Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.gr
Σε αδιέξοδο βρίσκονται οι ιδιοκτήτες ιστορικών οχημάτων μέχρι σήμερα μετά την απόφαση σοκ που δημοσίευσαν τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών με την οποία ουσιαστικά απαγορεύουν την κίνηση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων στο δρόμο. Μάλιστα το πρόστιμο για τους παραβάτες είναι ιδιαίτερα «τσουχτερό» και ανέρχεται σε 1.500 ευρώ!
Ωστόσο πολλοί είναι εκείνοι που κάνουν λόγο για σωστή απόφαση των Υπουργείων και κάποιοι άλλοι που αναφέρουν πως η απαγόρευση θα οδηγήσει στην απαξίωση του θεσμού των ιστορικών οχημάτων.
Πάντως σε αρκετές περιπτώσεις έχει διαπιστωθεί πως κάποιοι έκαναν κατάχρηση του θεσμού και κυκλοφορούσαν καθημερινά με τα ιστορικά τους οχήματα γλιτώνοντας από όλα εκείνα τα χαράτσια που πληρώνουν όσοι διατηρούν τα οχήματά τους στην κυκλοφορία με συμβατικές πινακίδες τα οποία περιλαμβάνουν ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας, ασφάλεια, και τεκμήρια!
Αντίθετα οι κάτοιχοι ιστορικών οχημάτων πληρώνουν μόνο μια ετήσια ασφάλιση για το όχημά τους και βέβαια δεν καταβάλουν ούτε Τέλη Κυκλοφορίας, ούτε αυξημένα ασφάλιστρα αλλά ούτε έχουν και επιπλέον τεκμήρια.
Παράλληλα κάποιοι άλλοι έχουν μετατρέψει τα Ιστορικά Οχήματα σε πηγή εσόδων καθώς δεν διστάζουν να τα ενοικιάζουν έναντι υψηλής αμοιβής για γάμους, βαφτίσεις και άλλες εκδηλώσεις!
Τα ποσά ξεκινούν πάνω από 300 ευρώ για απλή μετάβαση στην εκκλησία ενώ αν οι νεόνυμφοι επιθυμούν να μεταβούν και στο παραδοσιακό γλέντι με την αντίκα το κόστος πολλαπλασιάζεται και μπορεί να ξεπεράσει εύκολα τα 1.500 ευρώ!
Οι περισσότερες ενοικιάσεις πραγματοποιούνται βέβαια χωρίς να κόβονται τα νόμιμα φορολογικά παραστατικά…
Βέβαια δε ενοικιάζουν όλοι τις αντίκες τους, ούτε κόβουν βόλτες χωρίς να πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας και χωρίς να επιβαρύνονται με τεκμήρια. Υπάρχουν και οι λάτρεις των Ιστορικών Οχημάτων που είναι πραγματικοί συλλέκτες και λάτρεις του σπορ…
Η απόφαση
Μια μια απόφαση-σοκ τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών θέτουν εκτός κυκλοφορίας τα αυτοκίνητα με ιστορικές πινακίδες κυκλοφορίας (αντίκες) καθώς το πρόστιμο ανέρχεται σε 1.500 ευρώ!
Ειδικότερα στη Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 16 Οκτωβρίου (αριθμός φύλλου 3641) αναφέρεται πως τροποποιούνται με απόφαση των υπουργείων Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομικών πως τροποποιούνται οι όροι για την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος τα οποία πλέον δεν μπορούν να κυκλοφορούν στους δημόσιους δρόμους αυτόνομα αλλά μόνο επάνω σε τρέιλερ ρυμούλκησης!
Σε περίπτωση που οι κάτοχοί τους κινούν τα ιστορικά οχήματα και πέσουν σε τροχονομικό έλεγχο τότε ορίζεται πρόστιμο 1.500 ευρώ στον ιδιοκτήτη του οχήματος και 1.500 ευρώ τον οδηγό του οχήματος εφόσον πρόκειται για διαφορετικό πρόσωπο.
Παράλληλα σε περίπτωση χρήσης των χαρακτηρισθέντων ως ιστορικού ενδιαφέροντος οχημάτων σε αγώνες ή εκδηλώσεις άνευ του ενάριθμου διακριτικού γνωρίσματος επιβάλλεται πρόστιμο 300 ευρώ!
