H General Motors ανακοίνωσε ότι απέκτησε μερίδιο 11% στην εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών ημιφορτηγών Nikola. Η αξία του μεριδίου υπολογίζεται στα 2 δισ. δολάρια. Όπως μεταδίδει το Electreck, με βάση τη συμφωνία των δύο εταιρειών η GM θα αναλάβει την κατασκευή του μοντέλου Nikola Badger που έχει σχεδιάσει η Nikola. To μοντέλο αναμένεται να μπει στην παραγωγή στο τέλος του 2022.
«Η Nikola είναι μία από τις πιο καινοτόμες εταιρείες στον κόσμο. Η General Motors είναι μία από τις κορυφαίες εταιρείες στον τομέα της μηχανικής και της παραγωγής. Δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερη συνεργασία από αυτήν» δήλωσε ο ιδρυτής της Nikola, Τρέβορ Μίλτον.
H Nikola εκτιμά πως θα εξοικονομήσει πάνω από 4 δισεκατομμύρια δολάρια, καθώς η GM θα την προμηθεύει μπαταρίες και κινητήρες. Επίσης η εταιρεία θα κάνει χρήση του συστήματος μπαταριών Ultrium της GM και την τεχνολογία καυσίμων Hydrotec.
Ανάλογα πλεονεκτήματα θα έχει και η GM, η οποία θα είναι αποκλειστικός προμηθευτής κυψελών καυσίμου παγκοσμίως (εκτός Ευρώπης) στη Nikola για φορτηγά κλάσης 7/8.
Ο στόχος…
Οι πιθανότητες να ανταγωνιστεί η Nikola Corporation την Tesla φαίνεται να μειώνονται. Η εταιρεία, μια εταιρεία που συχνά συγκρίνεται με την Tesla, εισήλθε στο χρηματιστήριο στις 4 Ιουνίου 2020, ωστόσο η αρχική χρηματιστηριακή αξία της έχει μειωθεί σημαντικά από τότε. Εν τω μεταξύ, η αξία του πιο γνωστού ανταγωνιστή της έχει αυξηθεί και καταγράφει μάλιστα υψηλές τιμές, τις οποίες ο «νεοφερμένος» δύσκολα θα μπορέσει να ξεπεράσει μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα.
Κατά την αρχική εβδομάδα διαπραγμάτευσης, οι μετοχές της Nikola αυξήθηκαν κατά 93% και η κεφαλαιοποίηση της αγοράς έφτασε τα 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, η αξία της μετοχής έχει αλλάξει σημαντικά.
Οι τιμές της που ήταν ακριβώς κάτω από 80 δολάρια στις 2 Σεπτεμβρίου 2020, μειώθηκαν σε 41 δολάρια ανά μετοχή, γεγονός που αντιπροσωπεύει πτώση 49%. Η αρχική ευφορία στην αγορά των επενδυτών από την IPO φαίνεται να έχει εξαφανιστεί και οι μετοχές επιστρέφουν αργά σε επίπεδα παρόμοια με αυτά από τις αρχές Ιουνίου.
Η κατάρρευση συνδέεται όχι μόνο με την τρέχουσα αβέβαιη πανδημική περίοδο λόγω κορωνοϊού, αλλά και με το γεγονός ότι, παρόλο που η κοινωνία επικεντρώνεται στην παραγωγή αυτοκινήτων με υδρογόνο, η εταιρεία δεν έχει ακόμη δημοσιεύσει αποτελέσματα.