Το Newsauto.gr αποκαλύπτει το τελικό σχέδιο που αποφάσισε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και παρέδωσε στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Σύμφωνα με το τελικό σχέδιο που είναι πιθανό να παρουσιαστεί με μικρές αλλαγές από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό θα επιδοτηθεί πέραν της αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου η απόκτηση ηλεκτρικών σκούτερ και ποδηλάτων αλλά και η αγορά του οικιακού φορτιστή που αποτελεί επιπλέον έξοδο για τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων.
Ειδικότερα η επιδότηση για την αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου σύμφωνα με το τελικό σχέδιο αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 4.000 και 4.500 ευρώ ενώ παράλληλα με 500 ευρώ θα επιδοτηθεί η απόκτηση του οικιακού φορτιστή (Wallbox). Αν κάποιος τώρα ταυτόχρονα έχει να αποσύρει και ένα παλαιό όχημα τότε η επιδότηση θα αυξηθεί κατά 1.000 ευρώ!
Δηλαδή ένας ιδιώτης καταναλωτής επιθυμεί να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο και οικιακό φορτιστή αλλά και έχει ένα παλαιό όχημα για απόσυρση τότε θα ωφεληθεί με 6.000 ευρώ.
Τα παραπάνω ποσά επιδότησης ισχύουν και για τις εταιρείες Leasing και ενοικιάσεων ενώ οι χρήστες των ηλεκτρικών οχημάτων πέραν του οικονομικού οφέλους που προκύπτει από τη μείωση του μισθώματος θα ωφεληθούν και από τις φοροαπαλλαγές.
Για τους ιδιοκτήτες Ταξί σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr το όφελος θα είναι ακόμη υψηλότερο και μόνο για την αγορά του οχήματος η επιδότηση θα κυμανθεί από 8.000 έως 9.000 ευρώ και θα αυξάνεται κατά 500 ευρώ για την αγορά οικιακού φορτιστή και κατά 1.000 ευρώ σε ταυτόχρονη απόσυρση του παλαιού Ταξί.
Οι παραπάνω επιδοτήσεις είναι πολύ πιθανό να ισχύσουν και για την απόκτηση μικρών ηλεκτρικών φορτηγών.
Στα ηλεκτρικά ποδήλατα και τα σκούτερ οι επιδοτήσεις θα ανέλθουν στα 300 και στα 800 ευρώ αντίστοιχα ωστόσο ο Πρωθυπουργός είναι πολύ πιθανό να τις αυξήσει σε 500 και 1.000 ευρώ αντίστοιχα.
Πέραν όμως των παραπάνω κινήτρων για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης το υπουργείο Περιβάλλοντος έχει συμπεριλάβει μια σειρά μέτρων που θα δελεάσουν αλλά και θα τονώσουν περαιτέρω τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.
Επίσης το υπουργείο Περιβάλλοντος έχει καταθέσει και μια δέσμη επιπλέον μέτρων για την τόνωση της ηλεκτροκίνησης που περιλαμβάνει πέραν της επιδότησης αγοράς και:
-Ελεύθερη κίνηση στο κέντρο της Αθήνας όπου αυτή τη στιγμή απαγορεύεται η χρήση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
-Φορολογικά κίνητρα σε εταιρείες για απόκτηση /χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και προμήθεια και εγκατάσταση υποδομών φόρτισης.
-Δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενες θέσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
-Χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και φόρτισης από τους Δήμους.
-Μέτρα για διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στον Δημόσιο Τομέα.
-Χαμηλότερα ασφάλιστρα.
-Ελεύθερη διέλευση από τα διόδια.
Ο Πρωθυπουργός έκρινε ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί επιτακτική ανάγκη να αναπτυχθεί γρήγορα στην Ελλάδα καθώς παρατηρείται υστέρηση σε αυτό τον κλάδο σε σχέση με άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ.
Άλλωστε στην ελληνική αγορά τα ηλεκτροκίνητα οχήματα αφορούν ούτε στο 1% του συνόλου της αγοράς ενώ στην Ολλανδία το ποσοστό τους έχει ξεπεράσει ήδη το 10% και στη Νορβηγία το 50%.
Αντίθετα η Ελλάδα μαζί με τον Μιλάνο κατέχουν την πρωτιά όσον αφορά στο ποσοστό ρύπων που προέρχεται από τις μεταφορές και τα οχήματα σε ποσοστό 75% γεγονός που συνδέεται με το γηρασμένο στόλο κυκλοφορούντων οχημάτων.
Στόχος της κυβέρνησης είναι ένα στα τρία οχήματα που θα πωλούνται το 2030 να είναι ηλεκτρικό και μόνο με γενναίες επιδοτήσεις και φορολογικές ελαφρύνσεις μπορεί άμεσα να αναπτυχθεί η ηλεκτροκίνηση.
Να υπενθυμίσουμε επίσης πως στο διαγωνισμό για την προμήθεια λεωφορείων θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στα ηλεκτρικά οχήματα και ήδη το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα δοκιμάσει δύο ηλεκτρικά λεωφορεία το καλοκαίρι σε πραγματικές συνθήκες ώστε να διαπιστώσει τις δυνατότητές τους.