Εντυπωσιασμένος με το ύψος των επιδοτήσεων για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Ελλάδος κ. Γιώργος Βασιλάκης μιλώντας στο ραδιόφωνο του Σκάι.
Ωστόσο ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ αναγνώρισε ότι υπάρχει ένα θέμα με τις πολυκατοικίες με κοινόχρηστους χώρους καθώς δεν μπορεί να εγκατασταθεί σταθμός φόρτισης αλλά ούτε βέβαια η μπαλαντέζα είναι ενδεδειγμένη λύση για φόρτιση. Η λύση μπορεί να έλθει με την φόρτιση του οχήματος στο γκαράζ του χώρου εργασίας.
Αλλά ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι τα Ταξί και τα εταιρικά αυτοκίνητα αποτελούν τους επαγγελματίες που πρέπει να αποκτήσουν κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο και κατόπιν ακολουθούν οι ιδιώτες καταναλωτές.
Άλλωστε η επιδότηση των 5.500 ευρώ με επιπλέον 500 ευρώ για τον φορτιστή και 1.000 ευρώ για απόσυρση είναι πολύ υψηλό ποσό για τους ιδιώτες καταναλωτές. Στα Ταξί βέβαια η επιδότηση μπορεί να ανέλθει έως και τις 10.000 ευρώ οπότε το δέλεαρ είναι ακόμη υψηλότερο.
Για εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι για πρώτη φορά ξεπέρασαν τα καινούρια επισημαίνοντας όμως ότι έχει δημιουργηθεί ένα τεράστιο πρόβλημα.
Ωστόσο επειδή τα παλαιά ΙΧ στην Ευρώπη έχουν απαξιωθεί λόγω αντικινήτρων που έχουν θεσπίσει πολλά κράτη-μέλη πηγαίνουν οι έμποροι εκεί τα αποκτούν πολύ φθηνά και τα μεταπωλούν στους Έλληνες καταναλωτές κερδίζοντας χιλιάδες ευρώ. Δηλαδή το χαμηλό κόστος δεν μεταφέρεται στον καταναλωτή καθώς διατηρεί τις υψηλές αξίες που έχουν τα αντίστοιχα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Επίσης ο κ. Βασιλάκης τόνισε ότι πάρα πολλά από τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν παραποιημένα στοιχεία!
Αποτέλεσμα της παραπάνω πρακτικής είναι οι ιδιοκτήτες των εγχώριων μεταχειρισμένων να μην μπορούν να τα πουλήσουν καθώς οι καταναλωτές έχουν στραφεί στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα.
Ο ΣΕΑΑ το έχει επισημάνει στην κυβέρνηση αλλά δυστυχώς δεν έχει κάνει κάτι για αυτό μέχρι σήμερα καθώς η Ελλάδα έχει εξέλθει από μια πολυετή οικονομική κρίση.
Αυτό βέβαια θα μπορούσε να έχει λυθεί με μία αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας στα παλαιά αυτοκίνητα αλλά κάτι τέτοιο θα είχε τεράστιο κοινωνικό αντίκτυπο. Οπότε το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να μειώσουμε την εισαγωγή παλαιών αυτοκινήτων από άλλα κράτη-μέλη ώστε η Ελλάδα να μην γίνει η χωματερή της Ευρώπης.
Πάντως ο κ. Βασιλάκης ξεκαθάρισε πως η κυβέρνηση δεν μπορεί να επιδοτήσει κάποια νέα απόσυρση και το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να βρει τον τρόπο ώστε να μην έρχονται παλαιά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην Ελλάδα!
Επίσης ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ αναφέρθηκε και στο Dieselgate επισημαίνοντας ότι πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες πιάστηκαν να δηλώνουν πλασματικές εκπομπές ρύπων και μάλιστα απόρησε αναφέροντας ότι: «Γιατί όλα αυτά τα ρυπογόνα αυτοκίνητα να τα εισάγουμε στην Ελλάδα!»
Τέλος ανέφερε ότι η Πολωνία έχει μετατραπεί σε μια αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και η Ελλάδα δεν θέλουν να γίνει σαν την Πολωνία…