Το ποσό των 2,2 δισ. δολαρίων συμφώνησε να καταβάλλει η Daimler στις ΗΠΑ για να διευθετήσει την υπόθεση με τα παράνομα λογισμικά σε 250.000 πετρελαιοκίνητα Mercedes-Benz!
Ειδικότερα η Daimler, η μητρική εταιρία της Mercedes-Benz, ανακοίνωσε πως ήρθε σε συμφωνία με την Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (EPA), με το Συμβούλιο Αεροπορικών Πόρων της Καλιφόρνιας (CARB), με τον Γενικό Εισαγγελέα της Καλιφόρνια, με το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ και την υπηρεσία Τελωνείων και Προστασίας των Συνόρων των ΗΠΑ, προκειμένου να διευθετεί το θέμα με τα παράνομα λογισμικά σε 250.000 diesel BlueTEC μοντέλα της (E-Class, S-Class, ML-Class, GL-Class, GLK-Class, R-Class και Sprinter, κατασκευής 2009-2016).
Η γερμανική εταιρία θα πληρώσει 1,5 δισ. δολάρια, με το ποσό να δίνεται στις διάφορες κυβερνητικές υπηρεσίες των ΗΠΑ, ενώ για την επίλυση της ομαδικής μήνυσης που δέχτηκε η Daimler θα πληρώσει επιπλέον 700 εκατ. δολάρια. Επίσης εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν περαιτέρω έξοδα με την καταβολή επιπλέον εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων για την πληρωμή των εξόδων διακανονισμού.
Ως μέρος του διακανονισμού, η Daimler θα πληρώσει αστικό πρόστιμο ύψους 875 εκατομμυρίων δολαρίων -περίπου 3.500 δολάρια για κάθε όχημα που πωλήθηκε στις ΗΠΑ. Η εταιρεία θα πρέπει επίσης να ανακαλέσει όλα τα οχήματα και να πληρώσει για να τα επιδιορθώσει, ενώ θα χρειαστεί να αντικαταστήσει μερικούς παλιούς κινητήρες με νεότερους που εκπέμπουν λιγότερα οξείδια του αζώτου, που θα αντισταθμίζουν τις παράνομες εκπομπές.
Η Daimler, στην ανακοίνωσή της αναφέρει πως η συμφωνία αυτή θα επηρεάσει τα οικονομικά της στοιχεία των επόμενων τριών ετών, με τις πρώτες συνέπειες να φαίνονται μέσα στους επόμενους 12 μήνες.
Να υπενθυμίσουμε ότι ο γερμανικός κατασκευαστής οχημάτων και η θυγατρική της Mercedes-Benz USA LLC στις ΗΠΑ ανακοίνωσαν στις 13 Αυγούστου ότι επέτυχαν ένα διακανονισμό επί της αρχής για την επίλυση διεκδικήσεων σχετικά με 250.000 οχήματα με κινητήρες πετρελαίου για τη χρήση λογισμικού για την παραβίαση των κανονισμών.
Η Daimler δήλωσε τον Αύγουστο ότι αναμένει ότι το οικονομικό κόστος των διακανονισμών με τις αμερικανικές αρχές θα φτάσει το 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια, ενώ οι διακανονισμοί με τους κατόχους οχημάτων θα απαιτήσουν άλλο ένα κονδύλι 700 εκατομμυρίων δολαρίων.
Στην Ευρώπη αντίθετα η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν πληρώνει ούτε ένα ευρώ και οι καταναλωτές απλά αρκούνται στις επιδιορθώσεις που κάνει η εταιρεία…