Δοκιμάζουμε το DS3 Crossback 1.2T με 100 ίππους!

Η μάρκα DS είναι γνωστή πλέον και στην Ελλάδα για την κορυφαία ποιότητά της, την οδική συμπεριφορά αλλά και τη μοναδική εμφάνιση που διαθέτουν τα μοντέλα της.

Μετά το DS 7 Crossback που πραγματικά έδωσε μια τεράστια δυναμική στη γαλλική μάρκα σειρά κατέφθασε και στην Ελλάδα το DS 3 Crossback το οποίο πραγματικά εντυπωσιάζει ακόμη και τους πλέον απαιτητικούς καταναλωτές που αναζητούν ένα compact premium SUV.

Εμείς είχαμε στην διάθεσή μας την μικρή έκδοση του κορυφαίου μοντέλου με τον βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,2 λίτρου ο οποίος αποδίδει 100 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Μάλιστα εκείνο που πραγματικά μας εντυπωσίασε είναι η άνεση αλλά και η οικονομία που προσδίδει ο βενζινοκινητήρας στο DS3 Crossback την οποία θα εκτιμήσει δεόντος ο ιδιοκτήτης του! Η τιμή απόκτησης του ξεχωριστού premium compact SUV με τον βενζινοκινητήρα ανέρχεται σε λίγο πάνω από τις 21.000 ευρώ ενώ τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται σε μόλις 105,8 ευρώ!

Αλλά στο κόστος θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς ότι η ποιότητα, η τεχνολογία αλλά και η οικονομία που προσδίδει το DS3 Crossback δύσκολα θα βρουν αξιόλογο ανταγωνιστή ενώ επίσης η πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία ως μεταχειρισμένο αργότερα θα εκτιμηθεί δεόντος από τον κάτοχό του γεγονός που συμβαίνει σε ελάχιστα ανταγωνιστικά μοντέλα.

Μοναδική σχεδίαση

Το DS 7 Crossback έδωσε τον τόνο στον τομέα του εκλεπτυσμένου στιλ και της χρήσης υλικών υψηλών προδιαγραφών, διαμορφωμένων από ειδικούς τεχνίτες. Το DS 3 Crossback συνεχίζει σε αυτό το πνεύμα, δημιουργώντας παράλληλα τη δική του προσωπικότητα.

Το νέο compact SUV από την DS χρησιμοποιεί στοιχεία που είναι χαρακτηριστικά της ταυτότητας της μάρκας, αλλά θέλει επίσης να είναι πρωτότυπο.

Έχοντας μήκος 4,12 μέτρων, πλάτος 1,79 μ. και όντας 1,53 μέτρα ψηλό, το DS 3 Crossback προσφέρει συμπαγείς διαστάσεις, ενώ παραλλήλως διαθέτει μία ισχυρή προσωπικότητα την οποία διαμορφώνουν οι μυώδεις γραμμές του.

Στο εμπρόσθιο μέρος η εξαιρετικά σμιλεμένη μάσκα DS WINGS, τα φώτα LED που εμπνέονται από το πρωτότυπο DS E-TENSE – και οι εκτεταμένοι προβολείς DS MATRIX LED VISION δημιουργούν την αίσθηση ενός ιδιαίτερα χαρισματικού συνόλου, ενώ, ταυτόχρονα, προβάλλουν προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά.

Η στιβαρότητα του καπό, καθώς και οι τροχοί των 690 mm – οι μεγαλύτεροι στην κατηγορία – του δίνουν ένα ισχυρό ανάστημα στο δρόμο, όπως φαίνεται τόσο από την εμπρόσθια όσο και από οπίσθια όψη του, όπως αρμόζει σε ένα SUV.

Τα κορυφαία χαρακτηριστικά του DS 3 Crossback ενισχύονται από πολυάριθμες λεπτομέρειες που το καθιστούν μοναδικό, όπως για παράδειγμα οι αόρατες τσιμούχες των παραθύρων, οι «κρυφές» χειρολαβές – που ενσωματώνονται την επιφάνεια των θυρών – και η κομψή γραμμή οροφής από την οποία απουσιάζει η κεραία.

Οι χειρολαβές εμφανίζονται μόνο όταν οι χρήστες τις χρειάζονται, παραμένοντας ενσωματωμένες στην επιφάνεια των θυρών στο υπόλοιπο της ώρας, ανεξάρτητα από το αν το αυτοκίνητο έχει σταματήσει ή βρίσκεται σε κίνηση. Επιπλέον, με το σύστημα πρόσβασης και εκκίνησης χωρίς κλειδί (ADML PROXIMITY), πρέπει απλώς να περπατήσετε προς το αυτοκίνητο (φτάνοντας στο 1,5 μέτρο περίπου) για να ξεκλειδώσουν οι πόρτες και να κάνετε τις τέσσερις χειρολαβές να ξεπροβάλλουν αυτόματα. Το αυτοκίνητο κλειδώνει και πάλι με ένα επιβεβαιωτικό «άγγιγμα». Είναι τόσο απλό.

