Μάθετε τα πάντα για το νέο Ford Kuga! – Πόσο κοστίζει

Το νέο Ford Kuga είναι σύμφωνα με την εταιρεία το πλέον εξηλεκτρισμένο μοντέλο Ford, μέρος των 14 εξηλεκτρισμένων που έχει δεσμευθεί η αυτοκινητοβιομηχανία να λανσάρει μέσα στο 2020 και σύμφωνα με τα στελέχη της ελπίζουν ότι θα τα καταφέρουν παρά τις αντιξοότητες της προηγούμενης περιόδου.

Τα στελέχη της Ford Motor Hellas παρουσίασαν ηλεκτρονικά το νέο μοντέλο στους εκπροσώπους του Ειδικού Τύπου χωρίς βέβαια να υπάρχει η δυνατότητα οδήγησης του νέου Ford Kuga οπότε σας μεταφέρουμε τις πρώτες online εντυπώσεις μας από την παρουσίαση του νέου μοντέλου χωρίς να έχουμε άποψη για τις οδηγικές του ικανότητες.

Ο πρόεδρος της Ford Motor Hellas κ. Νίκος Νοταράς «υποσχέθηκε» ότι πολύ σύντομα όλοι οι δημοσιογράφοι θα έχουν την δυνατότητα να αποκτήσουν μια οδηγική εμπειρία με το νέο Ford Kuga οπότε μέχρι να συμβεί αυτό θα πρέπει να αρκεστείτε και εσείς στις πληροφορίες της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά και των στελεχών της ελληνικής θυγατρικής.

Το πιο εξηλεκτρισμένο μοντέλο Ford λοιπόν και το πιο σημαντικό για το σχέδιο εξηλεκτρισμού της μάρκας μιας και τοποθετείται στην απαρχή μιας νέας εποχής όπου δίπλα στη ραγδαία ανάπτυξη της SUV κατηγορίας – έχουμε πει πολλά για αυτή, ας μην πούμε περισσότερα – υπάρχει το έντονο ενδιαφέρον και η μεταστροφή προς την ηλεκτροκίνηση. Ένα ενδιαφέρον που αναμένεται να μετατραπεί σε αύξηση των BEV οχημάτων κατά 20% μέχρι το 2028, αντίστοιχα αύξηση αναμένεται – κατά βάση μικρότερη, αλλά αύξηση και σταθεροποίηση  – των πωλήσεων των FHEV.

Και κάπου εκεί αναμένεται αύξηση των PHEV πράγμα απόλυτα φυσιολογικό μιας και αυτά τα αυτοκίνητα συνδυάζουν άριστα την αυτονομία ενός θερμικού κινητήρα, την οικονομία και το οικολογικό προφίλ των FHEV, και αν υπάρχει πρίζα διαθέσιμη για φόρτιση, την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση ενός BEV

Σε αυτή τη μεταβατική περίοδο, και μέχρι την επικράτηση των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Ford δίνει με το νέο Kuga στον καταναλωτή τη δύναμη της επιλογής. Μπορεί να διαλέξει ότι ακριβώς πιστεύει εκείνος τον εξυπηρετεί καλύτερα. Από «απλές» εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, μέχρι εκδόσεις με υβριδικά συστήματα κίνησης MHEV, FHEV και PHEV.

Το κομψό και ξεχωριστό νέο Ford Kuga– το πιο εξηλεκτρισμένο μοντέλο στην ιστορία της Ford – χαρακτηρίζεται από “καθαρές” γραμμές με premium αναλογίες σε επίπεδο σχεδιασμού, προσφέροντας παράλληλα βελτιωμένη ευρυχωρία και άνεση μπορεί να το αποκτήσει κανείς από 26.272 ευρώ.

Το κομψό Kuga Titanium, το σπορ Kuga ST‑Line και το πολυτελές Kuga Vignale προσφέρονται με μία προηγμένη σειρά υβριδικών συστημάτων κίνησης, που επιτυγχάνουν την καλύτερη στην κατηγορία οικονομία καυσίμου – η μέση αυτονομία είναι βελτιωμένη κατά 28% στην απευθείας σύγκριση με τις ανάλογες εκδόσεις του απερχόμενου Kuga.

Η πολυπληθής οικογένεια του Kuga περιλαμβάνει τις εκδόσεις Kuga Plug-In Hybrid, Kuga EcoBlue Hybrid (ήπια υβριδικό) και Kuga Hybrid (πλήρες υβριδικό), καθώς και εκείνες που κινούνται από τους κινητήρες ντίζελ 2.0L EcoBlue και 1.5L EcoBlue, αλλά και από τον 1.5L EcoBoost βενζινοκινητήρα της Ford, σε συνδυασμό με ένα νέο, ευφυές αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων.

Το νέο Kuga προσφέρει ακόμα πιο διαισθητικά χαρακτηριστικά άνεσης και υποστήριξης της οδήγησης, όπως το μόντεμ FordPass Connect, το οποίο βοηθά στην καλύτερη διαχείριση του Kuga Plug-In Hybrid με τις νέες λειτουργίες εξηλεκτρισμένων οχημάτων για την εφαρμογή FordPass. Περαιτέρω προηγμένες τεχνολογίες περιλαμβάνουν μία ασύρματη επιφάνεια φόρτισης για κινητό τηλέφωνο και σύστημα infotainment SYNC 3 της Ford1, το οποίο υποστηρίζεται από μία κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών. To premium ηχοσύστημα της B&O υπόσχεται μία εμπειρία ήχου υψηλής ποιότητας, ενώ για πρώτη φορά υιοθετείται ένας φιλικός στο χρήστη, ευανάγνωστος πίνακας οργάνων LCD 12,3 ιντσών με τεχνολογία “true colour” για πιστή αποτύπωση των χρωμάτων.

Νέες τεχνολογίες Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring βοηθούν τους οδηγούς να κινούνται στην πυκνή κυκλοφορία της πόλης και στον αυτοκινητόδρομο με μεγαλύτερη ασφάλεια, ενώ ο προληπτικός φωτισμός στροφών καθώς και εκείνος που βασίζεται στην οδική σήμανση διευκολύνουν την οδήγηση στο σκοτάδι. Η τεχνολογία Head-up display βοηθά τους οδηγούς να έχουν την προσοχή τους στραμμένη στο δρόμο, ενώ το Active Park Assist 2 επιτρέπει πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς στάθμευσης με το πάτημα ενός μόνο διακόπτη.

Ο καλύτερος στην κατηγορία χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών και η κορυφαία στο είδος χωρητικότητα του χώρου αποσκευών επιτυγχάνονται με την υιοθέτηση μιας συρόμενης δεύτερης σειράς καθισμάτων, που μετακινείται εύκολα προς τα εμπρός ή προς τα πίσω, σε μία διαδρομή μήκους 150 mm.

