Τους λόγους για τους οποίους δίνει κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση η κυβέρνηση αλλά και πως θα σταματήσει η Ελλάδα να αποτελεί «νεκροταφείο» παλαιών αυτοκινήτων εξήγησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στην Realnews.
Σε σχέση με την ανανέωση του στόλου των οχημάτων, τα οικονομικά κίνητρα αφορούν μόνο την ηλεκτροκίνηση;
Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον αλλά η αλήθεια είναι πως μέχρι τώρα είναι ακριβή για τον μέσο Έλληνα. Γι’ αυτό και δίνουμε κίνητρα. Τα κίνητρα, όμως, αφορούν και ευρύτερα την αγορά σύγχρονων, πιο καθαρών αυτοκινήτων. Ενώ, παράλληλα, λαμβάνουμε μέτρα για την αποτροπή εισαγωγής παλιών και ρυπογόνων μεταχειρισμένων. Η Ελλάδα πρέπει να πάψει να είναι «νεκροταφείο αυτοκινήτων». Σήμερα έχουμε έναν από τους πιο γερασμένους στόλους αυτοκινήτων της Ευρώπης. Αυτό είμαστε αποφασισμένοι να αλλάξει.
Σας ανησυχούν τα νέα κρούσματα; Υπάρχει και μια γενικότερη αίσθηση χαλάρωσης, τη βλέπετε και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς;
Από την αρχή αυτής της κρίσης, ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες των ειδικών επιστημόνων. Το ίδιο προφανώς κάνουμε και τώρα. Τα νέα κρούσματα τα παρακολουθούμε με προσοχή και αν χρειαστεί θα ληφθούν μέτρα. Έχετε δίκιο όμως, που εντοπίζετε και εσείς μια γενικότερη τάση χαλάρωσης. Είναι και ανθρώπινο από μια πλευρά. Όμως, δεν μπορούμε να αφήσουμε αυτή την τάση να επεκταθεί. Στα ΜΜΜ, η μεγάλη πλειονότητα των επιβατών συμπεριφέρεται άψογα και φοράει μάσκα. Κάποιοι ελάχιστοι, το αμελούν. Εδώ μπαίνει και το στοιχείο της ατομικής ευθύνης. Γιατί η μόνη που δικαιούται να κάνει ελέγχους και να βάλει πρόστιμα για αυτό το θέμα είναι η Ελληνική Αστυνομία, η οποία μας βοηθάει πάρα πολύ, όμως δεν μπορεί να βρίσκεται συνεχώς παντού. Έλεγχοι γίνονται και θα συνεχίσουν ακόμα πιο εντατικά. Αλλά δεν μπορεί προφανώς να υπάρχει ένας αστυνομικός σε κάθε βαγόνι και κάθε λεωφορείο… Άρα, ας το βάλουμε καλά στο μυαλό μας όλοι: Στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, φοράμε όλοι μάσκα. Πάντα.
Τη Δευτέρα δώσατε στην λειτουργία τρεις νέους σταθμούς του μετρό προς τον Πειραιά. Θα υπάρξουν άλλες επεκτάσεις στο άμεσο μέλλον;
Είναι πολύ μεγάλη υπόθεση που 3 επιβαρυμένες περιοχές, όπως είναι η Αγία Βαρβάρα, ο Κορυδαλλός και η Νίκαια, απέκτησαν πλέον σύγχρονους σταθμούς μετρό και μπορεί ο πολίτης να πάει από τη Νίκαια στο Σύνταγμα μέσα σε 14’. Παραλάβαμε ένα έργο με καθυστερήσεις και σύνθετα προβλήματα, ιδίως με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, και για να το παραδώσουμε εγκαίρως συνεχίσαμε να δουλεύουμε εντατικά ακόμα και εν μέσω πανδημίας. Τώρα, επόμενος στόχος μας να παραδώσουμε εντός χρονοδιαγράμματος το 2022 και τους άλλους 3 σταθμούς: Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιά. Και θα τα καταφέρουμε. Όπως θα καταφέρουμε και να παραδώσουμε το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ολοκληρωμένο, το 2023. Και γενικότερα, τα έργα υποδομής κατέχουν κεντρική θέση στο σχεδιασμό της κυβέρνησης για την «μετά COVID -19 εποχή», με ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ.