Τεράστια προβλήματα έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός στις εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων αλλά και στα γνωστά υπερπολυτελή βανάκια με οδηγό καθώς οι κρατήσεις για τη φετινή σαιζόν κινήθηκαν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. Όμως όπως αποδεικνύεται οι λιγοστοί τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα βρίσκονται αντιμέτωποι με επιπλέον προβλήματα που έχουν προκαλέσει τα νέα περιοριστικά μέτρα τα οποία αλλάζουν από περιοχή σε περιοχή με αποτέλεσμα οι τουρίστες να κινούνται με τα οχήματα ενοικιάσεων σαν… λαθρομετανάστες καθώς ανά πάσα στιγμή μπορεί να τους επιβληθεί πρόστιμο από την Τροχαία.
Ειδικότερα όπως αποκαλύπτει το Newsauto.gr οι τουρίστες που βρίσκονται στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή είναι εξαιρετικά δύσκολο να γνωρίζουν την κατηγοριοποίηση των μέτρων ανάλογα με τα επίπεδα της επικινδυνότητας κάποιας περιοχής. Μάλιστα σε δημοφιλής τουριστικούς προορισμούς όπως η Κρήτη, η Πελοπόννησος ή στη Βόρεια Ελλάδα οι τουρίστες που κινούνται με οχήματα ενοικιάσεων ή βανάκια με ή χωρίς οδηγό κινδυνεύουν να τους επιβληθεί πρόστιμο εξαιτίας της κατηγοριοποίησης των μέτρων.
Για παράδειγμα ένα γκρουπ τουριστών κατέφθασε στην Κρήτη με αεροπλάνο και ειδικότερα στο Ηράκλειο όπου μπορεί να βρίσκεται σε δεύτερο επίπεδο επικινδυνότητας και επιτρέπεται να επιβαίνουν στο βαν που έχουν ενοικιάσει μόλις 1 οδηγός και 3 επιβάτες. Όταν έκλεισαν το βανάκι επιτρέπονταν στο ίδιο όχημα να επιβαίνουν 7 άτομα. Τώρα λοιπόν για να φύγουν από το Ηράκλειο με προορισμό τα Χανιά χρειάζονται δύο αυτοκίνητα και όχι ένα μέχρι να φύγουν από τα σύνορα της Περιφέρειας του Ηρακλείου και μετά μπορούν να επιβιβαστούν όλοι μαζί οι τουρίστες στο βανάκι.
Τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει στον τουριστικό κλάδο η κατηγοριοποίηση επικινδυνότητας των περιοχών εστιάζεται στο γεγονός ότι είναι πολύ πιθανό οι τουρίστες να χρειάζονται όχι ένα βανάκι αλλά δύο για την μεταφορά τους από το νομό Ηρακλείου με αποτέλεσμα να δημιουργείται επιπλέον κόστος για τις εταιρείες ενοικιάσεων καθώς οι πελάτες τουρίστες τις περισσότερες φορές αρνούνται να ενοικιάσουν δύο οχήματα μέχρι τα σύνορα της Περιφέρειας.
Επίσης είναι πολύ πιθανό κάποιοι τουρίστες που επιβαίνουν όλοι σε ένα βανάκι κινούμενοι από νομό σε νομό να εισέλθουν σε κάποια περιοχή με αυξημένη επικινδυνότητα που σημαίνει αυτομάτως μειωμένος αριθμός επιβατών στα οχήματα με κίνδυνο βεβαίωσης προστίμου.
Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα οι τουρίστες έχουν έρθει σε διαμάχη με τις αστυνομικές Αρχές καθώς δεν γνωρίζουν ελληνικά και βέβαια σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να ενημερωθούν από τα Ελληνικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης…
Από την άλλη μεριά τα γραφεία ενοικιάσεων οχημάτων δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν σε ποιες περιοχές θα κινηθούν καθημερινά οι τουρίστες ώστε να τους ενημερώνουν με πόσους επιβάτες επιτρέπεται να κινηθεί το ενοικιασμένο όχημα σε κάθε περιοχή!
Το θέμα έχει ήδη γίνει γνωστό στα στελέχη των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Τουρισμού αλλά και στις Αστυνομικές Αρχές και αναμένεται να ληφθούν κάποιες αποφάσεις ώστε να προστατεύονται τόσο οι πολίτες των περιοχών με αυξημένα κρούσματα όσο και οι τουρίστες που κινούνται ανέμελοι με τα οχήματα ενοικιάσεων.
