Το πρώτο «πράσινο νησί» της ΕΕ φιλοδοξεί να μετατραπεί η Αστυπάλαια μετά το μνημόνιο συνεργασίας που θα υπογραφεί την Τετάρτη 4 Νοεμβρίου μεταξύ του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου του ομίλου VW Herbert Diess που θα πραγματοποιήσει και μια μεγάλη καινοτόμα και πράσινη επένδυση στο ελληνικό νησί.
Το πρόγραμμα που θα υλοποιηθεί στην Αστυπάλαια ονομάζεται «Project Green & Sustainable Island» και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αντικατάσταση όλων των συγκοινωνιών του νησιού με ηλεκτρικά οχήματα, παροχή επιπλέον κινήτρων για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων (πέρα αυτών που ήδη έχει θεσμοθετήσει η κυβέρνηση) για την αντικατάσταση των επιβατικών οχημάτων με ηλεκτρικά και κατόπιν θα ξεκινήσει και το πιλοτικό πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης στο ελληνικό νησί.
Σύμφωνα με πληροφορίες η αρχική επένδυση θα είναι τα τάξης των 30 εκατ. ευρώ και έπειτα θα δαπανηθούν επιπλέον χρήματα για την ανάπτυξη και άλλων project.
Μάλιστα τόσο η VW όσο και η ελληνική κυβέρνηση θα αυξήσουν τα ποσά των επιδοτήσεων που ήδη υπάρχουν στο πρόγραμμα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Κινούμαι Ηλεκτρικά» ώστε να μειωθούν περαιτέρω οι τιμές απόκτησης των ηλεκτρικών οχημάτων και οι κάτοικοι της Αστυπάλαιας να μπορούν να τα αποκτήσουν!
Η Ελληνική κυβέρνηση αισιοδοξεί ότι η επένδυση της VW θα αποτελέσει «οδηγό» και θα προσελκύσει και άλλες μεγάλες επενδύσεις στη χώρα μας μαζί με την επένδυση που υλοποιεί η Microsoft η οποία δημιουργεί regional data centers στην Ελλάδα.
Ο όμιλος VW έχει επενδύσει πολλά δισ. ευρώ στην ηλεκτροκίνηση ήδη και επενδύει περισσότερα στην κατασκευή κυψελών μπαταριών, υποδομών φόρτισης και στην παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
Σύμφωνα με σχέδια που έχει δημοσιοποιήσει ο γερμανικός όμιλος, μέχρι το 2025 θα επενδύσει σχεδόν 60 δισ. ευρώ σε μελλοντικές τεχνολογίες όπως η ηλεκτροκίνηση, η ψηφιοποίηση και η υβριδοποίηση. Από αυτά, τα 48 δισ. ευρώ προορίζονται αποκλειστικά για την ηλεκτροκίνηση.
Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της VW dr. Herbert Diess ξεκαθαρίζει ότι: «Είμαι πεπεισμένος ότι έχουμε ευθύνη και υποχρέωση να συνεισφέρουμε στον περιορισμό της αλλαγής του κλίματος και να εργαστούμε για την επίτευξη των στόχων μας με απόλυτη συνέπεια. Εμείς στη VW έχουμε την ευκαιρία και την ικανότητα να το κάνουμε. Γι’ αυτό η VW αναλαμβάνει δράση. H κλιματική κρίση είναι η μεγαλύτερη πρόκληση της εποχής μας και για να μετριάσουμε τον αντίκτυπό της, είναι επιτακτική ανάγκη να περιορίσουμε την υπερθέρμανση του πλανήτη».
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η VW έχει θέσει στόχο μέχρι το 2050, ολόκληρος ο όμιλος να είναι ουδέτερος στο ισοζύγιο ως προς το CO2 και αυτό περιλαμβάνει οχήματα, εγκαταστάσεις και διαδικασίες.
Υπενθυμίζεται πως η Αστυπάλαια επελέγη έπειτα από αξιολόγηση περισσότερων ελληνικών νησιών από κλιμάκιο επιτελών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και πάντοτε σε διαβούλευση με τον κ. Κ. Φραγκογιάννη και τις κατά τόπους αρμόδιες αυτοδιοικητικές και άλλες αρχές.
Το σχέδιο
Η επένδυση που θα πραγματοποιήσει η VW στην Αστυπάλαια κυριολεκτικά πρόκειται να αλλάξει το νησί καθώς θα το μετατρέψει σε ένα «πράσινο νησί» όπου πέραν των ηλεκτρικών οχημάτων θα δοκιμαστούν πιλοτικά τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα δοκιμάζει τα λεωφορεία και άλλα οχήματά της σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης και για αυτό τον λόγο κλιμάκιο της εταιρείας είχε επισκεφθεί το νησί τον περασμένο Φεβρουάριο μαζί με τον υφυπουργό Εξωτερικών και αρμόδιο για θέματα Οικονομικής Διπλωματίας Κώστα Φραγκογιάννη.
Σύμφωνα με τα σχέδια που έχει επιμεληθεί η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτού Πλούτου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου, η Αστυπάλαια ήταν ανάμεσα στα νησιά που είχαν τη δυνατότητα να υποδεχτούν συστήματα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και αποθήκευσης ενέργειας καθώς και υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων προκειμένου οι Γερμανοί να υλοποιήσουν την επένδυση και να χρησιμοποιήσουν την Αστυπάλαια για τις δοκιμές των αυτοκινήτων του μέλλοντος.
Πάντως το πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης αφορά τόσο στη VW όσο και στη MAN η οποία ανήκει στον όμιλο VW και τα στελέχη της γερμανικής εταιρείας θέλουν να χρησιμοποιήσουν την Αστυπάλαια για να πραγματοποιήσουν δοκιμές αυτόνομης οδήγησης αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων σε πραγματικές συνθήκες.
Αυτή τη στιγμή τόσο η VW όσο και η MAN πραγματοποιούν δοκιμές συστημάτων αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 5, δηλαδή χωρίς την φυσική παρουσία οδηγού μόνο σε πίστες παλαιών αεροδρομίων στη Γερμανία αλλά και σε ορισμένες Πολιτείες των ΗΠΑ όπως η Καλιφόρνια.
Αντίστοιχο πιλοτικό πρόγραμμα είχε ξεκινήσει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στην Πορτογαλία όπου απασχολούσε αρχικά 30 άτομα και σήμερα στο project εργάζονται πάνω από 500 άτομα!
Ο όρος παραμεθόριος…
Ο όρος παραμεθόριος, σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr, φαίνεται ότι έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην απόφαση των στελεχών του γερμανικού εργοστασίου καθώς οι συγκεκριμένες περιοχές εξαιρούνται από την αυστηρή Ευρωπαϊκή νομοθεσία που ορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις πραγματοποίησης δοκιμών σε οχήματα με συστήματα αυτόνομης οδήγησης! Οπότε η Ελλάδα με αρκετές παραμεθόριες περιοχές και ειδικότερα η Αστυπάλαια φαίνεται ότι καλύπτει τις ανάγκες του ομίλου VW ώστε να ξεκινήσει το πιλοτικό της πρόγραμμα…