Πολλά προβλήματα προκάλεσε το δεύτερο lockdown και στα οχήματα που έχουν εισαχθεί εδώ και πολλούς μήνες στην Ελλάδα και οι ιδιοκτήτες τους έχουν αιτηθεί να υπαχθούν στο Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης για να καταβάλλουν χαμηλότερους δασμούς.
Μάλιστα όπως είχε αποκαλύψει το Newsauto.gr περίπου 350 αυτοκίνητα έχουν μείνει για να τα ελέγξει η Επιτροπή ωστόσο τα έκτακτα περιοριστικά μέτρα φαίνεται ότι «παγώνουν» τις σχετικές διαδικασίες. Πάντως τα στελέχη του ΥΠΟΙΚ εξετάζουν η Επιτροπή να συσταθεί τηρώντας όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα ή να συνεδριάσουν τα μέλη της μέσω του Διαδικτύου ώστε να προχωρήσουν οι αιτήσεις και να ολοκληρωθεί το έργο της Επιτροπής που ούτως ή άλλως με τη νέα νομοθεσία του Ιουλίου έχει καταργηθεί το Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης.
Άλλωστε οι εκτελωνισμοί των αυτοκινήτων με Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης σημαίνει έσοδα για το κράτος τα οποία χρειάζεται περισσότερο από κάθε άλλη φορά.
Παράλληλα το οικονομικό επιτελείο έχει δώσει σαφείς οδηγίες προς την Επιτροπή να προωθούν τα υβριδικά μοντέλα που οι ιδιοκτήτες τους έχουν αιτηθεί να υπαχθούν στο Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης καθώς στα συγκεκριμένα αυτοκίνητα δεν επιβάλλεται Τέλος Ταξινόμησης και θα μειωθεί κατά πολύ ο αριθμός των εναπομεινάντων οχημάτων και η Επιτροπή θα μπορεί να εστιάσει την προσοχή της σε άλλο πολύ ακριβά μοντέλα που το κράτος πιθανόν να χάσει πολλά χρήματα από λάθος υπολογισμό.
Πρόβλημα και με τις αιτήσεις
Πέραν όμως των προβλημάτων που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός ένα επιπλέον θέμα πρέπει να διαχειριστούν τα στελέχη του ΥΠΟΙΚ αλλά και τα μέλη της Επιτροπής το οποίο έχει να κάνει με κάποιες αιτήσεις ιδιοκτητών οχημάτων που έχουν αιτηθεί να υπαχθούν στο Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης σε ημερομηνίες που βρίσκονται πολύ κοντά στην ισχύ της νέας νομοθεσίας που ουσιαστικά καταργεί το Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr υπάρχουν αιτήσεις υπαγωγής στο Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης που είχαν κατατεθεί μετά τις 18 Ιουλίου 2020 αλλά πριν τις 30 Ιουλίου οι οποίες απορρίφθηκαν από την Επιτροπή με το αιτιολογικό ότι ο νέος νόμος ισχύει από την ημερομηνία κατάθεσης του νομοσχεδίου (ήτοι 18 Ιουλίου όποτε και αναρτήθηκε για δημόσια διαβούλευση) και όχι από την ημερομηνία δημοσίευσης του ΦΕΚ δηλαδή στις 31 Ιουλίου 2020.
Παράλληλα υπήρξαν πολλές περιπτώσεις οχημάτων για τα οποία κατατέθηκαν τα σχετικά έγγραφα στις τελωνειακές αρχές ήδη από τα μέσα Ιουνίου, ώστε να πάρουν πρώτα αξία από την Υπηρεσία Αξιών, και κατόπιν οι ιδιοκτήτες τους να αποφασίσουν αν τους συνέφερε ή όχι η αίτηση στην Επιτροπή Ιστορικού Τέλους για την μείωση του κόστους εκτελωνισμού. Δυστυχώς, σε αρκετές περιπτώσεις παρατηρήθηκε τεράστια καθυστέρηση από την Επιτροπή Αξιών, λόγου φόρτου εργασίας, με αποτέλεσμα αρκετά οχήματα να πάρουν αξίες μετά τις 18 Ιουλίου (δηλαδή 1 μήνα μετά) και ως εκ τούτου η αίτηση στην Επιτροπή Ιστορικού Τέλους να θεωρηθεί εκπρόθεσμη χωρίς καμία ευθύνη των ιδιοκτητών.
Η ισχύς του νόμου με βάση την ημερομηνία κατάθεσης του νομοσχεδίου και όχι με βάση την ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης έχει δημιουργήσει το πρόβλημα αφήνοντας εκτεθειμένους τους ιδιοκτήτων των συγκεκριμένων αυτοκινήτων.
Το οικονομικό επιτελείο εξετάζει την συγκεκριμένη περίπτωση και είναι πολύ πιθανό να διορθώσει το λάθος καθώς οι αιτήσεις για υπαγωγή στο Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης είναι εκπρόθεσμες εξαιτίας των γραφειοκρατικών προβλημάτων και όχι εξαιτίας αμέλειας των ιδιοκτητών των οχημάτων.