Το Kuga είναι το Νο.1 σε πωλήσεις SUV της Ford στην Ευρώπη και το No.3 μοντέλο της Ford στη γηραιά ήπειρο μετά τα Fiesta και Focus. Το 2019 το Kuga κέρδισε την εμπιστοσύνη 161.400 αγοραστών, επίδοση που αντιστοιχεί σε αύξηση τη τάξης του 5%. Χάρη σε αυτό, οι πωλήσεις της των SUV μοντέλων της Ford στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 6% σε σχέση με εκείνες της προηγούμενης χρονιάς.

«Το νέο Kuga είναι το καλύτερο παράδειγμα της ανθρωποκεντρικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Ford. Το μοντέλο εξελίχθηκε σε στενή συνεργασία με πελάτες SUV αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να προσφέρει ξεχωριστό στυλ, απαράμιλλες επιλογές κινητήρων, premium άνεση και προηγμένες τεχνολογίες που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής,  μέσα και έξω από το αυτοκίνητο» δήλωσε ο Stuart Rowley, president, Ford Ευρώπης.

Σχεδιασμένο από τους πελάτες μας

Το νέο Kuga βασίζεται στη νέα, ευέλικτη και παγκόσμια προσθιοκίνητη πλατφόρμα της Ford, η οποία υποστηρίζει τη βελτιωμένη αεροδυναμική του αμαξώματος για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Την ίδια στιγμή, η πλατφόρμα αυτή συμβάλει στη μείωση του βάρους του νέου Kuga έναντι των προηγούμενων μοντέλων έως και 80 kg – συγκρίνοντας εκδόσεις με αντίστοιχους κινητήρες.

Επιπλέον, η νέα πλατφόρμα είναι σχεδιασμένη για βελτιωμένη αντοχή στις συγκρούσεις χαρίζοντας έτσι ασφάλεια 5 αστέρων στις δοκιμές αξιολόγησης του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP2. Η νέα πλατφόρμα προσφέρει μεγαλύτερη κατά 10% στρεπτική ακαμψία, η οποία εξασφαλίζει αναβαθμισμένη συμπεριφορά. Παράλληλα, η τελευταία προσφέρει περισσότερο χώρο στο εσωτερικό για τα μεσαία μοντέλα της Ford, καθώς και τη δυνατότητα για πιο εκφραστική και δυναμική σχεδίαση.

Το νέο Kuga λανσάρει μία νέα, πιο ανάγλυφη και απέριττη εξωτερική σχεδίαση, με premium αναλογίες. Η αεροδυναμική σιλουέτα περιλαμβάνει ένα μακρύτερο μεταξόνιο που δημιουργεί στο όχημα μεγαλύτερο αποτύπωμα στο δρόμο, προς όφελος της οδηγικής άνεσης και της ευστάθειας. Άλλα χαρακτηριστικά της σχεδίασης του νέου Ford Kuga είναι το μακρύτερο καπό, το πιο κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ και η χαμηλότερη γραμμή της οροφής. Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο πιο δυναμικό, πιο ευέλικτο και πιο ικανό από ποτέ.

Οι εκδόσεις Vignale, ST-Line και Titanium του νέου Kuga είναι διαμορφωμένες η κάθε μία με το δικό της, μοναδικό χαρακτήρα που αντανακλά τις διαφορετικές προσωπικότητες και απαιτήσεις των πελατών. Το Kuga Titanium είναι η επιτομή του κορυφαίου εξοπλισμού και της ποιότητας που η Ford προσφέρει στους πελάτες της. Ανάμεσα στα στοιχεία που ξεχωρίζουν στο Kuga Vignale είναι η σπορ ποδιά, ο πίσω διαχύτης, οι βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος καθρέπτες, τα πλαϊνά προστατευτικά και οι λαβές θυρών, τα φώτα ημέρας LED και οι στάνταρ ζάντες αλουμινίου των 17 ή προαιρετικά των 19 ιντσών.

Το πλούσιο Kuga Vignale αποπνέει μία αίσθηση πολυτέλειας και σχολαστικής προσοχής στην ποιότητα κατασκευής με αποκλειστικά στοιχεία Vignale, όπως το φινίρισμα από σατινέ αλουμίνιο για τις ράγες οροφής, τους προφυλακτήρες και τα ένθετα των μαρσπιέ, καθώς και μία μοναδική, κομψή σχεδίαση για τους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες. Οι εξωτερικές επιφάνειες περιλαμβάνει επίσης πολλά στοιχεία της ταυτότητας Vignale, όπως χρωμιωμένο φινίρισμα για τη μάσκα και τις δύο απολήξεις του συστήματος εξαγωγής, σε συνδυασμό με στάνταρ ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών – προαιρετικά διατίθενται ζάντες 19 ή 20 ιντσών. Τα δερμάτινα καθίσματα Windsor σε αποκλειστικό, εξαγωγικό μοτίβο Vignale, το δερμάτινο και θερμαινόμενο τιμόνι αλλά και τα βελούδινα πατάκια, αναβαθμίζουν περαιτέρω την εικόνα του εσωτερικού.

Το τολμηρό στυλ του Kuga ST-Line είναι εμπνευσμένο από τα μοντέλα της Ford Performance και περιλαμβάνει προφυλακτήρες και πλαϊνές ποδιές στο χρώμα του αμαξώματος, μάσκα, εμπρός ποδιά, πίσω διαχύτη και ράγες οροφής με μαύρο φινίρισμα. Μία μεγάλη πίσω αεροτομή, οι στάνταρ ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών – ή προαιρετικά των 19 ιτσών – και η διπλή απόληξη του συστήματος εξαγωγής ενισχύουν το σπορ χαρακτήρα της έκδοσης. Στο εσωτερικό, μία σκούρα επένδυση οροφής, τα αποκλειστικά σχέδια καθισμάτων “ST-Line” με κόκκινη ραφή, τα πεντάλ αλουμινίου, το τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα του, καθώς και τα πατάκια και τα διακοσμητικά μαρσπιέ με το λογότυπο “ST-Line” υποδηλώνουν αναμφισβήτητα ένα χαρακτήρα υψηλών επιδόσεων.

«Οι πελάτες του Kuga δήλωσαν έτοιμοι για μία ακόμα πιο συναισθηματική σχεδίαση, και το νέο Kuga μοιάζει με περίτεχνα δουλεμένο γλυπτό. Κομψότερο οπτικά, χαμηλότερο και φαρδύτερο – ενθουσιάζεσαι και μόνο που το βλέπεις», δήλωσε ο Amko Leenarts, director, Design, Ford Ευρώπης. «Το νέο εσωτερικό έχει σχεδιαστεί με γνώμονα όλα τα σενάρια καθημερινής χρήσης. Είναι αρμονικό και ευάερο, με premium υλικά, άριστη ποιότητα κατασκευής και προηγμένες τεχνολογίες.»

