Σκληρές μάχες δίνουν οι ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες καινούριων αυτοκινήτων ώστε τα εργοστάσια να μην αυξήσουν τις τιμές καθώς κάτι τέτοιο θα αποτελέσει καίριο πλήγμα στα οικονομικά τους ενώ παράλληλα θα μειώσει κατά πολύ τις πωλήσεις τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr σχεδόν όλες οι εγχώριες εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων προσπαθούν με κάθε τρόπο να διατηρήσουν τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων σε χαμηλά επίπεδα ώστε να μην αυξηθούν οι δασμοί στα οχήματα και κατ’ επέκταση και οι τιμές λιανικής τους καθώς κάτι τέτοιο θα σημάνει περαιτέρω πτώση των πωλήσεων εντός του 2020 που έχει δοκιμαστεί για τα καλά από τον κορωνοϊό.
Επίσης μια αύξηση στις Αξίες Λιανικής προ Φόρων από τα εργοστάσια παραγωγής θα προκαλούσε την αύξηση των ήδη πολύ ακριβών ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων τους και δεν θα ήταν δελεαστικά ώστε να αποκτηθούν μέσω του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά! Ήδη τα μοντέλα από κάποια ελληνική εισαγωγική εταιρεία εξαιτίας των ανατιμήσεων που έχει ανακοινώσει το εργοστάσιο κινδυνεύει με… αποκλεισμό από την αγορά καθώς τα μοντέλα της δεν θα είναι ανταγωνιστικά άλλων μοντέλων και οι υποψήφιοι αγοραστές στο άκουσμα και μόνο πιθανής αύξησης της τιμής τα εξαιρούν από τις επιλογές τους.
Επίσης η αύξηση των τιμών Λιανικής προ Φόρων θα προκαλέσει και ένα πολύ μεγάλο πλήγμα στις εταιρείες leasing καθώς σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία τα οχήματα με Αξία Λιανικής προ Φόρων έως 40.000 ευρώ και εκπομπές κάτω των 50 γραμμαρίων CO2 δεν προκαλούν φορολογικές επιβαρύνσεις. Αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι η υψηλή φορολογική επιβάρυνση των στελεχών που κινούνται με τέτοια εταιρικά οχήματα καθώς η Αξία Λιανικής προ Φόρων τους θα τα εξαιρεί αυτομάτως από τις φοροαπαλλαγές.
Πέραν όμως των ακριβών ηλεκτρικών και plug-in μοντέλων που μπορούν να αποκτηθούν μέσω επιδότησης από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά ή ως εταιρικά αυτοκίνητα χωρίς φορολογικές επιβαρύνσεις η αύξηση στις εργοστασιακές τιμές θα αυξήσει τους δασμούς και κατ’ επέκταση και τις τιμές λιανικής οπότε οι ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες που θέλουν να σώσουν τις πωλήσεις των οχημάτων τους ώστε να μην καταρρεύσουν θα πρέπει να μειώσουν περαιτέρω τα περιθώρια κέρδους τους και να λειτουργούν με ελάχιστα ή μηδενικά κέρδη.
Το ίδιο όμως θα συμβεί και για τις εμπορίες αυτοκινήτων οι οποίες θα επιδοθούν σε έναν ανελέητο αγώνα προσφορών ώστε να καταγράψουν κάποιες πωλήσεις.
Να υπενθυμίσουμε πως κάθε χρόνο οι ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες δίνουν «μάχες» με τα εργοστάσια παραγωγής ώστε να μην αυξηθούν οι τιμές αλλά φέτος ο κορωνοϊός έχει αλλάξει άρδην τα δεδομένα στην αγορά, η υπερπαραγωγή των οχημάτων είναι περιορισμένη, τα αυστηρά όρια των μέσων εκπομπών ρύπων που έχει θεσπίσει η ΕΕ είναι σε ισχύ με αποτέλεσμα τα εργοστάσια να βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση έναντι των Ελλήνων εισαγωγέων οπότε τα περιθώρια για διαπραγμάτευση είναι πολύ περιορισμένα…
Πάντως οι ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων θα προσπαθήσουν να διατηρήσουν τις τιμές λιανικής στα ίδια επίπεδα ενώ τα μοντέλα που επιδοτούνται από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά και η Αξία Λιανικής προ Φόρων ξεπεράσει τα όρια ή όσα κατέχουν στελέχη εταιρειών μέσω leasing εξαιτίας των φοροαπαλλαγών είναι πολύ πιθανό να τα επιστρέψουν τις εταιρείες χρονομίσθωσης ή να σταματήσουν να τα επιλέγουν εξαιτίας των επιβαρύνσεων που θα προκαλέσουν στη φορολογική τους δήλωση.