Περίπου 15 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Γερμανίας έως το 2030 σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών από αυτοκινητοβιομηχανίες επισημαίνοντας μάλιστα ότι ο αριθμός τους θα μπορεί να αυξηθεί πολύ πιο γρήγορα από ότι υποθέτουν τα κυβερνητικά στελέχη.
Η κυβέρνηση εκτιμά ότι θα κυκλοφορούν από 7 έως 10 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα έως το 2030 ενώ τα σημεία φόρτισης θα κυμανθούν μεταξύ 440.000 έως 843.000 αριθμός ο οποίος κρίνεται απολύτως επαρκής για να καλύψει έναν τόσο μεγάλο στόλο ηλεκτρικών μοντέλων. Η κυβέρνηση στοχεύει επί του παρόντος να έχει ένα εκατομμύριο σημεία φόρτισης έως τα τέλη του 2030.
Οι περισσότεροι ειδικοί πιστεύουν επί του παρόντος ότι η ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία θα είναι πολύ πιο αργή. Σε μια μελέτη που δημοσίευσε η εταιρεία συμβούλων Deloitte επισημαίνεται ότι περίπου έξι εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα φαίνεται ότι είναι εφικτό να κυκλοφορούν στην καλύτερη περίπτωση έως το 2030 επειδή η αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι σε θέση να καταργήσει τους κερδοφόρους κινητήρες εσωτερικής καύσης με τη μη κερδοφόρα τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης.
Η γερμανική κυβέρνηση ωστόσο ανακοίνωσε ότι θα δαπανήσει επιπλέον 3 δισεκατομμύρια ευρώ για να βοηθήσει την αυτοκινητοβιομηχανία να διαχειριστεί μια ομαλή μετάβαση στην καθαρή κινητικότητα και να αντέξει την κρίση του που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός.
Σε αντίθεση με πολλούς προμηθευτές που εξακολουθούν να βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία κινητήρων καύσης, οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας στρέφονται ολοένα και πιο αποφασιστικά προς την ηλεκτρική κινητικότητα.
Ωστόσο η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία κινείται με αργούς ρυθμούς σε σύγκριση με πολλές άλλες αγορές, αλλά χάρη στα νέα κυβερνητικά κίνητρα, οι πωλήσεις καθαρών οχημάτων αυξήθηκαν σημαντικά τους τελευταίους μήνες. Το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον Οκτώβριο ανήλθε σε 8,4% καθώς ένας αριθμός ρεκόρ αγοραστών αυτοκινήτων επέλεξε εναλλακτικά συστήματα προώθησης.