Δοκιμάζουμε το Opel Corsa 1.5D με 102 ίππους!

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά μικρά που έχουμε οδηγήσει τους τελευταίους μήνες αποτέλεσε το νέο Opel Corsa το οποίο πέραν της επιβλητικής εξωτερικής σχεδίασης και της υψηλής τεχνολογίας διαθέτει και ένα εξαιρετικά οικονομικό πετρελαιοκινητήρα ο οποίος διαθέτει τη σωστή ιπποδύναμη και ροπή και σε συνδυασμό με τα παραπάνω σίγουρα αποτελεί έναν ισχυρό και δύσκολο ανταγωνιστή για τους υπόλοιπους κατασκευαστές.

Ο λόγος για το νέο Opel Corsa 1,5D με τους 102 ίππους το οποίο όπως αποδείχθηκε διαθέτει όλα εκείνα τα προσόντα που πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο στην Ελλάδα για να μην είναι φορολογικά επικίνδυνο ενώ παράλληλα να μην χρειάζεται να ξοδεύει μια περιουσία ο ιδιοκτήτης του για να καλύπτει το ετήσιο κόστος χρήσης.

Παράλληλα η ποιότητα κατασκευής, ο εξοπλισμός αλλά και η υψηλή μεταπωλητική αξία καθιστούν το Opel Corsa μια κορυφαία επιλογή για τους καταναλωτές και δικαιολογούν τις περίπου 16.000 ευρώ που κοστίζει. Παράλληλα οι χαμηλές εκπομπές CO2 προσδίδουν Μηδενικά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας γεγονός που θα εκτιμήσουν δεόντος οι υποψήφιοι αγοραστές του.

Μοναδική σχεδίαση

Το νέο Opel Corsa είναι πιο αποδοτικό και δυναμικό από ποτέ και παράλληλα προσφέρει περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης από οποιαδήποτε προηγούμενη γενιά. Με πολυάριθμες προτάσεις που αναβαθμίζουν το στυλ και την πρακτικότητα, το νέο μοντέλο θεωρείται πραγματικός μετρ στον τομέα της εξατομίκευσης. Το αμάξωμα δύο όγκων χαρίζει πιο δυναμικές αναλογίες στο αποκλειστικά 5θυρο Corsa ενώ τα φτερά με μεγαλύτερο όγκο και η κλίση στην οροφή προσδίδουν επιπλέον δυναμισμό.

Στο εμπρόσθιο μέρος η μάσκα και τα φωτιστικά σώματα παραπέμπουν σε μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας ενώ επιπλέον προσδίδουν και ένα κύρος που δύσκολα συναντά κανείς σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα. Επίσης η έκδοση GS Line της δοκιμής μας περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό της το Dynamic Appearance Pack, συναντάμε σπορ μάσκα, διπλή απόληξη της εξάτμισης και LED προβολείς ομίχλης ενώ επίσης έχουν τοποθετηθεί 17άρες ζάντες αλουμινίου με ελαστικά χαμηλού προφίλ τα οποία όμως χρειάζονται προσοχή στις λακκούβες.

Hitech εσωτερικό

To νέο Opel Corsa έχει αλλάξει ριζικά και στην καμπίνα επιβατών καθώς πλέον υπάρχει υψηλή δόση τεχνολογίας αλλά και πολύ μεγαλύτερη άνεση για τους επιβάτες.

Ειδικότερα στο εσωτερικό του Corsa θα καθίσουν άνετα 4 ενήλικες επιβάτες και μάλιστα οι πίσω επιβάτες θα έχουν αρκετό διαθέσιμο χώρο και για πόδια τους ενώ το κεφάλι τους θα απέχει αρκετά από την οροφή του αυτοκινήτου.

Ο πίνακας οργάνων παραμένει αναλογικός με μια ψηφιακή οθόνη να έχει τοποθετηθεί ανάμεσά τους ενώ στο κέντρο του ταμπλό η οθόνη πολυμέσων μέσω της οποία ο οδηγός ή ο συνοδηγός χειρίζονται το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό, το GPS και άλλες ρυθμίσεις του οχήματος, κερδίζει τις εντυπώσεις.

Ο χώρος αποσκευών όμως έχει μεγαλώσει πολύ και ανέρχεται πλέον σε 309 λίτρα τιμή πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί συνολικά στην καμπίνα είναι καλής ποιότητας, ενώ το πάνω μέρος του ταμπλό έχει επενδυθεί με μαλακό υλικό που δίνει ένα τόνο πολυτέλεια και προσεγμένης κατασκευής. Επιπλέον υπάρχουν ευρύχωρες θήκες για τα καθημερινά μικροπράγματα και μεταξύ των καθισμάτων του οδηγού και του συνοδηγού έχει τοποθετηθεί υποβραχιόνιο.

