Η έλλειψη νομικού πλαισίου και επιβολής υπέρογκων προστίμων και ποινών σε επιτήδειους εμπόρους αυτοκινήτων που γυρίζουν τα χιλιόμετρα στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και στη συνέχεια τα πωλούν σε ανυποψίαστους καταναλωτές φαίνεται ότι αποτελεί την βασική αιτία που το φαινόμενο έχει εξαπλωθεί με απίστευτους ρυθμούς.
Έτσι πλέον σε πάρα πολλές περιοχές της Αττικής επιτήδειοι έμποροι με τη χρήση του Διαδικτύου φυσικά συμμετέχουν σε δημοπρασίες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κυρίως από εταιρείες ενοικιάσεων και χρονομίσθωσης επιλέγοντας οχήματα που έχουν διανύσει πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα και στη συνέχεια τα εισάγουν στην Ελλάδα έχοντας γυρίσει τα αναγραφόμενα χιλιόμετρα στα κοντέρ τους και τα πουλάνε σε ανυποψίαστους καταναλωτές.
Ωστόσο πέραν της απάτης που προκαλούν έναντι των καταναλωτών δημιουργούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στους εμπόρους που εισάγουν αντίστοιχα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αλλά δεν γυρίζουν χιλιόμετρα καθώς στον επιτήδειο έμπορο μπορεί κανείς να βρει ένα όχημα με 80.000 χλμ. έναντι 6.500 ευρώ και σε έναν άλλο το ίδιο όχημα θα το βρει έναντι 8.500 ευρώ. Ωστόσο το όχημα που πουλάει ο επιτήδειος στην πραγματικότητα έχει διανύσει 380.000 χιλιόμετρα και το έχει αποκτήσει έναντι λίγων χιλιάδων ευρώ σε σχέση με τον έμπορο που δεν έχει γυρίσει τα χιλιόμετρα στο άλλο όχημα.
Ωστόσο τώρα φαίνεται ότι κάποιοι επιτήδειοι έχουν αποθρασυνθεί εντελώς και πλέον αναζητούν, βρίσκουν και αγοράζουν πρώην Ταξί από όλη την Ευρώπη τα μεταποιούν ώστε να μην φαίνονται τα καλώδια που πιθανόν να υπάρχουν στις κεντρικές τους κονσόλες τους κάνουν και ένα φρεσκάρισμα και τα πουλάνε σε άκρως δελεαστικές τιμές!
Ο λόγος για ένα νέο επιτήδειο έμπορο εισαγόμενων μεταχειρισμένων ο οποίος λειτουργεί κατάστημα στην περιοχή της Παιανίας και έχει εισάγει εκατοντάδες πρώην Ταξί από όλη την ΕΕ, τους γυρίζει τα χιλιόμετρα και εξαιτίας των δελεαστικών τιμών γίνονται… ανάρπαστα!
