Η Διεθνής πίστα του Μπαχρέιν θα φιλοξενήσει δυο διαφορετικές προκλήσεις σε δυο συνεχόμενα Σαββατοκύριακα με την ίδια επιλογή ελαστικών: C2 ως P Zero λευκή σκληρή γόμα, C3 ως P Zero κίτρινη μέση γόμα και C4 ως P Zero κόκκινη μαλακή γόμα.
Η φετινή επιλογή είναι ένα επίπεδο πιο μαλακή από την περσινή, όπου η πλειοψηφία των οδηγών είχε σταματήσει δυο φορές για αλλαγή ελαστικών στο Grand Prix του Μπαχρέιν. Αυτό συνέβη γιατί οι οδηγοί είχαν επικεντρωθεί μόνο στις δυο πιο μαλακές γόμες από τις διαθέσιμες το 2019, καθώς αισθάνονταν ότι η C1 ήταν πολύ σκληρή. Η επιλογή πιο μαλακών γομών φέτος θα οδηγήσει στην χρήση και των τριών επιλογών.
Ο αγώνας το πρώτο Σαββατοκύριακο, το Grand Prix του Μπαχρέιν θα διεξαχθεί στη συνήθη χάραξη της πίστας, σούρουπο. Το επόμενο Σαββατοκύριακο θα διεξαχθεί το Grand Prix του Σακχίρ, νύχτα. Θα γίνει σε μια διαφορετική πιο μικρή σε μήκος χάραξη, σε στυλ οβάλ με μόνο 11 στροφές. Αναμένεται ο χρόνος γύρου να είναι κάτω από ένα λεπτό. Ο αριθμός των 87 γύρων είναι και ο μεγαλύτερος της φετινής χρονιάς.
Tα ελαστικά λοιπόν θα έχουν ν’ αντιμετωπίσουν δυο διαφορετικές προκλήσεις. Την τραχιά άσφαλτο, και την υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα ειδικά στο Σακχίρ Grand Prix. Επιλέχθηκαν ελαστικά από το μέσο της γκάμας, για ν΄ ανταπεξέλθουν στις ποικίλες προκλήσεις.
Στον πρώτο αγώνα το Grand Prix του Μπαχρέιν οι ομάδες θα λάβουν και δυο σετ ελαστικών του Θα είναι ένα δείγμα της γόμας C3, για να την δοκιμάσουν την Παρασκευή στα μονοθέσιά τους, πέρα από τα προβλεπόμενα σετ για το Σαββατοκύριακο (δυο σετ σκληρή, τρία σετ μέση και οχτώ σετ μαλακή γόμα). Μια παρόμοια ευκαιρία θα δοθεί στο FP2 στο φινάλε της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι Grand Prix με ένα σετ ελαστικών γόμας C4 για κάθε οδηγό.
Χαρακτηριστικά διαδρομής
Είναι η πρώτη φορά που ο αγώνας στο Μπαχρέιν γίνεται τόσο αργά μέσα στη σεζόν. Βέβαια οι θερμοκρασίες είναι παρόμοιες στην αρχή και στο τέλος της χρονιάς. Λογικά τα στοιχεία από προηγούμενους αγώνες θα είναι αξιοποιήσιμα. Παραμένει ρίσκο ανεξάρτητα από την εποχή του χρόνου, η άμμος που φέρνει ο αέρας από την έρημο, αυτό λερώνει την επιφάνεια και μειώνει την πρόσφυση.
Το Σακχίρ είναι μια πίστα με μέση καταπόνηση στα ελαστικά. Κύριο ρόλο παίζουν η πρόσφυση στην επιτάχυνση και το φρενάρισμα. Τα πλευρικά φορτία είναι χαμηλά. Η μικρότερη γρήγορη διαδρομή των 3.543m της εξωτερικής πίστας θα είναι από τις πιο γρήγορες στη Formula. Η πρόβλεψη της μέσης ταχύτητας είναι στα 230km/h. Λογικά θα είναι λιγότερο απαιτητική από τα ελαστικά σε σχέση με την κανονική πίστα. Οι οδηγοί θα έχουν σκληρή δουλειά κατά τη διάρκεια του μικρού γύρου, θα υπάρχει μεγάλο κυκλοφοριακό και αυτό θα περιπλέξει τη διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών και των προσπερασμάτων.
