Η Δανία εδώ και αρκετό καιρό επιδιώκει να αναδειχθεί ως μία από τις πιο πράσινες χώρες στον κόσμο. Επομένως, μόνο έκπληξη μπορεί να αποτελεί το γεγονός ότι είναι επίσης ένα από τα πιο ακριβά μέρη στη γη για να αγοράσετε Tesla και άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με την ισχύουσα δανική νομοθεσία, ένα μοντέλο Tesla 3 Long Range θα κοστίσει σχεδόν 85.000 ευρώ (100.000 δολάρια) το επόμενο έτος και πάνω εκ των οποίων πάνω από 15.000 ευρώ αφορούν σε φόρους!
Πρόσφατα, μια επιτροπή που διορίστηκε από την κυβέρνηση παρουσίασε τις συστάσεις της για το πώς να μετατοπίσουν Δανούς αγοραστές σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να τους απομακρύνουν από τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι προτάσεις περιλαμβάνουν χαμηλότερους φόρους ταξινόμησης στα ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένου των Tesla, υψηλότερες τιμές καυσίμων και υψηλότερους φόρους στη χρήση για συμβατικά μοντέλα με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου.
Το υφιστάμενο φορολογικό πλαίσιο αποφέρει στη Δανία έσοδα περίπου 6,75 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως τα οποία προέρχονται από φόρους που επιβάλλονται στις πωλήσεις αυτοκινήτων. Η πλειοψηφία στο Κοινοβούλιο έχει δηλώσει την προθυμία να δεχτεί χαμηλότερα έσοδα εάν αυτό σημαίνει ότι περισσότεροι καταναλωτές μπορούν να αντέξουν οικονομικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
«Πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε τις τιμές των αυτοκινήτων», δήλωσε ο Anders Eldrup, πρώην διευθύνων σύμβουλος της ενεργειακής εταιρείας Orsted, ο οποίος είναι τώρα επικεφαλής της επιτροπής, σε συνέντευξη Τύπου στην Κοπεγχάγη. «Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να είναι πιο ακριβά, αλλά μπορεί να είναι φθηνότερα ως προς το συνολικό κόστος.»
Πράσινα όνειρα
Η σοσιαλδημοκρατική κυβέρνηση έχει διακυβεύσει τη φήμη της για την προώθηση νομοθεσίας που αντιπροσωπεύει μια τεράστια αλλαγή όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος. Τον Ιούνιο, οι νομοθέτες συνήψαν μια ιστορική συμφωνία για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα κατά 70% έως το 2030, από τα επίπεδα του 1990.
Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, ο οποίος είναι πολύ πιο φιλόδοξος από τον στόχο 40% της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά την ίδια περίοδο, θα πρέπει ολοένα και περισσότεροι Δανοί να αγοράζουν αυτοκίνητα που ρυπαίνουν λιγότερο.
Αλλά υπάρχει πολύς πολύς δρόμος. Αν και οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί, εξακολουθούν να αποτελούν λιγότερο από το 1% των 2,7 εκατομμυρίων εγγεγραμμένων οχημάτων της χώρας, σύμφωνα με την Ένωση Δανών Εισαγωγέων Αυτοκινήτων.
Στη Νορβηγία, η οποία επιδοτεί την αγορά καθαρών αυτοκινήτων, σχεδόν το 50% των νέων οχημάτων που πωλήθηκαν το 2019 ήταν ηλεκτρικά. Οι προτάσεις που παρουσιάστηκαν θα συζητηθούν τώρα από το Κοινοβούλιο της Δανίας.