Όσον αφορά στον εξοπλισμό η κορυφαία έκδοση GS Line έχει τα πάντα οπότε δεν θα χρειαστεί να συμπληρώσετε κάτι επιπλέον!

102 ίπποι

Κάτω από το καπό του μοντέλου της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο 16βάλβιδος αλουμινένιος κινητήρας πετρελαίου χωρητικότητας 1,5 λίτρου, o οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων και αποδίδει 102 ίππους με 250 Nm ροπής.

Στην πράξη ο πετρελαιοκινητήρας απέδειξε ότι μπορεί να κινήσει με άνεση το αμάξωμα του Corsa ενώ η ροπή του κινητήρα που είναι διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ. προσίδει ικανοποιητικές επιδόσεις αλλά και επιταχύνσεις χωρίς να χρειάζεται να καταναλώσει τεράστιες ποσότητες καυσίμου.

Άλλωστε η μέση κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται κάτω από τα 3,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα με οικονομική οδήγηση με αποτέλεσμα ο οδηγός με ένα ρεζερβουάρ να διανύει πάνω από 800 χιλιόμετρα!

Όσον αφορά στις επιδόσεις το Opel Corsa με τους 102 ίππους χρειάζεται μόλις 10,2 δευτερόλεπτα για να αγγίξει τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση ενώ η τελική του ταχύτητα ανέρχεται σε 188 χλμ./ώρα.

Ποιότητα κύλισης και ασφάλεια

Η οδική συμπεριφορά του νέου Opel Corsa δεν έχει πραγματικά τίποτα να θυμίζει την προηγούμενη γενιά του. Το αυτοκίνητο έχει κυριολεκτικά περάσει σε άλλο ανώτερο επίπεδο προσδίδοντας εξαιρετική ποιότητα κύλισης ενώ παράλληλα τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβάτες θα νιώσουν το έντονα το αίσθημα της ασφάλειας που έχει το νέο μοντέλο κάτω από οποιεσδήποτε οδηγικές αυνθήκες.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Opel Corsa κινείται με απόλυτη ασφάλεια παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και αν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Αν μάλιστα ο οδηγός κινείται στα όρια του ΚΟΚ τότε θα πετύχει και μεγάλη οικονομία στα καύσιμα. Αν τώρα θέλει να κινηθεί πιο γρήγορα το Corsa θα ανεβάσει τάχιστα τον δείκτη του ταχύμετρου πάνω από 160 χλμ./ώρα ωστόσο αυξάνει και ο θόρυβος που παράγει ο κινητήρας.

Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο κάνει εξαιρετική δουλειά διαθέτει σωστή κλιμάκωση και αίσθηση και περιορίζει σημαντικά τον θόρυβο αλλά και την κατανάλωση καυσίμου.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Opel Corsa με τους 102 ίππους αποδείχθηκε ότι είναι ευχάριστο και διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Μάλιστα ακόμη και κάτω από οριακές συνθήκες η συμπεριφορά του πετρελαιοκίνητου Corsa είναι προβλέψιμες και σε καμία περίπτωση δεν θα προβληματίσουν τον οδηγό.

Τα φρένα απέδειξαν ότι επαρκούν για να ακινητοποιήσουν άμεσα το αυτοκίνητο και δεν παρουσίασαν κανένα σημάδι κόπωσης ενώ το τιμόνι είναι άμεσο και ελαφρύ.

Μέσα στην πόλη το νέο Opel Corsa απέδειξε ότι αποτελεί σύμμαχο για τον οδηγό καθώς το αυτόματο κιβώτιο και η ανάρτηση κάνουν εξαιρετική δουλειά καθώς από τη μία ο οδηγός κινείται ξεκούραστα και από την άλλη διατηρείται η ησυχία στην καμπίνα επιβατών.

Η έλλειψη αισθητήρων παρκαρίσματος αλλά και της κάμερας οπισθοπορείας κάνουν αισθητή την απουσία τους αλλά οι συμπαγείς διαστάσεις και η καλή ορατότητα βοηθούν τον οδηγό κατά την διαδικασία παρκαρίσματος.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Κιβώτιο

Κόστος Χρήσης

Εξοπλισμός

 

ΚΑΤΑ

Ήχος κινητήρα στις υψηλές στροφές