Σε υπαίθρια ή κλειστά πάρκινγκ, σε συνεργεία αλλά και έξω από πολυτελείς κατοικίες και ξενοδοχεία αναμένεται να στηθούν τα «μπλόκα» της Υπηρεσίας Ελέγχου των Τελωνειακών Αρχών ώστε να διαπιστώσουν ποια αυτοκίνητα με Βουλγάρικες ή ξένες πινακίδες κυκλοφορίας κινούνται νόμιμα στην Ελλάδα και ποια δεν πληρούν τις προϋποθέσεις και οι ιδιοκτήτες τους θα πρέπει να περάσουν από το… Ταμείο ώστε να πληρώσουν υπέρογκα πρόστιμα.
Πέραν των αυτοκινήτων μπαράζ ελέγχων αναμένεται να εξαπολύσουν οι Αρχές στην Ελλάδα και ενάντια στα φορτηγά που εκτελούν μεταφορικό έργο στη χώρα μας αλλά διαθέτουν Βουλγάρικες πινακίδες κυκλοφορίας ώστε οι ιδιοκτήτες τους να καταβάλλουν χαμηλότερους φόρους!
Οι Έλληνες ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας έχουν ανακαλύψει αυτό το κόλπο ώστε να μην πληρώνουν υψηλά Τέλη Κυκλοφορίας, Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ή για να διαφεύγουν των τεκμηρίων διαβίωσης.
Μάλιστα οι πινακίδες Βουλγαρίας έχουν την τιμητική τους καθώς χιλιάδες Έλληνες ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν ιδρύσει εταιρείες «φαντάσματα» στη γειτονική χώρα μόνο και μόνο για να αλλάξουν πινακίδες κυκλοφορίας στα οχήματά τους και να μην πληρώνουν όλα τα χαράτσια που υπάρχουν στην Ελλάδα ενώ παράλληλα να κινούνται ελεύθερα όπου απαγορεύει η νομοθεσία για τα ελληνικά οχήματα. Δηλαδή ο Δακτύλιος δεν ισχύει για τα οχήματα με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας ούτε η απαγόρευση της κυκλοφορίας των παλαιών πετρελαιοκίνητων οχημάτων Euro4 σε Αττική και Θεσσαλονίκη!
Να υπενθυμίσουμε πως τέτοιο καιρό πέρυσι η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων πραγματοποίησε επίσης μπαράζ ελέγχων ώστε να περιορίσει το φαινόμενο κυκλοφορίας υπερπολυτελών αυτοκινήτων συνήθως πολύ μεγάλου κυβισμού με βουλγάρικες πινακίδες κυκλοφορίας στην Ελλάδα καθώς είχε διαπιστωθεί ότι πάνω από 9.500 οχήματα με ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας είχαν διαγραφεί από τα μητρώα της Ελλάδας και είχαν ταξινομηθεί στην Βουλγαρία!
Δηλαδή οι ιδιοκτήτες τους κατέθεσαν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους τα έκαναν εξαγωγή στη Βουλγαρία όπου και επαναταξινομήθηκαν αποκτώντας βουλγάρικες πινακίδες κυκλοφορίας.
Πάντως το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι «πονηροί» ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που αλλάζουν πινακίδες κυκλοφορίας εστιάζεται στο γεγονός ότι εμφανίζεται ο ίδιος ιδιοκτήτης τόσο στην Βουλγάρικη Άδεια Κυκλοφορίας με την πρώην Ελληνική οπότε η διασταύρωση των στοιχείων είναι εύκολη δουλειά για τις Αρχές.
Μάλιστα μόλις διαπιστωθεί πως σε κάποιο όχημα που έχουν αλλάξει οι πινακίδες κυκλοφορίας εμφανίζεται ο ίδιος ιδιοκτήτες η ΑΑΔΕ θα προχωρά σε ελέγχους προκειμένου να διαπιστώσει αν οι κάτοχοί τους είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας.
Στην περίπτωση αυτή η μεταφορά της ταξινόμησης του οχήματος στη Βουλγαρία δεν σημαίνει τίποτα καθώς η φορολογική διοίκηση θα χρεώσει στους κατόχους τους το ετήσιο τεκμήριο διαβίωσης και τυχόν φόρο πολυτελούς διαβίωσης! Σύμφωνα με στελέχη της ΑΑΔΕ οι περισσότεροι επιχειρηματίες με ακριβά και με υψηλό κόστος χρήσης αυτοκίνητα στην Ελλάδα για να αποφύγουν τα τεκμήρια αλλά και τα υψηλά Τέλη Κυκλοφορίας και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης επιλέγουν να δημιουργήσουν μια εικονική εταιρεία στη γειτονική χώρα η οποία θα αποτελεί και τον νέο ιδιοκτήτη του οχήματός τους.
Πέρυσι πάντως τα αποτελέσματα των ελέγχων αποκάλυψαν ότι ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα με Βουλγάρικες πινακίδες κυκλοφορίας κινούνταν παράνομα και οι ιδιοκτήτες τους πλήρωσαν πρόστιμα πολλών χιλιάδων ευρώ…