Πολλά ήταν τα ερωτήματα των δημοσιογράφων για την επένδυση της VW στο νησί της Αστυπάλαιας τα οποία απάντησαν τα στελέχη της ελληνικής κυβέρνησης αλλά και ο πρόεδρος του δ.σ. του ομίλου VW.
Ωστόσο τα μέλη της ελληνικής κυβέρνησης που συμμετείχαν στην Συνέντευξη Τύπου για την επένδυση του ομίλου VW στην Ελλάδα απατώντας σε ερώτηση του Newsauto.gr αποκάλυψαν ότι το ύψος της επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα κυμαίνεται στις 12.000 ευρώ! Παράλληλα ο όμιλος VW ανακοίνωσε ότι όλα τα οχήματα του ομίλου θα διατεθούν στους κατοίκους του νησιού σε τιμή κόστους! Ο συνδυασμός των δύο παραπάνω στοιχείων θα μειώσουν στο ελάχιστο το κόστος απόκτησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων VW αλλά και ηλεκτρικών scooters της Seat και λεωφορείων Man.
Πάντως η πρώτη ερώτηση προς τον κ. Diess ήταν να χαρακτηρίσει πόσο εύκολη ήταν η συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση;
Η ιδέα ήταν της ελληνικής κυβέρνησης και στο άκουσμα και μόνο της πρότασης μου φάνηκε εξαιρετική ιδέα. Είδαμε αρκετά νησιά και αποφασίσαμε το project να το πραγματοποιήσουμε στην Αστυπάλαια. Βέβαια αυτό το project θα υλοποιηθεί σε μερικά χρόνια καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα χρειάζονταν δεκαετίες για την υλοποίησή του.
Βέβαια η ελληνική κυβέρνηση είναι σημαντικός υποστηρικτής του έργου οπότε η υλοποίηση του έργου είναι εύκολη. Πιο δύσκολη ήταν η επεξήγηση του έργου στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της VW παρά με τα μέλη της ελληνικής κυβέρνησης.
Σε ερώτηση προς το ΥΠΕΞ για την επένδυση της VW στο ελληνικό νησί ο κ. Φραγκογιάννης επσήμανε ότι:
Η υλοποίηση του project στην Αστυπάλαια θα γίνει παράδειγμα για ολόκληρο τον κόσμο! Έχουμε την τεχνολογία να το στηρίξουμε και δημιουργούμε την υποδομή ώστε να είναι προσβάσιμη σε όλους. Ωστόσο το ΥΠΕΞ επισημαίνει ότι δεν υπάρχει αποκλειστικότητα! Η Αστυπάλαια δεν θα αποτελεί ένα νησί της VW!
Ποιο είναι το μέγεθος του στόλου στο νησί και αν θα δοθούν επιπλέον κίνητρα;
Σήμερα στο νησί κινούνται 1.500 οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όλος αυτός ο στόλος να αντικατασταθεί με ηλεκτρικά οχήματα, περίπου 1.000 στον αριθμό, και η Αστυπάλαια είναι ιδανική λόγω μικρών αποστάσεων και περιορισμένου οδικού δικτύου. Τώρα πως θα πείσουμε τους πολίτες να αλλάξουν τα οχήματά τους με επιπλέον επιδοτήσεις αποκλειστικά για τους πολίτες του νησιού.
Ποιο είναι το μέγεθος της επένδυσης και αν ο όμιλος της VW σκοπεύει να κάνει και άλλες επενδύσεις στην Ελλάδα;
Το project στην Αστυπάλαια χρηματοδοτείται από την VW και η αρχική επένδυση θα είναι 3 εκατ. ευρώ ενώ συνολικά το πρόγραμμα θα κοστίσει σε περίπου 10 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά σε άλλες επενδύσεις εκτιμώ τις προσπάθειες του Κυριάκου Μητσοτάκη που κάνει πραγματικά εξαιρετικές προσπάθειες και θα εξετάσουμε σοβαρά και άλλες επενδύσεις στην Ελλάδα.
Πως θα υλοποιηθεί η επένδυση και αν θα συμμετέχουν και άλλες εταιρείες;
Η πολιτική σταθερότητα και τα κίνητρα είναι τα βασικά στοιχεία που προσελκύουν τους επενδυτές στην Ελλάδα. Μέχρι στιγμής έχουμε εγκρίνει επενδύσεις πάνω από 4 δις. ευρώ και αν δεν υπήρχε η πανδημία θα είχαμε πολύ περισσότερες επενδύσεις.
Όσον αφορά στο project στην Αστυπάλαια βεβαίως και θα υπάρξουν διαγωνισμοί και θα συμμετέχουν και άλλες εταιρείες και βέβαια θα αντικατασταθούν οι γεννήτριες πετρελαίου με συστήματα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
Πως θα ηλεκτροδοτηθεί η ηλεκτροκίνηση;
Μελέτη για το νησί με διαφορετικά σενάρια της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης στην Αστυπάλαια και σύμφωνα με τα αποτελέσματα το υβριδικό σύστημα είναι βιώσιμο και απόλυτα προσαρμόσιμο στις ανάγκες των οχημάτων. Οπότε οι ανάγκες για ηλεκτρικό ρεύμα δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να δημιουργήσει πρόβλημα στο δίκτυο ηλεκτροδότησης του νησιού.
Ποια θα είναι η πρωτοπορία του project της Αστυπάλαιας;
Η VW έχει μια σειρά από ηλεκτρικά project στη Γερμανία και σε άλλες χώρες στον πλανήτη στα οποία συμμετέχουν αυτοκίνητα, ηλεκτρικά scooters και φορτηγά. Η Αστυπάλαια αποτελεί το πρώτο μέρος όπου τα ηλεκτρικά οχήματα θα φορτίζονται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και είναι τόσο καλά σχεδιασμένο. Για αυτό αφιερώνουμε και πόρους σε αυτό το project.
Παράλληλα το σύνολο του στόλου των ηλεκτρικών οχημάτων σε αποθήκευση ενέργειας και θα αποτελέσει ένα μοναδικό σύστημα. Το project είναι μοναδικό γιατί θα βελτιώσει τη ζωή των ανθρώπων και αυτό θέλει χρόνια για να υλοποιηθεί. Ωστόσο είμαστε διατεθειμένοι να ολοκληρώσουμε το project.
Θα υπάρξουν άλλες συνεργασίες στην Ελλάδα;
Ο όμιλος VW διαθέτει και άλλα ηλεκτρικά οχήματα όπως για παράδειγμα ηλεκτρικά λεωφορεία για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς οπότε υπάρχει πεδίο για περαιτέρω συνεργασίες.