Το νέο Kuga προσφέρεται σε 12 χρώματα, μεταξύ των οποίων οι νέες μεταλλικές αποχρώσεις Diffused Silver και Sedona Orange. Το Blue Panther, ένα νέο φινίρισμα που διατίθεται αποκλειστικά στα μοντέλα Vignale, προστίθεται στις premium βαφές τριών στρωμάτων Lucid Red και Star White pearl.

Απαράμιλλη γκάμα κινητήριων συνόλων

Η Ford δεσμεύεται να προσφέρει μία ηλεκτροκίνητη έκδοση για κάθε επιβατικό μοντέλο που λανσάρει στην Ευρωπαϊκή αγορά αυξάνοντας τη γκάμα των εξηλεκτρισμένων οχημάτων της στην Ευρώπη στα 18 μέχρι τα τέλη του 2021. Το νέο Kuga είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που θα προσφέρεται με plug-in υβριδική, ήπια υβριδική και πλήρη υβριδική τεχνολογία κίνησης.

Kuga PlugIn Hybrid: Το νέο Kuga Plug-In Hybrid προσφέρει την αυτονομία και ελευθερία κίνησης που παρέχει ένας παραδοσιακός κινητήρας εσωτερικής καύσης, σε συνδυασμό με την απόδοση και την αθόρυβη λειτουργία ενός ηλεκτρικού μοτέρ.

Η αρχιτεκτονική του συστήματος κίνησης συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2.5L που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson, ηλεκτροκινητήρα και γεννήτρια, καθώς και μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh, με τη μέγιστη απόδοση να ανέρχεται στους 225 ίππους. Το Kuga Plug-In Hybrid προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 72 km NEDC (56 km WLTP), κατανάλωση από 1,2 l/100 km NEDC (από 1,4 l/100 km WLTP) και εκπομπές CO2 από 26 g/km NEDC (από 32 g/km WLTP).

Η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται μέσω μιας υποδοχής φόρτισης στον εμπρός προφυλακτήρα. Επίσης, η τελευταία φορτίζεται αυτόματα εν κινήσει μέσω της τεχνολογίας αναγεννητικής πέδησης που ανακτά την κινητική ενέργεια η οποία συνήθως χάνεται στο φρενάρισμα. Μία πλήρης φόρτιση της μπαταρίας από εξωτερική ηλεκτρική παροχή 230-volt ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 6 ώρες.

Οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν πότε και πώς να αξιοποιούν την ενέργεια της μπαταρίας χρησιμοποιώντας τα προφίλ EV Auto, EV Now, EV Later και EV Charge. Όταν η μπαταρία φτάνει στο κατώτερο επίπεδο φόρτισης, το Kuga αυτόματα επιστρέφει στο πρόγραμμα EV Auto συμπληρώνοντας την ισχύ του βενζινοκινητήρα με υποβοήθηση από τον ηλεκτροκινητήρα με χρήση της ανακτημένης ενέργειας για βελτιστοποιημένη οικονομία καυσίμου.

Kuga EcoBlue Hybrid: Το νέο Kuga EcoBlue Hybrid αναβαθμίζει τον πετρελαιοκινητήρα 2.0L EcoBlue των 150 ίππων για ακόμα μεγαλύτερη απόδοση. Η ήπια υβριδική τεχνολογία χρησιμοποιεί μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) με κίνηση μέσω ιμάντα που αντικαθιστά τον στάνταρ εναλλάκτη, επιτρέποντας την ανάκτηση και αποθήκευση ενέργειας κατά την επιβράδυνση σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt. Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.

Με το σύστημα των 48 Volt, η τεχνολογία Auto Start-Stop του νέου Kuga λειτουργεί σε περισσότερες περιπτώσεις, για πρόσθετη εξοικονόμηση καυσίμου, συμβάλλοντας σε κατανάλωση από 4,3 l/100 km NEDC (από 5,0 l/100 km WLTP) και εκπομπές CO2 από 111 g/km NEDC (από 132 g/km WLTP).

Kuga Hybrid: Διαθέσιμο για παραγγελία αργότερα μέσα στη χρονιά, το Kuga Hybrid χρησιμοποιεί ένα αυτοφορτιζόμενο, πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης που προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία και συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 2.5L που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson, ηλεκτροκινητήρα, γεννήτρια, μπαταρία ιόντων λιθίου και αυτόματο σύστημα κατανομής της ροπής που έχει εξελίξει η Ford. Το Kuga Hybrid θα διατίθεται με κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος Ford Intelligent All-Wheel Drive, με προβλεπόμενες τιμές κατανάλωσης 5,6 l/100 km και εκπομπών CO2 130 g/km.

Οι αγοραστές του νέου Kuga μπορούν επίσης να επιλέξουν από μία προηγμένη γκάμα κινητήρων βενζίνης και ντίζελ – Ford EcoBoost και Ford EcoBlue αντίστοιχα – με βελτιστοποιημένη ισχύ και πολιτισμένη λειτουργία. Οι κινητήρες υποστηρίζονται στάνταρ από λειτουργία Auto Start-Stop για μειωμένο λειτουργικό κόστος και κιβώτια ταχυτήτων που περιλαμβάνουν ένα χειροκίνητο έξι σχέσεων με ομαλές αλλαγές και ένα νέο, οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο για περισσότερη άνεση.

Kuga EcoBlue: Ο κινητήρας 2.0L EcoBlue, ο οποίος αποδίδει 190 ίππους, έχει κατανάλωση από 4,8 l/100 km NEDC (από 5,9 l/100 km WLTP) και εκπομπές CO2 από 127 g/km NEDC (από 155 g/km WLTP). Η απόδοσή του βελτιώνεται με τη χρήση ενός ενσωματωμένου συστήματος εισαγωγής με ανεστραμμένους αυλούς για βελτιστοποιημένη “αναπνοή” του κινητήρα και υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας. Το στάνταρ σύστημα μετεπεξεργασίας των καυσαερίων μέσω επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής συμβάλλει στη μείωση των οξειδίων του αζώτου (NOX). Άλλες καινοτομίες του 2.0L EcoBlue που μειώνουν τις τριβές είναι:

-Έκκεντρη τοποθέτηση του στροφάλου κατά 10 mm σε σχέση με τους κυλίνδρους, επιλογή που ελαχιστοποιεί τα πλευρικά φορτία των εμβόλων και μειώνει τις τριβές στα τοιχώματα των κυλίνδρων

