Μπάχαλο με τα ΚΤΕΟ! – Παράταση για ΙΧ και δίκυκλα αλλά όχι για φορτηγά

    Χάος έχει προκληθεί σε πολλά ΚΤΕΟ όλης της χώρας από τους ιδιοκτήτες οχημάτων που ήθελαν να περάσουν τα αυτοκίνητά τους από Τεχνικό Έλεγχο καθώς από το Σάββατο τα ξημερώματα οι μονάδες ελέγχου θα παραμείνουν κλειστές εξαιτίας των νέων περιοριστικών μέτρων.

    Όπως μπορείτε να δείτε και στη φωτογραφία που δημοσιεύει το Newsauto.gr πολλοί αναγνώστες είχαν προγραμματισμένα ραντεβού τεχνικού ελέγχου αλλά εξαιτίας της μεγάλης προσέλευσης η αναμονή  σε αρκετές περιπτώσεις έχει ξεπεράσει τις 2 ώρες!

    Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr τα ΚΤΕΟ στο αρχικό σχέδιο της κυβέρνησης τα ΚΤΕΟ θα παρέμεναν κλειστά από τα ξημερώματα του Σαββάτου με εξαίρεση εκείνα που θα ελέγχουν τα βαρέα φορτηγά που πραγματοποιούν δρομολόγια στο εξωτερικό.

    Ωστόσο αυτό φαίνεται ότι έχει αλλάξει και σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr τα ΚΤΕΟ θα λειτουργούν κανονικά για τα οχήματα πάνω από 3,5 τόνους όπου και θα διατηρούνται οι προθεσμίες ελέγχου των οχημάτων!

    Αυτοκίνητα και δίκυκλα δεν θα περνούν από τεχνικό έλεγχο και σε όσα λήξει το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου αλλά και οι Κάρτες Καυσαερίων η ισχύς του θα παραταθεί για έναν ή δύο μήνες!

    Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ το πρωί είχε ήδη ενημερώσει τα μέλη του με επιστολή στην οποία επισημαίνεται ότι: «Σε συνέχεια των εξελίξεων και των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας σας ενημερώνουμε ότι ανακοινώθηκε η αναστολή λειτουργίας όλων των ΚΤΕΟ. Οι προϋποθέσεις είναι ίδιες με αυτές της περασμένης περιόδου αναστολής και σε αυτά τα πλαίσια θα δύναται να διενεργηθούν τεχνικοί έλεγχοι μόνο για βαρέα οχήματα διεθνών μεταφορών

    Επιβεβαίωση Carpress – Τι αναφέρει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ

    Ιδιαίτερα αιχμηρός εμφανίζεται ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ ο οποίος καλεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να πάρει μία ξεκάθαρη θέση. Ειδικότερα ο Σύνδεσμος επισημαίνει ότι: «Σε συνέχεια του τελευταίου πρόσφατου διαγγέλματος του πρωθυπουργού της χώρας μας για επικείμενη 2η φάση αναστολής λειτουργίας μεταξύ άλλων κλάδων και των ΚΤΕΟ λόγω μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας κορονοϊού, το ΥΜΕ καταλήγει μέσω αντιφατικών ενημερώσεων και βεβιασμένων άτυπων οδηγιών έως αυτήν στιγμή να περιπλέκει τα πράγματα και να  δημιουργεί έτσι εκ του αποτελέσματος πλαίσιο  «μπάχαλου» για τους ελέγχους στα ΚΤΕΟ  σε όλη την χώρα και κατ’ επέκταση άνισης μεταχείρισης μεταξύ των πολιτών- ιδιοκτητών οχημάτων αλλά και μεταξύ των επιχειρήσεων ΚΤΕΟ.

    Πιο συγκεκριμένα, στην προηγούμενη περίοδο lockdown Μαρτίου 2020 προβλέπονταν η καθολική αναστολή της λήξεως όλων των δελτίων τεχνικού ελέγχου ΟΛΩΝ των κατηγοριών κυκλοφορούντων οχημάτων στην ελληνική επικράτεια εξαιρώντας μόνο τα βαρέα οχήματα που εκτελούν διεθνείς μεταφορές, σε αυτά τα πλαίσια κρίθηκε παράλληλα σκόπιμη και η αναστολή λειτουργίας ΟΛΩΝ των ΚΤΕΟ ώστε να αντιμετωπισθεί έτσι καθολικά ο κίνδυνος μετάδοσης του ιού μέσω της διαδικασίας ελέγχου στα ΚΤΕΟ και να εξυπηρετείται το ζήτημα οδικής ασφάλειας στα πλαίσια του άκρως απαραίτητου όπως π.χ. οι διεθνείς μεταφορές.

