Σε τροποποίηση των όρων συγχώνευσης προχώρησαν οι όμιλοι PSA και FCA προκειμένου να αντεπεξέλθουν στα προβλήματα που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός στη ρευστότητα της αγοράς αυτοκινήτου και να προχωρήσει με πιο γρήγορους ρυθμούς η δημιουργία της τέταρτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας του κόσμου που θα ονομάζεται Stellantis.
O Carlos Tavares, πρόεδρος του ομίλου PSA, σχετικά με τις τροποποιήσεις στη συμφωνία ανέφερε ότι: «Με αυτό το νέο αποφασιστικό ορόσημο, κινούμαστε όλοι μαζί προς τον στόχο μας στην καλύτερη δυνατή κατάσταση με ακόμη μεγαλύτερες προοπτικές για την Stellantis. Θα ήθελα να εκμεταλλευτώ αυτήν την ευκαιρία για να ευχαριστήσω θερμά τις ομάδες που έχουν οικοδομήσει αμοιβαία σχέση εμπιστοσύνης, μεταξύ άλλων κατά τη διάρκεια του περιορισμού του κορωνοϊού. Ο ανθρώπινος παράγοντας βρίσκεται στο επίκεντρο της δυναμικής ενός τέτοιου έργου, μαζί με την υποστήριξη των μετόχων μας που έχουν αποδείξει για άλλη μια φορά τη δέσμευσή τους για τη δημιουργία της Stellantis.»
Ο Mike Manley, CEO της FCA, ξεκαθάρισε πως: «Δεν μπορώ να επαινέσω αρκετά τη δέσμευση των ομάδων που εργάζονται για το λανσάρισμα της Stellantis και όλων των ανθρώπων μας στην αντιμετώπιση των εξαιρετικών προκλήσεων που έχει παρουσιάσει ο κορωνοϊός. Η σημερινή ανακοίνωση είναι ένα επιπλέον, ισχυρό μήνυμα κοινής αποφασιστικότητας να διασφαλίσουμε ότι η Stellantis διαθέτει όλους τους πόρους που χρειάζεται για να εφαρμόσει τα μοναδικά της στοιχεία, τις δημιουργικές της ενέργειες και πολλές ευκαιρίες για τη δημιουργία ανώτερης αξίας για όλους τους stakeholders.»
Οι τροποποιήσεις έχουν εγκριθεί ομόφωνα από τα Διοικητικά Συμβούλια και των δύο εταιρειών με την ισχυρή υποστήριξη των μετόχων. Οι υφιστάμενες δεσμεύσεις για την υποστήριξη της συναλλαγής από την Exor, τον όμιλο της οικογένειας Peugeot (EPF / FFP), την Bpifrance και την Dongfeng Motor Group (DFG) παραμένουν σε ισχύ.
Συγκεκριμένα, το ειδικό μέρισμα που θα διανεμηθεί από την FCA στους μετόχους της πριν από το κλείσιμο ορίζεται σε 2,9 δισ. ευρώ (από 5,5 δισ. ευρώ), ενώ το 46% της PSA στη Faurecia θα διανεμηθεί σε όλους τους μετόχους της Stellantis αμέσως μετά το κλείσιμο μετά από την έγκριση του ΔΣ και των μετόχων της Stellantis.
Μετά την τροποποίηση οι μέτοχοι της FCA και της PSA θα λάβουν ίσες μετοχές 23% στη Faurecia (κεφαλαιοποίηση 5,867 δισ. ευρώ), ενώ η ιδιοκτησία 50/50 της Stellantis – ενός ομίλου που θα έχει τώρα 2,6 δισ. ευρώ περισσότερα μετρητά στον ισολογισμό του – θα παραμείνουν αμετάβλητα.
Επιπλέον, έχει συμφωνηθεί ότι τα διοικητικά συμβούλια τόσο της PSA όσο και της FCA, θα εξετάσουν μια πιθανή διανομή 500 εκατ. ευρώ στους μετόχους κάθε εταιρείας πριν από το κλείσιμο ή, εναλλακτικά, μια διανομή 1 δισ. ευρώ που θα πληρωθεί μετά το κλείσιμο σε όλους τους μετόχους της Stellantis.
Παράλληλα οι δύο όμιλοι επιβεβαιώνουν ότι από κάθε άλλη άποψη οι οικονομικοί όροι της Συμφωνίας Συγχώνευσης που υπογράφηκαν στις 17 Δεκεμβρίου 2019 παραμένουν αμετάβλητοι, καθώς και ότι η ολοκλήρωση της προτεινόμενης συγχώνευσης αναμένεται να πραγματοποιηθεί έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2021.
Τα εκτιμώμενα ετήσια οφέλη συνεργιών τους τελευταίους μήνες από τη δημιουργία της Stellantis αυξήθηκαν σημαντικά σε πάνω από 5 δισ. ευρώ από τα αρχικά εκτιμώμενα 3,7 δισ. ευρώ. Το συνολικό εκτιμώμενο εφάπαξ κόστος υλοποίησης για την επίτευξη αυτών των συνεργιών αυξήθηκε επίσης από 2,8 δισ. ευρώ σε πάνω από 4 δισ. ευρώ.