Για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα μεγάλα έργα που σχεδιάζει το Υπουργείο, όπως η επέκταση της Γραμμής 4 του Μετρό μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στον τηλεοπτικό σταθμό Action24.
Μάλιστα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε στους ισχυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ, πως 270 λεωφορεία και τρόλεϊ μπορούν να βγουν άμεσα στο δρόμο με μικρές επιδιορθώσεις.
«Είναι αδιανόητο αυτή τη στιγμή να λέγονται αυτά τα ανυπόστατα ψέματα. Είναι δυνατόν να πιστεύει κανείς ότι έχουμε τη δυνατότητα να βγάλουμε 270 λεωφορεία και δεν τα βγάζουμε;», διερωτήθηκε ρητορικά ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. «Νομίζω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ για άλλη μία φορά πέφτει θύμα στην προπαγάνδα των συνδικαλιστικών του παρατάξεων», σχολίασε και πρόσθεσε: «Δεν μπορούμε με το στόλο που έχουμε στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, με ένα στόλο ο οποίος ξεπερνά τα 17 έτη, να βγάλουμε άλλα λεωφορεία», εξηγώντας ότι για αυτό και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενισχύει άμεσα το στόλο με συμπράξεις με τα ΚΤΕΛ και μέσω leasing, βγάζοντας ημέρα με την ημέρα περισσότερα οχήματα στους δρόμους.
Έθεσε δε στο ΣΥΡΙΖΑ το ερώτημα γιατί επί 4,5 χρόνια δεν αγόρασαν ούτε ένα λεωφορείο, το 1/3 των συρμών ήταν εκτός λειτουργίας στο Μετρό και δεν είχε γίνει καμία πρόσληψη στις αστικές συγκοινωνίες.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι πρέπει να αποφύγουμε ένα lockdown, γιατί είναι αρνητικό τόσο για την κοινωνία όσο και την οικονομία. «Νομίζω ότι πρέπει να βάλουμε όλοι τα δυνατά μας, τόσο η κυβέρνηση, αλλά και οι πολίτες, έτσι ώστε να μην έχουμε φαινόμενα τα οποία να είναι φαινόμενα εκτροχιασμού», είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τονίζοντας την ανάγκη να φοράμε τη μάσκα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Το σχέδιο ενίσχυσης του στόλου των λεωφορείων – Μείωση χρονοαποστάσεων στο Μετρό
Ο κ. Κώστας Καραμανλής στάθηκε ιδιαίτερα στο σχέδιο του υπουργείου για την ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων και τη μείωση των χρονοαποστάσεων στο Μετρό.
«Παραλάβαμε 830 – 850 λεωφορεία και αυτό που κάναμε σε πρώτη φάση ήταν να ανατάξουμε το στόλο και φτάσαμε να βγάλουμε μέχρι 1.100 λεωφορεία και τρόλεϊ. Επίσης, σεβόμενοι απολύτως το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, συμπράττουμε με τον ιδιωτικό τομέα, τα ΚΤΕΛ, για την εκμίσθωση των οχημάτων. Το leasing έχει γίνει ήδη με πολύ μεγάλη επιτυχία στη Θεσσαλονίκη και μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα δείτε μέχρι 1.500 λεωφορεία στην Αθήνα, που σημαίνει ότι θα έχουμε καταφέρει μέσα σε λιγότερο από 15 μήνες να αυξήσουμε το στόλο κατά 80%. Επίσης έχουμε ξεκινήσει τη διαδικασία και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα έχουμε 700 ανθρώπους προσωπικό πεδίου, τόσο στο μετρό, όσο και στα λεωφορεία».
Τέλος, ο υπουργός ανέφερε ότι μακροπρόθεσμα, γίνεται αυτό που δεν έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, ο μεγάλος διαγωνισμός για την προμήθεια καινούργιων λεωφορείων. «Μιλάμε για ηλεκτροκίνητα, CNG (με φυσικό αέριο) και υβριδικά λεωφορεία, με φιλικό αποτύπωμα στο περιβάλλον».
Γραμμή 4 του Μετρό και διαλειτουργικότητα των διοδίων
Ο κ. Κ. Καραμανλής αναφέρθηκε για το μεγάλο έργο της γραμμής 4 του Μετρό που ξεμπλοκάρει μετά από πολλά χρόνια και σε σύντομο διάστημα θα δούμε να ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες.
«Ένα έργο για το οποίο ανοίξανε οι οικονομικές προσφορές, μιλάμε για 15 σταθμούς, μιλάμε για ένα έργο 12,8 χιλιομέτρων, 1,8 δισ. ευρώ», είπε.
Όπως διευκρίνισε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει συντάξει ένα πολύ σοβαρό σχέδιο για έργα με αναπτυξιακή διάσταση, που θα αφήσουν θετικό αποτύπωμα στο περιβάλλον, την κοινωνία και την οικονομία.
Επίσης θύμισε ότι από τις 4 Νοεμβρίου θα κυκλοφορούμε όλοι στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας, χρησιμοποιώντας έναν πομποδέκτη για να περάσουμε με διόδια.