Στο πίσω μέρος συναντάμε εντυπωσιακά φώτα, τα οποία τονίζονται από μια κομψή ράβδο χρωμίου και την εξάτμιση. Το DS 3 Crossback είναι ένα εξαιρετικά πρωτοποριακό μοντέλο που ενθουσιάζει τις αισθήσεις με τα χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας, αλλά και το ίδιο το στιλ σχεδίασης – από μπροστά μέχρι πίσω – που το χαρακτηρίζει.

Πολυτέλεια και τεχνολογία       

Η λεπτότητα, η σημασία στη λεπτομέρεια και η τεχνολογία έχουν σφυρηλατήσει το DNA των χώρων επιβατών των αυτοκινήτων DS. Με το DS 3 Crossback, η μάρκα επιλέγει να συνεχίσει με συνέπεια στον ίδιο δρόμο που χάραξε με το DS 7 Crossback, χρησιμοποιώντας για παράδειγμα τη σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας. Κομψή και υψηλής τεχνολογίας, η κονσόλα φιλοξενεί τον επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων, τους “toggle” διακόπτες, το μπουτόν εκκίνησης χωρίς κλειδί και την επιβράδυνση με τη βοήθεια του ηλεκτρικού φρένου, το οποίο διατίθεται ως στάνταρ εξοπλισμός.

Η ηχομόνωση για παράδειγμα ήταν ένα πολύ σημαντικό ζήτημα για τους μηχανικούς που ήταν υπεύθυνοι για την εξέλιξη του DS 3 Crossback, οι οποίοι για αυτό το λόγο υιοθέτησαν διάφορες τεχνικές λύσεις, όπως η αύξηση του πάχους των πάνελ στις πόρτες, η χρήση πυκνωμένου γυαλιού και η υιοθέτηση ακουστικού παρμπρίζ.

Με αυτόν τον τύπο μόνωσης, το DS3 Crossback προσφέρει ασύγκριτη ακουστική άνεση για την κατηγορία του. Διαθέτοντας ένα απαράμιλλο επίπεδο φινιρίσματος, το ταμπλό μπορεί να είναι επικαλυμμένο με υλικά υψηλής ποιότητας, όπως δέρμα alcantara ή το δέρμα Nappa.

Ο χώρος των επιβατών είναι τεράστιος και καλά σχεδιασμένος, προσφέροντας μια ποικιλία επιλογών αποθήκευσης, ένα χώρο για να φορτίσετε το κινητό σας τηλέφωνο, ποτηροθήκες και ένα συρόμενο υποβραχιόνιο.

Και μπροστά, και πίσω, η ευρυχωρία είναι εξαιρετική, με μεγάλο εσωτερικό πλάτος και άφθονο «αέρα» τόσο για το κεφάλι όσο και για τα πόδια. Ενώ το πίσω διαιρούμενο και ανακλινόμενο κάθισμα σας επιτρέπει να αυξήσετε τον όγκο του πορτμπαγκάζ των 350 λίτρων και να δημιουργήσετε ένα ενιαίο χώρο φόρτωσης 1.050 λίτρων, αξιοποιώντας πλήρως το μεγέθος του οχήματος.

Τέλος, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το DS3 Crossback βασίζεται σε μια ολοκαίνουργια “multi-energy” (CMP) πλατφόρμα, κατάλληλη για διαφορετικά συστήματα κίνησης, με την έκδοση E-TENSE να διαθέτει τις μπαταρίες τοποθετημένες στο πάτωμά της. Έτσι, η 100% ηλεκτροκίνητη έκδοση (E-TENSE) δεν απαιτεί κανέναν συμβιβασμό στον τομέα των χώρων για επιβάτες και αποσκευές.

Άλλο επίπεδο εξοπλισμού εξοπλισμού

Η αρχιτεκτονική του DS 3 Crossback έχει γνώμονα την ασφάλεια, γεγονός που αποδεικνύεται από το ύψος του και την παρουσία 8 αερόσακων. Ολόκληρη η γκάμα του DS 3 Crossback, από τις εισαγωγικές εκδόσεις “Chic”, είναι εξοπλισμένη με μια ποικιλία από σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, όπως το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, το ABS με κατανομέα δύναμης πέδησης, το σύστημα ESP, το ενεργό σύστημα προειδοποίησης για αναχώρηση από τη λωρίδα κυκλοφορίας και την υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα. Λάβετε υπόψη ότι οι «κρυφές» (flush) χειρολαβές των θυρών, όπως και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, παρέχονται ως στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Αλλά το νέο SUV της DS μπορεί επίσης να φιλοξενήσει ένα ευρύ φάσμα καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων, μερικές από τις οποίες έχουν προέλθει από το DS 7 Crossback.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό, έχουμε όλα τα συστήματα υποστήριξης της οδήγησης τελευταίας γενιάς, όπως το σύστημα πλοήγησης DS CONNECT NAV και τη συνδεσιμότητα DS CONNECT BOX, το DS MATRIX LEX VISION αλλά και το ADML PROXIMITY, το οποίο απομακρύνει ελαφρά τις «κρυφές» χειρολαβές των θυρών από το αμάξωμα, ώστε να μπορεί κάποιος να τις πιάσει, όταν το κλειδί είναι σε απόσταση μικρότερη του 1,5 μέτρου από το αυτοκίνητο.

