Έφοδο σε εγκαταστάσεις της Fiat Chrysler Automobiles στη Γερμανία και την Ιταλία έκαναν Eισαγγελείς της Φρανκφούρτης, καθώς οι Αρχές υποψιάζονται ότι ο ιταλο-αμερικανικός όμιλος ίσως έχει παρασυρθεί και εκείνος στο σκάνδαλο εκπομπών diesel.
H έρευνα, όπως αναφέρει το Bloomberg, έχει σκοπό να εξετάσει άτομα που συνδέονται με μια «διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία», τα οποία ενδέχεται να είναι υπεύθυνα για την εγκατάσταση ενός ειδικού λογισμικού (defeat device) σε κινητήρες των εμπορικών σημάτων Fiat, Alfa Romeo και Jeep, σύμφωνα με εισαγγελείς της Φρανκφούρτης. Διερευνήθηκε επίσης η μάρκα Iveco της CNH Industrial NV.
«Η FCA επιβεβαιώνει ότι ορισμένα από τα γραφεία του ομίλου στην Ευρώπη έχουν επισκεφθεί ερευνητές στο πλαίσιο αιτήματος για βοήθεια από δικαστές στη Γερμανία. Η εταιρεία αμέσως ήταν διαθέσιμη, παρέχοντας την πλήρη συνεργασία της», ανέφερε η FCA σε σχετική δήλωση.
Οι εισαγγελείς αναφέρουν πως η έρευνα εστιάζεται στους Multijet κινητήρες 1,3, 1,6 και 2,0 λίτρων προδιαγραφών Euro 5 και Euro 6, αλλά και στους 110 Multijet F1AE3481G, 115 Multijet 250A1000, 150 Multijet F1AE3481D και 180 Multijet F1CE3481E που βρίσκονται στα επαγγελματικά οχήματα της CNH Industrial (Iveco).
Σύμφωνα με την εισαγγελία της Φρανκφούρτης, περισσότερα από 200.000 αυτοκίνητα με τους παραπάνω κινητήρες, βρίσκονται στη Γερμανία.
Η κατασκευάστρια φορτηγών CNH Industrial (Iveco) ανέφερε σε δήλωση ότι «ένας αριθμός» από τα γραφεία του ομίλου στην Ευρώπη δέχθηκε ερευνητές και ότι συνεργάστηκε επίσης πλήρως μαζί τους.
Σχεδόν πέντε χρόνια μετά την πρώτη έρευνα σχετικά με τη χρήση των ειδικών συσκευών σε πετρελαιοκινητήρες, ο κλάδος της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας εξακολουθεί να αγωνίζεται κατά ισχυρισμών για αποφυγή των ορίων εκπομπών ρύπων στα αυτοκίνητα diesel. Παρά το γεγονός πως κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν διευθετήσει τις υποθέσεις οι Αρχές αποδεικνύουν πως το θέμα με τα παράνομα τοποθετημένα λογισμικά δεν έχει κλείσει.