    Σε αυτά τα πλαίσια και ενώ έως εχθές το βράδυ μας διαβεβαίωναν προφορικά από το ΥΜΕ ότι θα ακολουθήσουμε την ίδια πρακτική του Μαρτίου και σε αυτή τη φάση του Νοεμβρίου, πριν από λίγη ώρα, εντελώς αναίτια, εκδόθηκε ξαφνικά και λάβαμε το ενημερωτικό σημείωμα που ανέφερε ότι: «Σύμφωνα με ενημέρωση από το Γραφείο του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών σας γνωρίζουμε ότι, λόγω των έκτακτων μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού covid-19, από αύριο Σάββατο 7-11-2020 τα Δημόσια και Ιδιωτικά ΚΤΕΟ της χώρας θα διενεργούν τον προβλεπόμενο τεχνικό έλεγχο αποκλειστικά σε βαρέα οχήματα (φορτηγά και λεωφορεία με ΜΑΜΦΟ άνω των 3,5 τόνων). Για τις λοιπές κατηγορίες οχημάτων απαγορεύεται η διενέργεια τεχνικού ελέγχου. Θα ακολουθήσει ενημέρωσή σας σχετικά με την παράταση των προθεσμιών διενέργειας τεχνικού ελέγχου.»

    Μια τέτοια προοπτική δημιουργεί αν μη τι άλλο εκνευρισμό και ανασφάλεια σε όλους τους εμπλεκόμενους διότι θολώνει τα νερά και δημιουργεί ερωτήματα για το τι θα ακολουθήσει αφού με αυτόν τον τρόπο συνεπάγονται τα ακόλουθα:

    Άνιση μεταχείριση μεταξύ των πολιτών ιδιοκτητών οχημάτων. Οι μεν ιδιοκτήτες ΙΧΕ & ΜΟΤΟ προφανώς θα απαλλαχθούν της υποχρέωσης, οι δε ιδιοκτήτες με οχήματα μικτού βάρους από 3.5 τόνους και άνω θα παραμείνουν υπόχρεοι.

    Άνιση μεταχείριση μεταξύ των επιχειρήσεων ΚΤΕΟ. Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων  ΚΤΕΟ θα παραμείνει κλειστά με εξαίρεση μόνο όσων ΚΤΕΟ διαθέτουν γραμμή βαρέων οχημάτων καθώς θα πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν κανονικά και με ότι συνεπάγεται από αυτό για την ασφάλεια πολιτών και εργαζομένων.

    Δημιουργεί εύλογα ερωτήματα  σχετικά με την αντίληψη των αρμόδιων στελεχών στο ΥΜΕ αναφορικά με την πρόληψη έναντι μετάδοσης του ιού. Ο ιός δηλαδή μεταδίδεται εν μέσω οδηγών ΙΧΕ και όχι οδηγών λοιπών κατηγοριών οχημάτων;

    Αντίστοιχα η οδική ασφάλεια υπερτερεί ως ζήτημα έναντι πρόληψης μετάδοσης του και μόνο σε μερικές κατηγορίες οχημάτων και επιχειρήσεων;

    Σε κάθε περίπτωση η θέση του ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΏΝ ΚΤΕΟ είναι η ακόλουθη και σε αυτά τα πλαίσια καλούμε το ΥΜΕ να προβεί άμεσα σε πολιτική απόφαση ώστε να ενημερωθούν αντίστοιχα όλοι οι ενδιαφερόμενοι πολίτες και οι επιχειρήσεις ΚΤΕΟ:

    Καλούμε το ΥΜΕ να αποφασίσει άμεσα: Είτε να παραμείνει σε ισχύ η υποχρέωση του προβλεπόμενου τεχνικού ελέγχου για όλες τις κατηγορίες οχημάτων είτε  σε διαφορετική περίπτωση να ανασταλεί αντίστοιχα η υποχρέωση για όλες τις κατηγορίες οχημάτων. Οι μεσοβέζικες λύσεις δεν εξυπηρετούν κανέναν εμπλεκόμενο στην πρόληψη διασποράς του κορονοϊού και αντίστοιχα στο σύνολο της οδικής ασφάλειας της χώρας. Αυτό άλλωστε έχει καταδείξει και το αντίστοιχο πρόσφατο παρελθόν.»