100 ίπποι

Το νέο SUV της DS είναι το πρώτο μοντέλο που θα κατασκευαστεί με βάση τη νέα “multi-energy” πλατφόρμα CMP του Groupe PSA. Σχεδιασμένο για να προσφέρει τόσο απόδοση όσο και άνεση, θέτει υψηλά πρότυπα ως προς την οδηγική απόλαυση με τους μεγάλους τροχούς και το περιορισμένο του βάρος.

Κάτω από το καπό του DS3 Crossback της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,2 λίτρου ο οποίος αποδίδει 100 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 205 Nm στις 1.750 σ.α.λ. και συνδυάζονταν με το χειροκίνητο 6άριο κιβώτιο με σωστή κλιμάκωση με αποτέλεσμα να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τη ροπή του κινητήρα.

Το τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο αποδείχθηκε ότι είναι ιδιαίτερα «ζωντανό» και εύστροφο χωρίς να παράγει το γνωστό ενοχλητικό ήχο που έχουν άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα και βέβαια διατηρεί την κατανάλωση σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα με την μέση τιμή να κυμαίνεται σε περίπου 4,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Η άνεση έχει αυτή την «ρέουσα» αίσθηση με τα καθίσματα να απορροφούν κραδασμούς και ότι ξεπερνά την ανάρτηση. Ο θόρυβος κύλισης παραμένει σε χαμηλά επίπεδα όπως και αυτός από τον κινητήρα και την αεροδυναμική.

Η κίνηση φυσικά μεταφέρονταν στο εμπρόσθιο άξονα και όπως αποδείχθηκε το μηχανικό σύνολο ήταν ικανό να κινήσει με άνεση το βαρύ αμάξωμα του αυτοκινήτου.

Όσον αφορά στις επιδόσεις το DS3 Crossback για να αγγίξει τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση χρειάζεται 10,9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα προσδιορίζεται στα 181 χλμ./ώρα!

Γαλλική υπεροχή!

Το νέο DS3 Crossback στο δρόμο απέδειξε ότι αποτελεί την γαλλική υπεροχή έναντι των ανταγωνιστών καθώς έχει κορυφαία οδική συμπεριφορά, προσδίδει μοναδική άνεση και βέβαια η οικονομία έχει περάσει σε άλλο επίπεδο.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το DS3 Crossback κινείται με απόλυτη ασφάλεια και άνεση ενώ όταν ο οδηγός δεν ξεπερνά τα 140 χλμ./ώρα η οικονομία του κινητήρα θα εντυπωσιάσει ακόμη και τον πιο απαιτητικό χρήστη.

Παράλληλα παραμένει ευθύβολο ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητες πάνω από 160 χλμ./ώρα και πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.

Επίσης αν ο οδηγός του θέλει να κινηθεί γρήγορα ο πετρελαιοκινητήρας έχει ισχυρά αποθέματα ροπής για να διατηρεί υψηλές ταχύτητες ενώ οι προσπεράσεις πραγματοποιούνται αρκετά γρήγορα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές ο οδηγός θα εκτιμήσει την ροπή του κινητήρα αλλά και την σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου ενώ παράλληλα θα ανακαλύψει ότι το DS3 Crossback διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.

Μέσα στην πόλη το DS3 Crossback κινείται με απόλυτη άνεση και οικονομία με την ανάρτηση λειαίνει κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, εξασφαλίζοντας άκρως ποιοτική κύλιση στο πολυτελές γαλλικό μοντέλο.

Οι «αναβάσεις» στα πεζοδρόμια αποτελούν παιχνιδάκι για το κορυφαίο γαλλικό μοντέλο ωστόσο χρειάζεται μια προσοχή με τις ζάντες αλουμινίου. Επίσης η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

Τέλος να επισημάνουμε ότι η επιβλητική εξωτερική του εμφάνιση του DS3 Crossback μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών είτε είναι σταθμευμένο είτε κινείται και σίγουρα δεν μοιάζει με κανένα άλλο ανταγωνιστικό μοντέλο!

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κινητήρας

Κόστος χρήσης

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Ορατότητα από το παράθυρο της πίσω πόρτας