Σχεδόν ένα στα τρία, ή 32%, όλων των αυτοκινήτων που παράχθηκαν παγκοσμίως το 2019 προήλθε από την Κίνα. Όπως φαίνεται από τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων OICA, ο κόσμος κατασκευάζει λιγότερα αυτοκίνητα από ό,τι το 2014, αλλά, αρκετές ασιατικές αγορές κατάφεραν να αυξήσουν τον όγκο παραγωγής τους.
Η Ινδία παρουσίασε μία από τις μεγαλύτερες αυξήσεις – σχεδόν το 15% σε πέντε χρόνια – αφού παρήγαγε 3,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως.
Η Ιαπωνία κατάφερε να διατηρήσει σχεδόν αμετάβλητη την παραγωγή αυτοκινήτων στην πενταετία καθώς κατέγραψε οριακή άνοδο 0,6% παράγοντας 8,3 εκατ. αυτοκίνητα.
Η μεγαλύτερη μείωση της παραγωγής έπληξε την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία έχασε το 40% της εγχώριας παραγωγής της μεταξύ 2014 και 2019.
Η Γερμανία παράγει επίσης λιγότερα αυτοκίνητα, αλλά οι Γερμανοί κατασκευαστές όπως η Volkswagen αποτελούν μέρος της αυξανόμενης κινεζικής παραγωγής.
Το 2019, η κινεζική αγορά αντιπροσώπευε περίπου το 39% των συνολικών πωλήσεων της Volkswagen.
Η αλλαγή θέσεων παραγωγής είναι μόνο μία πτυχή της διεθνοποίησης της αυτοκινητοβιομηχανίας, αναφέρουν οι αναλυτές. Η τεχνογνωσία μεταναστεύει επίσης με την παραγωγή, με καθιερωμένους κατασκευαστές να συνάπτουν κοινοπραξίες με κινεζικές ή άλλες ασιατικές εταιρείες, οι οποίες συνήθως περιλαμβάνουν μεταφορά τεχνολογίας.