Το «πράσινο φως» έδωσε η βρετανική κυβέρνηση στην κίνηση των αυτοκινήτων με συστήματα αυτόνομης οδήγησης το 2021 ωστόσο τα στελέχη της δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για το κίνδυνο που εγκυμονεί όσον αφορά στα τροχαία ατυχήματα καθώς το πλήρη έλεγχο του οχήματος θα τον έχουν τα ηλεκτρονικά συστήματα.
Στελέχη από την ασφαλιστική αγορά επισημαίνουν ότι ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί πως θα λειτουργήσει η συγκεκριμένη τεχνολογία και πως θα την χρησιμοποιούν οι καταναλωτές.
Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου στα τέλη Οκτωβρίου ολοκλήρωσε τη σχετική διαβούλευση που θα ανοίξει τον δρόμο για την λειτουργία των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης σε οχήματα ου κινούνται σε βρετανικούς δρόμους. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει τη χρήση αυτοματοποιημένων συστημάτων διατήρησης λωρίδας που θα επέτρεπε στους οδηγούς να πάρουν τα χέρια τους από το τιμόνι και να αφήσουν το όχημα να κινηθεί από μόνο του. Ωστόσο ο κορωνοϊός έχει ανατρέψει τα χρονοδιαγράμματα.
Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες επιθυμούν την ανάπτυξη εξελιγμένων αυτοματοποιημένων χαρακτηριστικών οδήγησης που επιμένουν ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ασφάλεια ωστόσο πολλές ερευνητικές ομάδες επισημαίνουν ότι η τρέχουσα τεχνολογία είναι πολύ πιθανό να μην μπορεί να αναγνωρίσει πότε μια λωρίδα κυκλοφορίας είναι κλειστή ή να αποφύγει πεζούς ή να μπορεί να αποφύγει κομμάτια από ελαστικά φορτηγών ή άλλων εξαρτημάτων από οχήματα που έχουν εμπλακεί σε κάποιο ατύχημα.
Άλλωστε όπως επισημαίνουν ακόμη και τα συστήματα διατήρησης λωρίδας ενδεχομένως να υπόκεινται σε ευθύνες και νομικές προκλήσεις ασχέτως με το τι δηλώνουν οι κατασκευαστές. Εάν ο οδηγός δεν είναι υπεύθυνος για ένα όχημα τότε αναγκαστικά τα ασφάλιστρα θα εκτοξευτούν επισημαίνουν στελέχη από τον ασφαλιστικό κλάδο.