Υπάρχει διαφορετική προσέγγιση στις ελεύθερες δοκιμές του κάθε αγώνα. Για το Grand Prix του Μπαχρέιν, οι δυο από τις τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμών θα διεξαχθούν στη ζέστη της ημέρας, οπότε δεν αποτελούν σημείο αναφοράς για τις δοκιμές και τον αγώνα. Το ίδιο ισχύει και για το Grand Prix του Σακχίρ, ενώ επιπλέον πρόκειται όχι μόνο για νέα διαδρομή αλλά για τελείως διαφορετικό στυλ πίστας. Έτσι οι ομάδες θα χρειαστεί να συλλέξουν όσα περισσότερα δεδομένα μπορούν για τα ελαστικά και τα μονοθέσια σε κάθε περίοδο ελεύθερων δοκιμών.
Τι να περιμένουμε
Η σεζόν τη Formula 2 θα ολοκληρωθεί στο Μπαχρέιν με δυο συνεχόμενους αγώνες, υποστηρικτικούς στους αντίστοιχους αγώνες της F1. Τα λευκά σκληρά ελαστικά P Zero έχουν επιλεγεί και για τους δυο αγώνες. Για τον πρώτο αγώνα αυτό το Σαββατοκύριακο θα είναι διαθέσιμη και η κίτρινη μέση γόμα P Zero ενώ για το δεύτερο αγώνα το άλλο Σαββατοκύριακο θα χρησιμοποιηθεί η κόκκινη μαλακή γόμα P Zero. Αυτό προσθέτει μια ακόμη μεταβλητή στην οποία θα πρέπει να προσαρμοστούν οι ομάδες και οι οδηγοί από τον έναν αγώνα στον άλλο, πέρα από την αλλαγή της χάραξης.
Οι ομάδες της F2 είχαν κάνει δοκιμές στο Μπαχρέιν το Μάρτιο με τα ελαστικά 18 ιντσών που χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά το 2020. Μετά το δεύτερο αγώνα στο Σακχίρ οι ομάδες θα μείνουν για μια ακόμη περίοδο δοκιμών για την F2.
Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: “Θα ζήσουμε κάτι διαφορετικό κατά τη διάρκεια των δυο Σαββατοκύριακων στο Μπαχρέιν. Ίσως η πιο ενδιαφέρουσα πρόκληση να είναι το Σακχίρ Grand Prix. Πρόκειται για μια πίστα που δε μοιάζει με καμία απ’ όσες έχουμε ήδη αγωνιστεί, παρότι κατά το ήμισυ είναι ίδια διαδρομή με την στάνταρ. Έχουμε ήδη κάποια δεδομένα από τους προσομοιωτές, αλλά χρειάζεται να περιμένουμε ωσότου δούμε πραγματικά δεδομένα από τις ελεύθερες δοκιμές, ώστε να κατανοήσουμε πλήρως την επίδραση στη φθορά, την πτώση απόδοσης λόγο υπερθέρμανσης των ελαστικών και εν συνεχεία να χαράξουμε στρατηγική. Η επιλογή ελαστικών είναι ένα επίπεδο πιο μαλακή από πέρυσι και αυτό διευρύνει τις ευκαιρίες όσον αφορά στη στρατηγική. Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριημέρου, οι οδηγοί θα δοκιμάσουν τα ελαστικά του 2021, την Παρασκευή, τη γόμα C3. Έτσι θα έχουν μια πρώτη γεύση για τα ελαστικά που θα χρησιμοποιήσουν τη νέα χρονιά. Η Formula 2 επίσης επιστρέφει για τον τελευταίο γύρο της μαζί με την F1, με δυο αγώνες που θα κρίνουν τον τίτλο. Σ’ αυτούς τους αγώνες θα χρησιμοποιηθούν διαφορετικοί συνδυασμοί ελαστικών”.