«Ανάσα» για τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης θα αποτελέσει η σταδιακή παραλαβή των συνολικά 50 λεωφορείων που αγοράζει ο Δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία. Ο δήμαρχος της πόλης Κωνσταντίνος Ζέρβας ανέφερε χαρακτηριστικά ότι: «Όλο το καλοκαίρι ο Δήμος Θεσσαλονίκης δεν έκανε διακοπές», παρουσιάζοντας από το βήμα του Δημοτικού Συμβουλίου το πλέγμα δράσεων και πρωτοβουλιών που προωθήθηκαν αυτό το διάστημα σε ένα ευρύ πεδίο, το οποίο καλύπτει από τα δημοτικά έργα μέχρι τον σχεδιασμό έπειτα από την κυβερνητική απόφαση για ακύρωση της 85ης ΔΕΘ.
Ήρθαν τα πρώτα λεωφορεία από τη Λειψία
Στην κεντρική τοποθέτησή του από το βήμα του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Κωνσταντίνος Ζέρβας έκανε γνωστό ότι ξεκίνησε η τμηματική παραλαβή των συνολικά 50 λεωφορείων που αγοράζει ο Δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία.
«Ενισχύουμε στην πράξη τις αστικές συγκοινωνίες. Εκεί που άλλοι τόσα χρόνια απλά διαπίστωναν το πρόβλημα, ερχόμαστε εμείς και δίνουμε μια ανάσα», τόνισε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για λεωφορεία που βρίσκονται σε εξαιρετικά καλή κατάσταση και τα οποία αγοράστηκαν σε εξαιρετικά συμφέρουσα τιμή.
«Τα οχήματα κόστισαν στον Δήμο μας 550.000 ευρώ συν το ΦΠΑ, που θα αποδοθεί στο Ελληνικό Δημόσιο. Ούτε σεντ παραπάνω», σημείωσε ο κ. Ζέρβας, εξηγώντας ότι τα υπόλοιπα έξοδα (μεταφορά, ταξινόμηση, κλπ) τα έχει αναλάβει ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης με βάση το χρησιδάνειο που υπογράφτηκε μεταξύ Δήμου και ΟΑΣΘ. Τα πρώτα πέντε λεωφορεία ήδη παραδόθηκαν στον ΟΑΣΘ.
Παρεμβάσεις σε 100 δρόμους
Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης γνωστοποίησε ακόμη ότι προγραμματίζονται παρεμβάσεις στο οδόστρωμα σε περίπου 100 δρόμους της πόλης αλλά και παρεμβάσεις στις γειτονιές, στο πλαίσιο της στρατηγικής για βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη και πραγματική αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος.
Ο κ. Ζέρβας αναφέρθηκε στα έργα που εξελίχθηκαν το περασμένο Σαββατοκύριακο στη Μητροπόλεως και μάλιστα με τη χρήση μιας πρωτοποριακής μεθόδου, κάνοντας γνωστό ότι τις επόμενες ημέρες θα επανατοποθετηθούν στην οδό τα πασσαλάκια, τα οποία απομακρύνθηκαν για τις ανάγκες των έργων ασφαλτόστρωσης.
«Το έχω δηλώσει και το επαναλαμβάνω και σήμερα ότι τα πασσαλάκια αφαιρέθηκαν και θα αφαιρεθούν μόνον εκεί όπου διαπιστώνεται ότι δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από αυτά που επιλύουν. Από τα περίπου 2.000 πασσαλάκια που τοποθετήθηκαν από την προηγούμενη διοίκηση η δική μας έχει αφαιρέσει περίπου 150», σχολίασε ο κ. Ζέρβας.
Προτεραιότητα το νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων
Ο Κωνσταντίνος Ζέρβας υπεραμύνθηκε της πολιτικής του Δήμου Θεσσαλονίκης να δημιουργήσει ένα εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων, ενισχύοντας τη βιώσιμη μετακίνηση ιδιαίτερα εν τω μέσω της πανδημικής κρίσης.
«Χρειάζεται η πόλη ένα σύγχρονο και ασφαλές δίκτυο ποδηλατοδρόμων; Ναι το χρειάζεται. Ήταν το δίκτυο του 2009 ένα επαρκές δίκτυο; Όχι, ήταν αποσπασματικό και δεν ήταν καλά συντηρημένο. Πρέπει ή όχι να ενισχύσουμε την εναλλακτική μετακίνηση εν μέσω πανδημίας, με κακές αστικές συγκοινωνίες και κίνδυνο συνωστισμού; Πρέπει ή όχι να νοιαστούμε για τους συμπολίτες μας, τους νέους, τους φοιτητές που δεν είναι κάτοχοι Ι.Χ; Πρέπει να νοιαστούμε ως Δήμος για το πώς όλοι αυτοί θα πάνε στις δουλειές τους, στις σπουδές τους και στις υποχρεώσεις τους ή μας ενδιαφέρει μόνον ένα μοντέλο μη βιώσιμης μετακίνησης; Εγώ και η Διοίκησή μας πιστεύουμε ότι ναι, πρέπει ο Δήμος να νοιάζεται για τους πάντες», είπε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, τονίζοντας:
«Αναγνωρίζω ότι ειδικά στην αρχή πολλοί ξεβολεύονται, υπάρχουν δυσκολίες. Έτσι γίνεται σε κάθε αλλαγή. Είμαστε δίπλα σε όλους τους δημότες και στους επιχειρηματίες. Ακούμε τα παράπονα, παρεμβαίνουμε και δίνουμε λύσεις. Δημιουργούμε θέσεις φορτοεκφόρτωσης, νέους υπαίθριους χώρους στάθμευσης, βελτιώνουμε τη σήμανση και με ενημερωτικές καμπάνιες είμαστε αποφασισμένοι να στηρίξουμε την ποδηλατοκίνηση».