Τι κρύβει το πολιτικό «deal» με Mercedes-Benz και BMW

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

andris@carpress.gr

 

Τα μικρά πρόστιμα που επιβλήθηκαν στις θυγατρικές εταιρείες των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ελλάδα Mercedes-Benz και BMW σε συνδυασμό με την «σιωπή» από τα στελέχη της κυβέρνησης έχει αρχίσει να επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς για πολιτικό deal και «κούρεμα» πάνω από 80% στα πραγματικά πρόστιμα που έπρεπε να τους επιβληθούν κανονικά.

Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε πως σε εξέλιξη βρίσκονται και οι ποινικές διώξεις των στελεχών από τις Mercedes-Benz και BMW αλλά και πάλι στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως και εδώ υπάρχει πολιτικό deal μεταξύ κυβέρνησης και γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Από την άλλη μεριά υπάρχουν και τα στελέχη που υποστηρίζουν πως οι επικεφαλείς των ελληνικών θυγατρικών είναι «αναλώσιμοι» και δεν πολυενδιαφέρονται από τα κεντρικά για το μέλλον τους.

Άλλωστε τα στελέχη που έχουν ξεχωρίσει από τις ελληνικές θυγατρικές τα έχουν στείλει σε άλλα κράτη με μια μικρή εξαίρεση που ακόμη και σήμερα έχει καταφέρει με τις πολύ έξυπνες… κομπίνες του να τους φέρνει πολλά χρήματα.

 

Τι κάνουν τα πολιτικά κόμματα

Η υπόθεση Mercedes-Benz και BMW έχει απασχολήσει για πάνω από 6 χρόνια τις Αρχές για το θέμα των υποτιμολογήσεων ενώ εδώ και 5 χρόνια μια άλλη υπόθεση ερευνάται από τις Αρχές που αφορά προς το παρών αποκλειστικά και μόνο τη BMW.

Ωστόσο κατά τη διάρκεια όλων αυτών των ετών τα πολιτικά κόμματα της χώρας φαίνεται να μην… ενδιαφέρονται για τις υποθέσεις και όποιος και αν τους καταγγέλλει κάτι για κυρίως για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες απλά σφυρίζουν… αδιάφορα.

Κάποιοι αναφέρουν πως δεν θέλουν να ασχοληθούν εξαιτίας της παντοδυναμίας της Γερμανίας στην ΕΕ, κάποιοι άλλοι αναφέρουν πως οι πολιτικοί μας φοβούνται να τα… βάλουν με κολοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας και υπάρχουν και κάποιοι άλλοι οι οποίοι εκτιμούν που οι πολιτικοί τα… παίρνουν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Όπως και να έχει το ζήτημα υπάρχουν και κάποιες μεμονωμένες φωνές στο ελληνικό Κοινοβούλιο αλλά και στην Ευρωβουλή που δεν διστάζουν να αναφέρουν τις λέξεις Mercedes-Benz και BMW αλλά και την φοροδιαφυγή που πραγματοποιούσαν.

Πάντως μέχρι σήμερα κανένα απολύτως πολιτικό κόμμα στην Ελλάδα δεν έχει τολμήσει να κάνει ερώτηση για το θέμα των Υποτιμολογήσεων εκτός από τον ανεξάρτητο βουλευτή κ. Νικολόπουλο ο οποίος φαίνεται ότι αποτελεί εξαίρεση.

Τα υπόλοιπα κόμματα της Βουλής μεταξύ των οποίων και τα κόμματα της συγκυβέρνησης, η ΝΔ, το ΚΚΕ, η Χρυσή Αυγή, το ΠΑΣΟΚ, το Ποτάμι δεν έχουν ασχοληθεί καθόλου με το θέμα παρά τις ενοχλήσεις που ενημερώσεις που υπήρξαν από πολιτικούς και οικονομικούς συντάκτες.

Όσον αφορά στην Ένωση Κεντρώων και τον Βασίλη Λεβέντη ήταν ξεκάθαρος όταν σχολίασε δημοσίευμα εφημερίδας που ανέφερε την τεράστια φοροδιαφυγή από Mercedes-Benz και BMW στην Ελλάδα λέγοντας ότι: «Κακώς βγαίνουν τέτοια δημοσιεύματα τα οποία κάνουν κακό στην Ελλάδα!».

Τα συμπεράσματα δικά σας…

 

Πρόστιμα 133 εκατ. ευρώ αντί 700 εκατ. ευρώ!

Όταν είχε ολοκληρώσει το ΣΔΟΕ το πόρισμά του σχετικά με την υπόθεση των Υποτιμολογήσεων από Mercedes-Benz και BMW έκαναν λόγω για πρόστιμα ύψους άνω των 700 εκατ. ευρώ. Ξαφνικά μέσα στις γιορτές το οικονομικό επιτελείο μέσω απάντησης στον ανεξάρτητο βουλευτή κ. Νικολόπουλο επιβεβαίωσε πως έχουν εισπραχθεί μόλις 133 εκατ. ευρώ. Δηλαδή το ποσοστό «κουρέματος» των προστίμων ήταν υψηλότερο από 80% τη στιγμή που εκατομμύρια Έλληνες χρωστούν στην Εφορία πάνω από 100 δις. ευρώ και σε εκείνους δεν υπάρχει καμία προοπτική «κουρέματος» όχι 80% αλλά ούτε 10%!

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς ο συμβιβασμός που έχει επέλθει μεταξύ κυβέρνησης και Mercedes-Benz και BMW περιλαμβάνει και την απόλυτη «σιγήν ισχύος» από τα εμπλεκόμενα μέρη.

Παράλληλα μόνο τυχαία δεν θεωρείται και η διάλυση της ομάδας του ΣΔΟΕ που πέτυχαν να φέρουν εις πέρας την έρευνα για τις Υποτιμολογήσεις από Mercedes-Benz και BMW και να τους επιβάλλουν πρόστιμα. Μάλλον κάποιοι δεν επιθυμούν να ανακαλύψουν άλλα σκάνδαλα με Υποτιμολογήσεις από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες…