Η Maserati αποκάλυψε στην Ιταλία τη νέα MC20, ένα σπορ κουπέ μοντέλο με κίνηση στους πίσω τροχούς και 3λιτρο V6 κινητήρα απόδοσης 630 ίππων εγκατεστημένο στο κέντρο του αμαξώματος.
Η νέα MC20 όπου το «MC» σημαίνει «Maserati Corse» και «20» η τρέχουσα χρονολογία, είναι το πρώτο supercar των Ιταλών της Maserati μετά την MC12, που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το 2004.
Το τελικό σχέδιο της MC20 δημιουργήθηκε σε περίπου 24 μήνες, με τη συμμετοχή από την αρχή, σε μια καινοτόμο προσέγγιση, μιας ομάδας μηχανικών του Maserati Innovation Lab, τεχνικών ειδικών από το Maserati Engine Lab και των σχεδιαστών από το Maserati Style Center. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου έχει γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε στο μέλλον να είναι εφικτή η δημιουργία εκδόσεων με ανοιχτή οροφή.
Στο εμπρός διακρίνουμε την παραδοσιακή μάσκα της Maserati στο εμπρός μέρος, πλαισιωμένη από τα κάθετα LED φωτιστικά σώματα και δύο μεγάλους αεραγωγούς στις πλευρές του προφυλακτήρα. Το πίσω μέρος της MC20 είναι πιο “απλό”, με οριζόντια φώτα LED, διπλές απολήξεις για την εξάτμιση, ακριβώς κάτω από την πινακίδα κυκλοφορίας, και έναν μεγάλο carbon διαχύτη κάτω από αυτές.
Οι πόρτες “πεταλούδας” δεν είναι μόνο εκπληκτικά όμορφες αλλά -σύμφωνα με την εταιρία- είναι και λειτουργικές, καθώς βελτιώνουν την εργονομία του αυτοκινήτου και επιτρέπουν τη βέλτιστη πρόσβαση από και προς την καμπίνα.
Το αυτοκίνητο βασίζεται σε ένα carbon πλαίσιο, με το μήκος της MC20 να αγγίζει τα 4.669 χλστ., το πλάτος τα 1.965 χλστ., και το ύψος τα 1.221 χλστ., ενώ το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2.700 χλστ.
630 ίπποι!
Η MC20 κινείται από ένα νέο 3,0-λιτρο V6 twin-turbo κινητήρα, ο οποίος ονομάζεται Nettuno και αποδίδει 630 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και τα 730 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 3.000 σ.α.λ., ενώ το όριο περιστροφής του αγγίζει τις 8.000 σ.α.λ.
Επί της ουσίας, πρόκειται για ένα σύνολο με τεχνολογία δανεισμένη από την F1, 6 κυλίνδρους σε διάταξη V με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών και χωρητικότητα 3,0 λίτρων.
Ο κινητήρας της νέας MC20 συνδυάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 8 σχέσεις και ζυγίζει λιγότερο από 220 κιλά!
Το βάρος 1.500 κιλών αμάξωμα επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 2,9 δευτ., από 0-200 χλμ/ώρα σε 8,8 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα ξεπερνά τα 325 χλμ/ώρα. Η αναλογία βάρους/ιπποδύναμης είναι 2,33 κιλά/ίππο.
Σύμφωνα με την Maserati η μέση πιστοποιημένη κατανάλωση καυσίμου του κινητήρα είναι τα 11,6 λιτ./100 χλμ. και η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα τα 262 gr για κάθε χιλιόμετρο κίνησης.
Η αποκλειστικά 2θέσια καμπίνα του αυτοκινήτου διαθέτει έναν μινιμαλιστικό σχεδιασμό με σημεία αναφοράς να είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10 ιντσών και η αντίστοιχου μεγέθους οθόνη του συστήματος διασύνδεσης και επικοινωνίας. Παράλληλα, η κεντρική κονσόλα που καλύπτεται από ανθρακονήματα διαθέτει μόνο τα απαραίτητα, ήτοι τον επιλογέα τω προγραμμάτων οδήγησης, μια ασύρματη θέση για φόρτιση ενός smartphone καθώς και μερικούς ακόμα περιφερειακούς διακόπτες.
Όλα τα άλλα χειριστήρια βρίσκονται στο τιμόνι, με το κουμπί εκκίνησης στα αριστερά και το κουμπί για το launch control στα δεξιά.