Οι Λέσχες ιστορικών αυτοκινήτων καλούν τους ιδιοκτήτες παλαιών οχημάτων να μην κινούν τα οχήματά τους μέχρι να λυθεί η… παρεξήγηση καθώς όπως τονίζουν βρίσκονται σε συζητήσεις με αρμόδιους φορείς ώστε να τροποποιηθεί η σχετική απόφαση.
Ιστορικά οχήματα για κάθε… δουλειά
Η διαμάχη μεταξύ ιδιοκτητών αυτοκινήτων με τα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών κρατά εδώ και πολλά χρόνια καθώς υπάρχουν δεκάδες καταγγελίες για κατάχρηση των όρων χρήσης των ιστορικών οχημάτων από κάποιους ιδιοκτήτες ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι αντίκες ενοικιάζονται έναντι αμοιβής για γάμους, βαφτίσεις ή άλλες εκδηλώσεις χωρίς να φορολογούνται.
Παράλληλα οι κάποιοι επιτήδειοι για να κυκλοφορούν με αυτοκίνητο χωρίς να πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας, υψηλά ασφάλιστρα αλλά και να μην αυξάνουν τα τεκμήριά τους έχουν αποκτήσει κάποιο «ιστορικό» όχημα με το οποίο πραγματοποιούν τις καθημερινές τους μετακινήσεις.
Κάποιοι άλλοι το έχουν κάνει επάγγελμα και αναζητούν φθηνά παλαιά αυτοκίνητα εντός και εκτός συνόρων που όμως έχουν τα βασικά αξεσουάρ όπως A/C, ABS για να τα επισκευάσουν και να τα πουλήσουν σε υψηλές τιμές με δέλεαρ όπως αναφέρουν στις αγγελίες πώλησης: Ετήσια έξοδα 130 ευρώ! Δεν εκπίπτει φορολογίας και τεκμηρίου.
Να τονίσουμε πως στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 10.000 ιστορικά οχήματα στις Λέσχες αυτοκινήτων.
Πιέστε εδώ για να διαβάσετε την απόφαση όπως δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Τι προτείνουν οι Ομοσπονδίες
Συνεχίζοντας τις προσπάθειές τους για την εξεύρεση λύσης σχετικά με την κίνηση των Ιστορικών αυτοκινήτων, η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας (ΟΜΑΕ), η Ελληνική Ομοσπονδία Φίλων Παλαιού Αυτοκινήτου και Μοτοσικλέτας (ΕΟΦΙΛΠΑ), η Ελληνική Ομοσπονδία Οχημάτων Εποχής (ΕΟΟΕ) και η Αθλητική Μοτοσικλετιστική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΑΜΟΤΟΕ) συναντήθηκαν την Πέμπτη 18-1-2018 και κατέληξαν σε σύνολο προτάσεων, τις οποίες κατέθεσαν στο υπουργείο Μεταφορών. Στο πλαίσιο της καλής πίστης, και αναγνωρίζοντας τα θέματα που είχαν προκύψει στο παρελθόν, οι εν λόγω προτάσεις κατατέθηκαν στο υπουργείο Μεταφορών με τη βεβαιότητα ότι θα συνεχιστεί ο εποικοδομητικός διάλογος.
Μεταξύ άλλων, οι προτάσεις των Ομοσπονδιών μας είναι οι εξής:
1. Ελεύθερη κίνηση των Ιστορικών αυτοκινήτων τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες.
2. Τέσσερις ημέρες το μήνα κίνησης για συντήρηση και επισκευή – συγκεκριμένα την πρώτη, δεύτερη, τρίτη και τέταρτη ημέρα Τετάρτη έκαστου μήνα.
3. Κυκλοφορία χωρίς περιορισμούς κίνησης εντός της Περιφέρειας.
Δεδομένου του θετικού κλίματος της συνεργασίας με το υπουργείο Μεταφορών, η ΟΜΑΕ, η ΕΟΦΙΛΠΑ, η ΕΟΟΕ και η ΑΜΟΤΟΜΕ αναμένουν τώρα την πρόσκληση του υπουργείου για τη συνέχιση των προσπαθειών εξεύρεσης συνολικής και οριστικής διευθέτησης του θέματος της κυκλοφορίας των Ιστορικών οχημάτων.