 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης παραμένει αμετάβλητο οπότε οι προσφορές που πραγματοποιούν όλες σχεδόν οι εισαγωγικές μετά το lockdown που προκάλεσε ο κορωνοϊός είναι και θα είναι πολύ πιο συμφέρουσες από ότι την τελική τιμή των αυτοκινήτων με το νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης!
Μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις και εξαιτίας της έλλειψης αυτοκινήτων που θα προκαλέσει το προσωρινό λουκέτο στα εργοστάσια είναι πολύ πιθανό να αυξηθούν οι τιμές των αυτοκινήτων οπότε καλό θα ήταν οι υποψήφιοι αγοραστές να επισπεύσουν τις αγορές τους ώστε να ωφεληθούν τα μέγιστα…
Σε αυτοκίνητα με υψηλότερες Αξίες Λιανικής δηλαδή σε αυτοκίνητα με κόστος από 15.000 έως και 20.000 ευρώ το όφελος που προκύπτει από το νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης κυμαίνεται μεταξύ 300 έως και 600 ευρώ με την προϋπόθεση ότι τα εργοστάσια δεν θα αυξήσουν τις τιμές!
Σε διαφορετική περίπτωση οι τιμές θα παραμείνουν αμετάβλητες οπότε όσοι έχουν θέσει στο στόχαστρο κάποιο αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής έως 20.000 ευρώ καλό θα είναι να ωφεληθούν των προσφορών που πραγματοποιούν οι εισαγωγικές εταιρείες και να μην περιμένουν το νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης!
Σε αυτοκίνητα με Αξίες Λιανικής από 30.000 ευρώ και άνω το όφελος με το νέο τρόπο υπολογισμού ξεκινά από τα 1.000 ευρώ οπότε είναι και δέλεαρ για τους καταναλωτές αλλά οι προσφορές των εισαγωγικών εταιρειών στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων είναι πολύ υψηλότερες για το στοκ των αυτοκινήτων που υπάρχουν στην Ελλάδα οπότε η οποιαδήποτε αλλαγή στην τιμολογιακή πολιτική των εργοστασίων θα ζημιώσει τους καταναλωτές!
Πάντως πολλοί καταναλωτές εξαιτίας της πιθανής καθυστέρησης των μοντέλων που έχουν παραγγείλει αλλάζουν τις επιλογές του και αγοράζουν τελικά κάποιο μεγαλύτερο και ακριβότερο μοντέλο που υπάρχει ήδη διαθέσιμο στην Ελλάδα κερδίζοντας πολλές χιλιάδες ευρώ!