-Ατσάλινα έμβολα για βελτιστοποιημένες διαστάσεις και λιγότερη θερμική διαστολή

-Ελαχιστοποιημένες διάμετροι ρουλεμάν στροφάλου

-Εμβαπτιζόμενοι σε λάδι (belt-in-oil) ιμάντες κίνησης εκκεντροφόρων και αντλίας λαδιού

Ο κινητήρας 1.5L EcoBlue της Ford, ο οποίος αποδίδει ισχύ 120 ίππων, έχει κατανάλωση από 4,2 l/100 km NEDC (από 5,1 l/100 km WLTP) και εκπομπές CO2 από 109 g/km NEDC (από 133 g/km WLTP), και υποστηρίζεται από καινοτόμες τεχνολογίες όπως οι παρακάτω:

-Υγρόψυκτος εναλλάκτης αέρα για πιο αποδοτική καύση και μειωμένους ρύπους

-Ενσωματωμένη πολλαπλή εισαγωγής για βελτιστοποιημένη “αναπνοή” του κινητήρα

-Υπερσυμπιεστής χαμηλής αδράνειας για ταχύτερη, καλύτερα ελεγχόμενη απόκριση του turbo, με υλικά αεροδιαστημικής τεχνολογίας, κατάλληλα για λειτουργία σε υψηλές θερμοκρασίες

-Σύστημα ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης που ανταποκρίνεται ταχύτερα και πιο αθόρυβα προσφέροντας πιο ακριβή τροφοδοσία

Kuga EcoBoost: Ο κινητήρας 1.5L EcoBoost διατίθεται σε εκδόσεις με 120 και 150 ίππους, επιτυγχάνοντας κατανάλωση από 5,5 l/100 km NEDC (από 6,6 l/100 km WLTP) και εκπομπές CO2 από 125 g/km NEDC (από 150 g/km WLTP), με την υποστήριξη του πρώτου στη βιομηχανία συστήματος απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford για τρικύλινδρο κινητήρα. Η τεχνολογία αυτή μπορεί αυτόματα να απενεργοποιήσει έναν από τους κυλίνδρους όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως συμβαίνει στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλά φορτία κινητήρα. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου έναν κύλινδρο κάθε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου – 20 φορές ταχύτερα από το ανοιγόκλειμα του ματιού – χωρίς να υπονομεύονται οι επιδόσεις ή η πολιτισμένη λειτουργία.

Την ίδια στιγμή, στον κινητήρα EcoBoost υιοθετούνται πολλές ακόμα σύγχονες τεχνολογίες, όπως η προηγμένη υπερσυμπίεση, ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου υψηλής πίεσης και ο ανεξάρητος διπλός χρονισμός. Οι εκπομπές σωματιδίων μειώνονται με τη βοήθεια φίλτρου παρακράτησης σωματιδίων. Μεταξύ των άλλων καινοτομιών του κινητήρα περιλαμβάνονται:

-Νέος συνδυασμός άμεσου και έμμεσου (στους αυλούς) ψεκασμού καυσίμου που βοηθά να επιτυγχάνεται υψηλή ισχύς και απόκριση με βελτιωμένη παράλληλα οικονομία καυσίμου, ιδιαίτερα στα χαμηλά φορτία λειτουργίας του κινητήρα

-Αρχιτεκτονική 3κυλίνδρων με χαμηλές εσωτερικές τριβές που προσφέρει υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές

-Ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής που βελτιώνει την απόδοση βοηθώντας τον κινητήρα να φτάσει ταχύτερα στις βέλτιστες θερμοκρασίες. Επίσης, ο λύση αυτή προσφέρει καλύτερη καμπύλη ροπής ελαχιστοποιώντας την απόσταση που διανύουν τα καυσαέρια μεταξύ κυλίνδρων και υπερσυμπιεστή

-Πλήρως αλουμινένια δομή για μειωμένο βάρος

Το νέο και ταχύτατο στις αλλαγές οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Ford είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει περαιτέρω βελτίωση τόσο στην κατανάλωση όσο και στην απόκριση. Το κιβώτιο διατίθεται με τους κινητήρες 1.5L EcoBlue των 120 ίππων και 2.0L EcoBlue των 190 ίππων και περιλαμβάνει:

-Adaptive Shift Scheduling, που αξιολογεί τα ατομικά στυλ οδήγησης για βελτιστοποίηση των σημείων αλλαγής των σχέσεων. Το σύστημα μπορεί να αναγνωρίζει ανηφόρες, κατηφόρες και απότομες στροφές και να προσαρμόζει ανάλογα τις αλλαγές σχέσεων για μία πιο σταθερή, απολαυστική και ποιοτική οδηγική εμπειρία

-Adaptive Shift Quality Control, που αξιολογεί πληροφορίες του οχήματος και του περιβάλλοντος για καλύτερη προσαρμογή της πίεσης στους εσωτερικούς συμπλέκτες, με στόχο ομαλότερες αλλαγές σχέσεων. Η τεχνολογία αυτή μπορεί επίσης να προσαρμόζει την ομαλότητα των αλλαγών σχέσεων στο στυλ οδήγησης

«Δεν υπάρχει μία λύση που να ικανοποιεί όλες τις ανάγκες γι’ αυτό αναπτύξαμε μία ισορροπημένη στρατηγική στον τομέα των κινητήρων για το νέο Kuga που θα βοηθήσει τους πελάτες να βρουν την ιδανική λύση για το στυλ ζωής τους και θα υποστηρίξει τους οδηγούς των SUV μοντέλων κάνοντας τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση εύκολη και απολαυστική» δήλωσε ο Joerg Beyer, executive director, Engineering, Ford Ευρώπης. «Το Kuga είναι το πρώτο μοντέλο της Ford που επωφελείται από μία ολοκληρωμένη γκάμα κινητήριων συνόλων Ford Hybrid.»

Το Kuga προσφέρει επίσης για πρώτη φορά την τεχνολογία επιλέξιμων προφίλ (Drive Mode) που επιτρέπει στους οδηγούς να προσαρμόζουν την απόκριση του κινητήρα, την υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης και την εμπλοκή του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης. καθώς και τους χρόνους αλλαγών των σχέσεων στις αυτόματες εκδόσεις, ώστε να εναρμονίζονται με τις απαιτήσεις στα εκάστοτε οδηγικά σενάρια.

Μαζί με τα προφίλ Normal, Sport και Eco, το Slippery προσφέρει στους οδηγούς αυξημένη σιγουριά και ασφάλεια σε επιφάνειες με μειωμένο συντελεστή τριβής, όπως στο χιόνι και στον πάγο. Το πρόγραμμα Deep Snow/Sand βοηθά στη διατήρηση της ελκτικής πρόσφυσης σε μαλακά, χαλαρά εδάφη.

