Η Autohellas ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 2% στον κύκλο εργασιών σε ενοποιημένο επίπεδο, ο οποίος ανήλθε σε 114,3 εκατ. ευρώ έναντι 112,1 εκατ. ευρώ το 2019.
Ο κύκλος εργασιών από την κύρια δραστηριότητα του Ομίλου, τις μισθώσεις αυτοκινήτων, σε Ελλάδα και εξωτερικό αυξήθηκε στο πρώτο τρίμηνο του 2020 κατά 4,2% και έφτασε τα 37,8 εκατ. ευρώ από 36,3 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.
Η αύξηση αυτή επετεύχθη παρά την κατακόρυφη πτώση των κρατήσεων και συνεπώς του κύκλου εργασιών κατά τον μήνα Μάρτιο, προερχόμενη σε σημαντικό βαθμό από την ανάπτυξη των μακροχρόνιων μισθώσεων. Αντίθετα, οι πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκίνητων του στόλου μισθώσεων έφτασαν τα 10,2 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση κατά 18%.
Παράλληλα, η δραστηριότητα της εμπορίας αυτοκινήτων και υπηρεσιών συνεισέφερε συνολικά 66,3 εκατ. ευρώ στον κύκλο εργασιών του Ομίλου από τα 63,3 εκατ. ευρώ του 2019 και συνέβαλε θετικά στο λειτουργικό αποτέλεσμα, παρά την πτώση του τζίρου που σημειώθηκε κατά τον μήνα Μάρτιο.
Τα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων (EBITDA) παρουσίασαν μείωση -1,1% φθάνοντας τα 27,4 εκατ. ευρώ από 27,7 εκατ. ευρώ το 2019 , με τα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) να ανέρχονται σε 3,7 εκατ. ευρώ με μείωση -48,2%.
Οι ζημιές μετά από φόρους (ΕΑΤ) του Ομίλου για το πρώτο τρίμηνο 2020 ανήλθαν σε ενοποιημένη βάση στα 1,1 εκατ. ευρώ από κέρδη 1,9 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ο Μάρτιος, με την σταδιακή εφαρμογή του Lockdown, έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου.
Η επίδραση αυτή θα είναι πιο έντονη φυσικά στο δεύτερο τρίμηνο, όπου διήρκησαν για μεγαλύτερο διάστημα οι περιορισμοί στην μετακίνηση, το κλείσιμο των εμπορικών καταστημάτων και ο δραστικός περιορισμός αφίξεων λόγω πανδημίας.
Είναι ενθαρρυντικό ότι τόσο η δραστηριότητα των μακροενοικιάσεων (operating leasing), όσο και ο κλάδος εμπορίας αυτοκίνητου, δείχνουν τουλάχιστον καλή δυναμική πορεία μετά τη λήξη του Lockdown.
Φυσικά σε σχέση με το μέρος της δραστηριότητας που αφορά στον τουρισμό (βραχυχρόνιες μισθώσεις), οι επόμενοι μήνες αποτελούν μια πρόκληση, καθώς είναι βέβαιη η λειτουργία σε πολύ χαμηλότερο επίπεδο αφίξεων, ακόμη και μετά τη σταδιακή επαναφορά των πτήσεων, με την αβεβαιότητα που προκαλείται από τις επιδημιολογικές εξελίξεις να πλήττει τις διεθνείς αφίξεις.