Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να ψηφιστεί το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης στα καινούρια αλλά και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και πλέον η αγορά να κυλίσει ομαλά μέχρι τα τέλη του 2020.
Την Τετάρτη η Επιτροπή της Βουλής άκουσε τις εισηγήσεις τόσο των Εισαγωγέων όσο και των Εμπόρων αυτοκινήτων και πλέον τον λόγο έχει ο υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας για να αποφασίσει αν θα πραγματοποιήσει περαιτέρω αλλαγές στους δασμούς των καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Με τη σχετική διάταξη στο νομοσχέδιο να υπενθυμίσουμε πως ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης γίνεται προοδευτικός και οι νέοι υψηλότεροι συντελεστές επιβάλλονται μόνο στο υπερβάλλον ποσό και όχι σε ολόκληρο το τίμημα του οχήματος.
Επίσης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αλλάζουν ριζικά προς το καλύτερο για τα νέα σε ηλικία αυτοκίνητα και προς το χειρότερο για τα παλαιότερα ενώ αν συνυπολογίσει κανείς ότι επιβάλλεται επιπλέον του δασμού και Περιβαλλοντικό Τέλος έως 3.000 ευρώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα που πληρούν τις οδηγίες ρύπων Euro4 και Euro5a τότε είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πως ειδικά στα παλαιότερα μεταχειρισμένα το κόστος εκτελωνισμού είναι ασύμφορο.
Όσον αφορά στα ακόμη παλαιότερα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3, Euro2, Euro1 και Euro 0 ο νέος νόμος του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας απαγορεύει την εισαγωγή τους!
Τέλος όσοι έχουν κάνει αίτηση υπαγωγής στο Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης μάλλον είναι ιδιαίτερα τυχεροί καθώς μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου του ΥΠΟΙΚ καταργείται η συγκεκριμένη δυνατότητα και το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογίζεται μόνο με το νέο καθεστώς!
Όσοι έχουν υποβάλλει αιτήσεις μέχρι την κατάθεση του νομοσχεδίου θα μπορούν να κάνουν χρήση του Ιστορικού Τέλους Ταξινόμησης ενώ αν με το νέο τρόπο υπολογισμού η διαφορά στους δασμούς είναι μικρή θα έχουν την δυνατότητα να εκτελωνίσουν άμεσα το όχημά τους με το νέο καθεστώς.
Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών εξετάζει πολύ σοβαρά το γεγονός τα υβριδικά οχήματα που έχουν υπαχθεί στο Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης να εκτελωνιστούν άμεσα καθώς δεν έχουν δασμούς και όλες οι υπόλοιπες αιτήσεις συμβατικών οχημάτων να έχουν ολοκληρωθεί το αργότερο στο επόμενο τρίμηνο.