Επίσης σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr βασικός στόχος όλων των στελεχών των Υπουργείων είναι να προστατευθεί και ο τουριστικός κλάδος αλλά και το τουριστικό προϊόν που έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από τον κορωνοϊό.
Η Κοινή Υπουργική Απόφαση
Πρόσφατα δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που ορίζει του κανόνες για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού.
Στην ΚΥΑ επισημαίνει ότι τα μέτρα είναι ανάλογα των επιπέδων επικινδυνότητας μετάδοσης του κορωνοϊού και η κατηγοριοποίησή τους είναι η ακόλουθη:
-Χαμηλό (πράσινο χρώμα) _ Επίπεδο ετοιμότητας.
-Μέτριο (κίτρινο χρώμα) _ Επίπεδο επιτήρησης.
-Υψηλό (πορτοκαλί χρώμα) _ Επίπεδο αυξημένης επιτήρησης.
–Πολύ Υψηλό (κόκκινο χρώμα) _ Επίπεδο αυξημένου κινδύνου.
Στο επίπεδο 1 (Χαμηλό) δεν αναγράφεται κάποιος περιορισμός στην πληρότητα των οχηνάτων.
Στο Επίπεδο 2 (Μέτριο) η πληρότητα των Οχημάτων ορίζεται ως εξής:
-ΕΙΧ με οδηγό έως 7 θέσεις: 1 οδηγός + 3 επιβάτες. Υπέρβαση ορίου αποκλειστικά για γονείς με τα τέκνα τους.
-ΕΙΧ με οδηγό έως 8-9 θέσεις: 1 οδηγός +5 επιβάτες. Υπέρβαση ορίου αποκλειστικά για γονείς με τα τέκνα τους.
-Δεν αναφέρεται κάποιος περιορισμός για τα ΕΙΧ χωρίς οδηγό.
Στο Επίπεδο 3 (Υψηλό) η Πληρότητα Οχημάτων ορίζεται ως εξής:
-ΕΙΧ με οδηγό έως 7 θέσεις: 1 οδηγός + 2 επιβάτες. Υπέρβαση ορίου αποκλειστικά για γονείς με τα τέκνα τους.
-ΕΙΧ με οδηγό έως 8-9 θέσεις: 1 οδηγός + 4 επιβάτες. Υπέρβαση ορίου αποκλειστικά για γονείς με τα τέκνα τους.
-ΕΙΧ, διπλοκάμπινα, μικτής χρήσης και τύπου ΒΑΝ οχήματα που κυκλοφορούν σύμφωνα με τις διατάξεις της υπ.αρ.61512/2900/11.12.2002 (ΦΕΚ1548Β’): 1 οδηγός + 4 επιβάτες. Υπέρβαση ορίου αποκλειστικά για γονείς με τα τέκνα τους.
Στο Επίπεδο 4 (Πολύ Υψηλό) η πληρότητα των Οχημάτων ορίζεται ως εξής:
-ΕΙΧ με οδηγό έως 7 θέσεις: 1 οδηγός + 1 επιβάτης. Υπέρβαση ορίου αποκλειστικά για γονείς με τα τέκνα τους.
-ΕΙΧ με οδηγό έως 8-9 θέσεις: 1 οδηγός + 2 επιβάτες. Υπέρβαση ορίου αποκλειστικά για γονείς με τα τέκνα τους.
-ΕΙΧ, διπλοκάμπινα, μικτής χρήσης και τύπου ΒΑΝ οχήματα που κυκλοφορούν σύμφωνα με τις διατάξεις της υπ.αρ.61512/2900/11.12.2002 (ΦΕΚ1548Β’): 1 οδηγός + 3 επιβάτες. Υπέρβαση ορίου αποκλειστικά για γονείς με τα τέκνα τους.
Για να δει κάποιος σε ποιο επίπεδο είναι η περιοχή που τον ενδιαφέρει, μπορεί να ανατρέξει στην ιστοσελίδα https://covid19.gov.gr/covid-map/ και να επιλέξει την συγκεκριμένη περιφερειακή ενότητα ή να καταχωρήσει τον Ταχυδρομικό Κωδικό για να την βρει.