Το νέο Kuga κάνει τη διαδικασία ρυμούλκησης ευκολότερη από ποτέ – είτε πρόκειται για μικρά τρέιλερ ή ακόμα και μεγάλα τροχόσπιτα – χρησιμοποιώντας δύο καινοτόμες λύσεις για ικανότητα έλξης έως και 2.100 kg, ανάλογα με το σύστημα κίνησης. Ένας ηλεκτρικός, αναδιπλούμενος κοτσαδόρος ελέγχεται από ένα κεντρικά τοποθετημένο διακόπτη στο χώρο αποσκευών. Πιέζοντας το διακόπτη μία φορά, η μπίλια ξεδιπλώνεται από τον αποθηκευτικό της χώρο κάτω από το όχημα. Πιέζοντας το διακόπτη μία ακόμα φορά, εξαφανίζεται αυτόματα κάτω από το αυτοκίνητο. Επιπλέον, διατίθεται ένας αποσπώμενος κοτσαδόρος που ασφαλίζει εύκολα. Όταν δεν χρησιμοποιείται, η μπίλια αποθηκεύεται στο χώρο αποσκευών.

Αναβαθμισμένη άνεση και εμπειρία ιδιοκτησίας

Η άνεση, η ευρυχωρία, η ευελιξία και η συνδεσιμότητα είναι τα βασικά στοιχεία για την πιο απολαυστική εμπειρία που υπόσχεται το Kuga στους επιβάτες του. Το νέο Kuga είναι 44 mm φαρδύτερο και 89 mm μακρύτερο από το απερχόμενο μοντέλο, ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 20 mm. Στο εσωτερικό, αυτό μεταφράζεται σε αυξημένο χώρο για τους ώμους, τους γοφούς και το κεφάλι των εμπρός και πίσω επιβατών, παρά το γεγονός ότι το συνολικό ύψος είναι 6 mm χαμηλότερο από το προηγούμενο μοντέλο.

Για τους πίσω επιβάτες, διατίθενται για πρώτη φορά θερμαινόμενα καθίσματα στην εξωτερική πλευρά, ενώ ολόκληρη η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί να μετακινηθεί προς τα πίσω, διαμορφώνοντας τον καλύτερο στην κατηγορία χώρο ποδιών (1.035 mm), ή προς τα εμπρός, αυξάνοντας το χώρο αποσκευών στα 645 L – επίσης ο καλύτερος στην κατηγορία. Ένα σύστημα τηλεχειρισμού απασφάλισης επιτρέπει επίσης την εύκολη και πλήρη αναδίπλωση της δεύτερης σειράς.

Ο χώρος αποσκευών διαθέτει επίσης κάλυμμα δύο όψεων με βελούδο υψηλής ποιότητας στη μία πλευρά για προηγμένη εμφάνιση και αίσθηση, αλλά και μία ανθεκτική και στιβαρή επιφάνεια στην άλλη πλευρά που προστατεύει το εσωτερικό από βρεγμένο ή λασπωμένο σπορ εξοπλισμό.

Το εσωτερικό του νέου Kuga προσφέρει καινοτόμο σχεδιασμό και προηγμένες τεχνολογίες άνεσης που συμβάλλουν στην ομαλή ενσωμάτωση του οχήματος στις ζωές των πελατών.

Για πρώτη φορά, το Kuga προσφέρεται με τεχνολογία ενσωματωμένου μόντεμ FordPass Connect που επιτρέπει στους πελάτες να ελέγχουν από απόσταση μία σειρά λειτουργιών του οχήματος από οποιαδήποτε τοποθεσία με σήμα δεδομένων κινητής τηλεφωνίας. Εκτός του ότι βοηθά τους οδηγούς να προγραμματίζουν ταχύτερα και με λιγότερο άγχος τις μετακινήσεις τους με ενημερώσεις κυκλοφορίας Live Traffic για το σύστημα πλοήγησης, το FordPass Connect διαθέτει και μία σειρά λειτουργιών που αναβαθμίζουν την οδηγική άνεση, μέσω της εφαρμογής κινητού FordPass, όπως:

-Κλείδωμα/Ξεκλείδωμα Θυρών, για απομακρυσμένη πρόσβαση στο Kuga

-Απομακρυσμένη Εκκίνηση, για μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων,6 που επιτρέπει το ξεπάγωμα του παρμπρίζ ή τον έλεγχο της θερμοκρασίας στο εσωτερικό πριν την έναρξη του ταξιδιού

-Εντοπιστής Οχήματος, που βοηθά τους ιδιοκτήτες να εντοπίζουν το αυτοκίνητό τους σε χώρους στάθμευσης πολυσύχναστων εμπορικών κέντρων

-Κατάσταση Οχήματος, για έλεγχο της στάθμης καυσίμου και του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας, την κατάσταση του συναγερμού, τις πιέσεις ελαστικών, τη διάρκεια ζωής του λιπαντικού κ.ά.

Η εφαρμογή FordPass προσφέρει επίσης νέες λειτουργίες που αναβαθμίζουν την εμπειρία χρήσης ενός εξηλεκτρισμένου οχήματος για τους κατόχους Kuga Plug-In Hybrid, όπως:

-Επίπεδο φόρτισης, για παρακολούθηση της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας και της ηλεκτρικής αυτονομίας

-Εντοπιστής σταθμού φόρτισης, που βοηθά τους πελάτες να εντοπίζουν και στη συνέχεια να καθοδηγηθούν σε περισσότερες από 125.000 τοποθεσίες του Δικτύου Φόρτισης σε 21 χώρες. Το σύστημα παρέχει χρήσιμες πληροφορίες, όπως ο τύπος του σταθμού φόρτισης (δημόσιος ή με περιορισμένη πρόσβαση) αλλά και της πρίζας σε αυτούς

-Λειτουργίες σχεδιασμένες να βοηθούν τους οδηγούς να αξιοποιούν στο μέγιστη βαθμό τη διαδικασία φόρτισης, ρυθμίζοντας εκ των προτέρων τις ώρες για την πραγματοποίησή της, ώστε να επωφελούνται από τα εκάστοτε τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας. Την ίδια στιγμή, παρέχονται λειτουργίες που προσφέρουν τη δυνατότητα στον πελάτη να ρυθμίσει εκείνος μέχρι ποιο βαθμό επιθυμεί να φορτιστεί η μπαταρία του αυτοκινήτου λαμβάνοντας συγχρόνως και τις σχετικές ειδοποιήσεις.