Σύμφωνα με όσα αναφέρει στο Newsauto.gr ιδιώτης που απέκτησε ένα πρώην Ταξί από τον επιτήδειο έμπορο στην Παιανία: «Αναζητούσα ένα φθηνό πετρελαιοκίνητο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο καθώς το παιδί μου φοιτά στην Πάτρα με αποτέλεσμα οι συχνές μετακινήσεις μας προς τα εκεί ήταν ασύμφορες με το βενζινοκίνητο όχημα που είχαμε. Αναζητώντας λοιπόν κάποιο μεταχειρισμένο diesel που να πληροί την οδηγία ρύπων Euro5 στις ιστοσελίδες με αγγελίες μεταχειρισμένων αντιλήφθηκα ότι μια εμπορία στην Παιανία είχε το όχημα που αναζητούσα σε άκρως δελεαστική τιμή σε σχέση με τους υπόλοιπους εμπόρους. Μάλιστα μου έκανε εντύπωση ότι το όχημα που με ενδιέφερε ανέγραφε ότι είχε διανύσει 112.000 χλμ. και αντίστοιχα μοντέλα σε άλλους εμπόρους με τα ίδια διανυθέντα χιλιόμετρα ήταν κατά τουλάχιστον 2.000 ευρώ ακριβότερα. Επίσης να τονίσω ότι ο συγκεκριμένος έμπορος έδινε και εγγύηση χιλιομέτρων! Αφού επισκέφθηκα το κατάστημα και είδα το όχημα μας άρεσε και τελικά το αγοράσαμε. Εξωτερικά το αυτοκίνητο φαίνονταν σε άριστη κατάσταση με ελάχιστες φθορές ενώ μας είπε και ο έμπορος ότι έχουν βαφτεί τα δύο φτερά από γρατζουνιές. Μετά από 8 μήνες το αυτοκίνητο άρχισε να μας προειδοποιεί ότι κάτι δεν πάει καλά και σε ένα ταξίδι προς την Πάτρα το όχημα ακινητοποιήθηκε στην Εθνική Οδό και μεταφέρθηκε σε εξουσιοδοτημένο κατάστημα της Πάτρας.
Προς μεγάλη μας έκπληξη οι τεχνικοί μας ενημέρωσαν ότι το όχημά μας είχε πάθει πολύ σοβαρή ζημιά η οποία βέβαια δικαιολογείται για τα χιλιόμετρα που είχε διανύσει το όχημα ως Ταξί σε άλλο κράτος – μέλος! Ναι σωστά διαβάσατε το αυτοκίνητο που είχαμε αγοράσει ήταν Ταξί στην Ευρώπη και είχε διανύσει πάνω από 800.000 χιλιόμετρα!
Αμέσως επικοινωνήσαμε με τον έμπορο που το αποκτήσαμε και η πρώτη του αντίδραση ήταν ότι ο τεχνικός έχει κάνει λάθος και το αυτοκίνητο και εκείνος το αγόρασε με 111.500 χιλιόμετρα από κάποιο ιδιώτη. Μάλιστα μας τόνισε ότι είναι πολύ πιθανό και εκείνος να έχει πέσει θύμα απάτης!
Αφού επισκευάσαμε το πρώην Ταξί που είχαμε αποκτήσει έναντι κάποιων χιλιάδων ευρώ αποφασίσαμε να διαπιστώσουμε τι συμβαίνει με τα αυτοκίνητα που έχει στο κατάστημά του ο έμπορος από την Παιανία. Έτσι λοιπόν στείλαμε κάποιον τεχνικό γνωστό μας ο οποίος εμφανίστηκε ως υποψήφιος πελάτης ο οποίος έγραψε τους αριθμούς πλαισίων από 3 μοντέλα συγκεκριμένης μάρκας αυτοκινήτων. Μετά από έλεγχο που πραγματοποίησε διαπίστωσε ότι και τα 3 αυτοκίνητα ήταν πρώην Ταξί σε άλλο κράτος-μέλος και είχαν διανύσει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα αντί των λίγων δεκάδων χιλιάδων που ανέγραφαν στα κοντέρ τους…
Τον λόγο τώρα έχει η δικαιοσύνη αλλά μέχρι να εκδικαστεί η υπόθεσή μας πόσοι άλλοι ανυποψίαστοι καταναλωτές θα αγοράσουν κάποιο πρώην Ταξί από τον επιτήδειο έμπορο στην Παιανία; Αυτός είναι και ο λόγος που δημοσιοποίησα την περίπτωση εξαπάτησής μου μήπως και γλιτώσω κανέναν άλλο συμπολίτη μου!
Συγχαρητήρια και πάλι για το έργο που επιτελείται και ελπίζω το κράτος επιτέλους να βρει τη φόρμουλα ώστε να προστατεύσει και τους καταναλωτές αλλά και τους εμπόρους που δεν γυρίζουν χιλιόμετρα.»