Το υπουργείο Οικονομικών της Γερμανίας είναι πολύ κοντά να ανακοινώσει τα κίνητρα για την τόνωση των πωλήσεων στην αγορά αυτοκινήτων τα οποία υπολογίζονται σε 5 δισ. ευρώ!
Οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων έχουν καταγράψει απότομη πτώση καθώς οι γραμμές παραγωγής και οι εκθεσιακοί χώροι έκλεισαν εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού. Σύμφωνα μάλιστα με μελέτη του ινστιτούτου IfO οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων Μαΐου στη Γερμανία κατέγραψαν ιστορικό χαμηλό από το 1991.
Ο κυβερνητικός συνασπισμός αναμένεται να παρουσιάσει άμεσα το συνολικό πακέτο τόνωσης το οποίο είναι πολύ πιθανό να ανέλθει στα 80 δις. ευρώ αναφέρουν τα ξένα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Η πρόταση του υπουργείου Οικονομίας είναι να καταβάλλεται το bonus αγοράς για ηλεκτρικά μοντέλα ή και με κινητήρες εσωτερικής καύσης που κοστίζουν λιγότερο από 77.350 ευρώ αλλά το συγκεκριμένο πρόγραμμα επιδότησης να λήγει στα τέλη του έτους.
Το υπουργείο Οικονομικών αρνήθηκε να σχολιάσει ωστόσο αναλυτές εκτιμούν πως η πρόταση επιδότησης για την αγορά αυτοκινήτων συναντά σημαντικά εμπόδια που πρέπει να επιλυθούν.
Ο επικεφαλής του SPD Norbert Walter-Borjans δήλωσε στο Reuters ότι ήταν υπέρ της υποστήριξης της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά ότι η παροχή κινήτρων για αγορές συμβατικών κινητήρων καύσης θα ήταν λάθος.
«Εάν το κράτος επιδοτεί νέα αυτοκίνητα, τότε αυτό πρέπει να συμβαδίζει με μια αλλαγή προς εναλλακτικούς κινητήρες. Αν υπάρχουν εκπτώσεις, τότε αυτό πρέπει να ισχύει για ηλεκτρικά αυτοκίνητα », είπε ο Walter-Borjans.
Τα σχέδια του υπουργείου Οικονομίας προβλέπουν ένα βασικό κίνητρο ύψους 2.500 ευρώ ανά αυτοκίνητο, το οποίο θα αυξηθεί κατά 500 ευρώ για οχήματα που χρησιμοποιούν και εναλλακτικά καύσιμα ή εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους. Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το bonus θα αυξάνεται κατά 1.500 ευρώ και θα ανέρχεται σε 4.000 ευρώ ενώ στα υβριδικά το bonus θα αυξάνεται κατά 750 ευρώ και θα ανέρχεται σε 3.250 ευρώ.
Πολλοί από τους υπεύθυνους για τη χάραξη πολιτικής και τις βιομηχανικές ομάδες έχουν εκφραστεί ενάντια στην επιδότηση για την αγορά αυτοκινήτων, υποστηρίζοντας ότι το πρόγραμμα τόνωσης πρέπει να τηρεί τις πολιτικές για την αλλαγή του κλίματος και να μην ευνοεί μια μόνο βιομηχανία.