-Ιστορικό ταξιδιών και φόρτισης, που βοηθά τους πελάτες να παρακολουθούν και να έχουν μία συνολική εικόνα από τη φόρτιση της μπαταρίας του οχήματος και τη χρήση καυσίμου, συμπεριλαμβανομένης της ενέργειας που έχει χρησιμοποιηθεί, της απόστασης που έχουν διανύσει αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρική ενέργειας, καθώς και τη συνολική δραστηριότητα του συστήματος αναγεννητικής πέδησης.

Η εγκατάσταση μιας νέας επιφάνειας ασύρματης φόρτισης για συμβατά smartphones κάτω από τον πίνακα οργάνων σημαίνει ότι οι οδηγοί μπορούν πλεοξ να “ξεφορτωθούν” οριστικά τα καλώδια παραμένοντας συνδεδεμένοι εν κινήσει. Η επιφάνεια φόρτισης ανιχνεύει αυτόματα συμβατές συσκευές για να ξεκινήσει η διαδικασία φόρτισης.

Οι συσκευές μπορούν να παραμένουν συνδεδεμένες μέσω Bluetooth στο σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford κατά τη διάρκεια της φόρτισης. Το σύστημα υποστηρίζεται από μία κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών, η οποία λειτουργεί με χειρονομίες των δακτύλων του χεριού. Το SYNC 3 επιτρέπει επίσης στους οδηγούς τον έλεγχο των λειτουργιών ήχου, πλοήγησης και κλιματισμού, καθώς και των συνδεδεμένων smartphones με απλές φωνητικές εντολές. Η συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto™ περιλαμβάνεται δωρεάν.

Ένας νέος πίνακας οργάνων LCD 12,3 ιντσών είναι ο πρώτος στη βιομηχανία με τεχνολογία ελεύθερης σχεδίασης επιφανειών που επιτρέπει τη χρήση καμπύλων σχημάτων για αρμονική ενσωμάτωση στην εσωτερική σχεδίαση. Τα κυκλικά τμήματα της οθόνης δίνουν τη δυνατότητα στους σχεδιαστές να ξεφύγουν από τα συμβατικά παραλληλόγραμμα σχήματα.

Επιπλέον, τα ψηφιακά όργανα με οθόνη βάθους χρώματος 24-bit (τεχνολογία “true colour”) παράγουν λεπτομερείς, υψηλής ευκρίνειας και πιο φιλικές προς το χρήστη ενδείξεις και εικονίδια, τα οποία αποτυπώνονται σε όλο το φάσμα των χρωμάτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι ενδείξεις να είναι πιο φωτεινές και λιγότερο κουραστικές για τα μάτια – και κατ’ επέκταση πιο ευανάγνωστες.

Ένα νέο σύστημα ήχου της B&O επιτρέπει στους επιβάτες να απολαμβάνουν εξαιρετική ποιότητα μουσικής. Το ηχοσύστημα των 575 watt με τα 10 ηχεία έχει εξωτερικό subwoofer για ομαλή παραγωγή μπάσων, ενώ η θέση των tweeter στο ταμπλό έχει βελτιστοποιηθεί για να μπορούν οι επιβάτες να απολαμβάνουν μία πιο συναυλιακή ακουστική, ανεξάρτητα από τη θέση τους μέσα στο αυτοκίνητο. Το σχολαστικό στατικό και δυναμικό σετάρισμα του ήχου εξασφαλίζει τη διατήρηση μιας ποιοτικής ηχητικής εμπειρίας, ανεξάρτητα από τις οδηγικές συνθήκες.

Η hands-free τεχνολογία πίσω πόρτας της Ford επιτρέπει την πρόσβαση στο χώρο αποσκευών με μία απλή κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα, όταν ο οδηγός κρατά στην αγκαλιά του ένα παιδάκι, τσάντες με ψώνια ή σπορ εξοπλισμό. Οι μηχανικοί της Ford έδωσαν επίσης λύση στο ερώτημα πού να τοποθετείται το κάλυμμα όταν αφαιρείται: τώρα, το τελευταίο μπορεί να αποθηκεύεται με τάξη κάτω από το νέο, ευέλικτο πάτωμα φόρτωσης και να αφαιρείται ευκολότερα μέσω ενός ιμάντα απασφάλισης.

Τεχνολογίες που εμπνέουν αυτοπεποίθηση

Το νέο Kuga αναβαθμίζει την εμπειρία οδήγησης ενός SUV μοντέλου διαθέτοντας μία προηγμένη γκάμα τεχνολογιών οι οποίες είναι σχεδιασμένες ώστε να προσφέρουν αυτοπεποίθηση και σιγουριά στους οδηγούς πίσω από το τιμόνι, βοηθώντας τους σγχρόνως να παραμένουν συγκεντρωμένοι στο δρόμο.

Κάνοντας το ντεμπούτο του σε μοντέλο της Ford ως μέρος του προηγμένου συστήματος Lane-Keeping System, το BLIS Assist συνδυάζει τα Blind Spot Information System (BLIS) και Lane-Keeping System για την παρακολούθηση του τυφλού σημείου οδηγού, ανιχνεύοντας οχήματα που πλησιάζουν από το πλάι σε αυτοκινητόδρομους με πολλές λωρίδες κυκλοφορίας. Εάν ένας οδηγός δείξει την πρόθεσή του για αλλαγή λωρίδας ενεργοποιώντας το φλας, ή αν το σύστημα ελέγχου ανιχνεύσει αλλαγή λωρίδας τη στιγμή που κάποιο όχημα πλησιάζει στο τυφλό σημείο και ενδέχεται να προκληθεί σύγκρουση, το σύστημα εφαρμόζει διορθωτική κίνηση στο τιμόνι για να προειδοποιήσει τον οδηγό και να τον αποτρέψει να αλλάξει λωρίδα.

Η νέα λειτουργία Local Hazard Information5 – που υποστηρίζεται από το FordPass Connect – μπορεί να ενημερώνει τους οδηγούς για επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο, ακόμα και αν αυτές δεν είναι ορατές εξαιτίας της ύπαρξης στροφών ή παρουσίας άλλων οχημάτων. Οι ειδοποιήσεις του συστήματος Local Hazard Information εκδίδονται ανεξάρτητα από το σύστημα πλοήγησης, με βάση ενημερωμένα στοιχεία από τοπικές αρχές, υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και οδηγικά δεδομένα που αντλούνται από άλλα οχήματα που βρίσκονται συνδεδεμένα στο “cloud”.

Ειδοποιήσεις για οδικά έργα, ακινητοποιημένα οχήματα λόγω βλάβης, ζώα, πεζούς και εμπόδια στον αυτοκινητόδρομο, ακόμα και για επικίνδυνες οδηγικές συνθήκες, μεταδίδονται στο όχημα ασύρματα.

Το Kuga για πρώτη φορά διαθέτει τη λειτουργία Intersection Assist 1.0. Η τελευταία μπορεί αυτόματα να ενεργοποιεί τα φρένα του αυτοκινητου για να περιορίζει ή να μετριάζει τις επιπτώσεις των ατυχημάτων, εάν ανιχνευτεί κίνδυνος επικείμενης σύγκρουσης σε μία διασταύρωση. Η τεχνολογία Pedestrian και Cyclist Detection προειδοποιεί τους οδηγούς για πεζούς και δικυκλιστές που ετοιμάζονται να βγουν στο δρόμο μπροστά από το όχημα. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να μειώνει τη σφοδρότητα μερικών εμπρόσθιων συγκρούσεων με εμπλοκή οχημάτων και πεζών ή να βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν τελείως τη σύγκρουση.

Το Adaptive Cruise Control (ACC) με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring βοηθά στη διατήρηση μιας απόστασης ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα. Παράλληλα μειώνει το στρες στα μεγάλα ταξίδια, διατηρώντας το όχημα στο κέντρο της λωρίδας του. Τέλος μπορεί να προσαρμόζει την ταχύτητα του οχήματος εντός των νόμιμων ορίων, παρακολουθώντας την οδική σήμανση στο πλάι του δρόμου και τις εναέριες πινακίδες, πέρα από τη χρήση πληροφοριών από το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης.

Το Stop & Go – που διατίθεται με το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο – επιτρέπει στο σύστημα ACC να σταματά τελείως το όχημα σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, χρησιμοποιώντας μέχρι και το 50% της συνολικής δύναμης της πέδησης, αλλά και να το εκκινεί αυτόματα, εάν η στάση διαρκεί λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Για στάσεις μεγαλύτερες των 3 δευτερολέπτων, ο οδηγός μπορεί να πιέσει ένα διακόπτη στο τιμόνι ή να πατήσει ελαφρώς το γκάζι.

Όταν είναι ενεργοποιημένο το ACC, η τεχνολογία Lane Centring παρακολουθεί τις οριζόντιες διαγραμμίσεις του οδοστρώματος και μπορεί να εφαρμόσει ελαφριά αλλά αισθητή ροπή στο τιμόνι, ώστε το όχημα να διατηρηθεί στο κέντρο της λωρίδας. Σχεδιασμένο για να υποστηρίζει τους οδηγούς σε ταχύτητες έως 200 km/h, η τεχνολογία θα προσφέρει οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις, εάν διαπιστώσει αδιαφορία από τον οδηγό.

Το Kuga είναι το πρώτο SUV της Ford στην Ευρώπη που προσφέρει Head-up display (HUD), που βοηθά τους οδηγούς να έχουν την προσοχή τους στραμμένη στο δρόμο, προβάλλοντας χρήσιμες πληροφορίες στο οπτικό πεδίο τους. Το σύστημα μεγιστοποιεί την αποτελεσματικότητα υιοθετώντας ένα από τα μεγαλύτερα πεδία ορατότητας από οποιοδήποτε άλλο HUD διατίθεται στην Ευρώπη (6 επί 2,5 μοίρες).

Χάρη στα ειδικά φίλτρα της πολυανθρακικής επιφάνειας προβολής, η οθόνη είναι εξαιρετικά ευανάγνωστη ακόμα και από χρήστες που φοράνε πολωτικούς φακούς. Ανάλογα με την έκδοση, διαμορφώνονται και οι πληροφορίες που προβάλλονται, όπως ταχύτητα κίνησης – η μόνη που είναι πάντα σταθερή – Traffic Sign Recognition, ACC, πλοήγηση, Shift Indicator, σύστημα ψυχαγωγίας και ειδοποιήσεις έκτακτης ανάγκης.

Το Cross Traffic Alert προειδοποιεί τους οδηγούς που εξέρχονται με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης για πιθανή διέλευση άλλων οχημάτων στο πίσω τμήμα, ενώ εμπρός και πίσω ευρυγώνιες κάμερες που προφέρουν θέαση 180 μοιρών μπροστά και πίσω από το όχημα για βελτιωμένη ορατότητα κατά την έξοδο με όπισθεν από χώρους στάθμευσης ή ιδιωτικούς δρόμους.

Το Active Park Assist 2 διευκολύνει το παρκάρισμα με πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς σε κάθετους και παράλληλους χώρους στάθμευσης, πιέζοντας απλά ένα διακόπτη. Το σύστημα ενεργοποιείται από τον ηλεκτρονικό επιλογέα του νέου, οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου, αναγνωρίζοντας κατάλληλους χώρους στάθμευσης, ενώ ο οδηγός μπορεί να ελέγχει την κίνηση του οχήματος, επιλέγοντας απλά νεκρά και κρατώντας πατημένο ένα διακόπτη στην κεντρική κονσόλα.

Στη συνέχεια, το όχημα ελέγχει πλήρως την επιλογή εμπρόσθιας σχέσης και όπισθεν, το γκάζι, το φρένο και το σύστημα διεύθυνσης, με αποτέλεσμα να μπορεί να ελίσσεται σε χώρους μήκους έως και 92 cm μεγαλύτερους από το μήκος του αυτοκινήτου και σε επιφάνειες με κλίσεις έως 12% σε ταχύτητες έως 4 km/h, πριν επιλεχθεί το Park. Η τεχνολογία βοηθά επίσης τον οδηγό να εξέρχεται από παράλληλους χώρους στάθμευσης, χρησιμοποιώντας το πλήρως αυτοματοποιημένο Park-out Assist.

Ασφάλεια πέντε αστέρων

Το νέο Ford Kuga2 απέσπασε την κορυφαία διάκριση των 5 αστέρων στις δοκιμές που πραγματοποίησε ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP, συγκεντρώνοντας βαθμολογία 92% στην προστασία των ενηλίκων επιβατών και άριστα στις πλευρικές συγκρούσεις σε μπαριέρα και στύλο, που αποτελεί μία πιο σοβαρή περίπτωση πλευρικής πρόσκρουσης.

Στη δομή του Kuga χρησιμοποιείται ατσάλι υψηλής αντοχής σε όλο το πλαίσιο και προηγμένα χαρακτηριστικά στη σχεδίασή του που βελτιώνουν την προστασία σε συγκρούσεις – όπως είναι οι εξαιρετικά υψηλής αντοχής ατσάλινοι σωλήνες, οι οποίοι ενσωματώνονται τόσο στις κολόνες Α όσο και κατά μήκος της οροφής του αυτοκινήτου.

Μεταξύ των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας του νέου Kuga είναι επίσης:

-Evasive Steering Assist, που είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί σε πόλη και αυτοκινητόδρομο χρησιμοποιώντας ραντάρ και μία κάμερα για την ανίχνευση αργά κινούμενων ή σταματημένων οχημάτων στην εμπρόσθια πορεία. Το σύστημα υποστηρίζει ελιγμούς ώστε να μπορούν οι οδηγοί να αποφύγουν ένα όχημα σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης

-Wrong Way Alert, που χρησιμοποιεί κάμερα τοποθετημένη στο παρμπρίζ και πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου για να προειδοποιεί τους οδηγούς με οπτικά ή ηχητικά σήματα όταν παραβιαστούν οι δύο πινακίδες μονόδρομης εισόδου σε αυτοκινητόδρομο.

Ανάμεσα στις προηγμένες τεχνολογίες είναι το Adaptive Front Lighting System με predictive curve light (προληπτικός φωτισμός στροφής) και sign-based light (φωτισμός ανάλογα με την οδική σήμανση) της Ford, που προσαρμόζει εκ των προτέρων τις δέσμες των προβολέων για μέγιστη ορατότητα πριν το όχημα φτάσει σε μία στροφή, διασταύρωση ή κυκλικό κόμβο.

Το σύστημα χρησιμοποιεί την εμπρόσθια κάμερα για την παρακολούθηση των διαγραμμίσεων των λωρίδων μέχρι 65 m μπροστά, επιτρέποντας στους προβολείς να εστιάζουν προληπτικά προς το εσωτερικό των στροφών, αντί να βασίζεται αποκλειστικά στις εντολές του οδηγού στο τιμόνι. Η ενσωμάτωση της δυνατότητα ανάγνωσης της οδικής σήμανσης που αποτελεί πατέντα της Ford για βελτιστοποίηση της δέσμης, επιτρέπει τη διεύρυνσή της σε διασταυρώσεις και κυκλικούς κόμβους για καλύτερο φωτισμό των εμποδίων που δεν βρίσκονται ευθεία μπροστά από το αυτοκίνητο.

Η αντιθαμβωτική μεγάλη σκάλα φώτων (Glare-free high beam) δεν ενοχλεί τους άλλους οδηγούς και βελτιώνει την ορατότητα στο σκοτάδι, χάρη στη χρήση προηγμένων προβολέων. Αυτοί χρησιμοποιούν μία καινοτόμα, προσαρμοζόμενη διάταξη ξεχωριστών μονάδων για μεγαλύτερη ευελιξία φωτισμού και πιο ομαλές μεταβάσεις που δεν διασπούν την προσοχή.

Εάν συμβεί κάποιο ατύχημα, η νέα τεχνολογία Post-Collision Braking βοηθά στη μείωση των επιπτώσεων μιας ενδεχόμενης δευτερεύουσας σύγκρουσης εφαρμόζοντας αυτόματα μέτρια πίεση πέδησης, εάν ανιχνευτεί περιστατικό αρχικής σύγκρουσης. Η επιβράδυνση του οχήματος μπορεί να περιορίσει τους τραυματισμούς των επιβατών και τις ζημιές στο όχημα.

«Δεν πιστεύουμε στην τεχνολογία, για χάρη της τεχνολογίας», δήλωσε ο Rowley. «Χαρακτηριστικά, όπως το ενσωματωμένο μόντεμ, FordPass Connect και το νέο Lane-Keeping System με BLIS Assist, σε συνδυασμό με τη νέα μας γκάμα κινητήριων συνόλων Ford Hybrid, είναι σχεδιασμένα για να αντανακλούν τη συνεχή εξέλιξη των οχημάτων μας και για να βοηθήσουν το νέο Kuga να ενταχθεί ομαλά στις ζωές των πελατών μας.»

Συνοπτικός τιμοκατάλογος νέου Ford Kuga

Έκδοση Κινητήρας Κιβώτιο Ταχυτήτων C02
(NEDC)
ΑνώτατηΤιμή Λιανικής
(με ΦΠΑ& Τέλος Ταξινόμησης)
Trend 1.5L βενζίνη EcoBoost, 150PS 6-τάχυτο μηχανικό 126 € 26.272
Trend 1.5L πετρέλαιο, 120PS 6-τάχυτο μηχανικό 109 € 27.668
Titanium 1.5L βενζίνη EcoBoost, 150PS 6-τάχυτο μηχανικό 126 € 27.197
Titanium 1.5L πετρέλαιο, 120PS 6-τάχυτο μηχανικό 109 € 30.491
Titanium 1.5L πετρέλαιο, 120PS 8-τάχυτο αυτόματο 117 € 32.267
Titanium 2.0L πετρέλαιο, 150PS MHEV 6-τάχυτο μηχανικό 111 € 33.211
Titanium 2.0L πετρέλαιο, 190PS 8-τάχυτο αυτόματο, AWD 127 € 40.727
ST-Line 1.5L βενζίνη EcoBoost, 150PS 6-τάχυτο μηχανικό 129 € 31.971
ST-Line 2.5L βενζίνηDuratec, 225PS PHEV Αυτόματο CVT 26 € 45.978
ST-Line 1.5L πετρέλαιο, 120PS 6-τάχυτο μηχανικό 111 € 32.045
ST-Line 1.5L πετρέλαιο, 120PS 8-τάχυτο αυτόματο 119 € 33.821
ST-Line 2.0L πετρέλαιο, 150PS MHEV 6-τάχυτο μηχανικό 113 € 35.014
ST-Line 2.0L πετρέλαιο, 190PS 8-τάχυτο αυτόματο, AWD 129 € 42.398
ST-Line X 1.5L βενζίνη EcoBoost, 150PS 6-τάχυτο μηχανικό 129 € 34.261
ST-Line X 2.5L βενζίνηDuratec, 225PS PHEV Αυτόματο CVT 26 € 47.913
ST-Line X 1.5L πετρέλαιο, 120PS 6-τάχυτο μηχανικό 111 € 34.299
ST-Line X 1.5L πετρέλαιο, 120PS 8-τάχυτο αυτόματο 119 € 36.075
ST-Line X 2.0L πετρέλαιο, 150PS MHEV 6-τάχυτο μηχανικό 113 € 33.354
ST-Line X 2.0L πετρέλαιο, 190PS 8-τάχυτο αυτόματο, AWD 129 € 44.823
Vignale 1.5L βενζίνη EcoBoost, 150PS 6-τάχυτο μηχανικό 129 € 37.212
Vignale 2.5L βενζίνηDuratec, 225PS PHEV Αυτόματο CVT 26 € 50.850
Vignale 1.5L πετρέλαιο, 120PS 8-τάχυτο αυτόματο 119 € 41.234
Vignale 2.0L πετρέλαιο, 150PS MHEV 6-τάχυτο μηχανικό 113 € 37.355
Vignale 2.0L πετρέλαιο, 190PS 8-τάχυτο αυτόματο, AWD 129 € 48.098