Τελικά στην Ελλάδα ότι και αν προσπαθήσει να διορθώσει κανείς είναι πολύ πιθανό να συμβεί το ακριβώς αντίθετο και μάλιστα να πάρει πολύ χειρότερη τροπή απ’ ότι λειτουργούσε κάτι με το παλαιό σύστημα. Κάτι τέτοιο φαίνεται ότι έχει συμβεί και με τις εξετάσεις οδήγησης καθώς από τη μία είχαμε την αποχή διαρκείας που πραγματοποιούσαν οι εξεταστές και από την άλλη ήρθε και ο κορωνοϊός και τα lockdown και άλλαξαν ριζικά τα πράγματα.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για να ξεμπλοκάρει το σύστημα καθώς είχα σωρευτεί πάνω από 100.000 υποψήφιοι οδηγοί αποφάσισε να πραγματοποιούνται οι εξετάσεις οδήγησης με έναν εξεταστή αντί για δύο.
Μετά ήρθε ο κορωνοϊός και όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς ο ένας εξεταστής διατηρήθηκε για λόγους υγείας πλέον. Ωστόσο σύμφωνα με καταγγελίες από Σχολές Οδηγών κάποιοι εξεταστές βρήκαν λαμπρό πεδίον δράσης αφού πλέον εξετάζουν μόνοι τους υποψήφιους οδηγούς με αποτέλεσμα να τις έχουν μετατρέψει σε «χρυσορυχείο»!
Σύμφωνα με όσα επισήμαναν στο Newsauto.gr στελέχη από Σχολές Οδηγών: «Αρχικά θα θέλουμε να σας ενημερώσουμε ότι εξετάσεις για απόκτηση άδειας οδήγησης δεν υπάρχουν! Υπάρχουν πλέον «επιχειρήσεις» που δίνουν διπλώματα έναντι αμοιβής και ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας του υποψήφιου οδηγού προσαρμόζεται και το κόστος για το λεγόμενο φακελάκι… Οι Σχολές Οδηγών που δεν συμμετέχουν στο κόλπο προσπαθούν να επιβιώσουν καθώς οι μαθητές επιδιώκουν να επισκεφθούν κάποια Σχολή απ’ όπου θα λάβουν ξεκούραστα την άδεια οδήγησής τους. Δυστυχώς αυτή είναι η αλήθεια. Αλλά πλέον τα πράγματα δείχνουν ότι έχουν ξεφύγει από κάθε έλεγχο καθώς η ύπαρξη ενός και μόνο εξεταστή στην πρακτική δοκιμασία έχει ανοίξει την όρεξη κάποιων οι οποίοι απαιτούν υπέρογκα ποσά για να… κάνουν τα στραβά μάτια στη βοήθεια που δίνει ο δάσκαλος και να περάσουν εν τέλει έναντι αμοιβής τους υποψήφιους οδηγούς που δίνουν εξετάσεις.
Αν ο δάσκαλος ή ο υποψήφιος οδηγός δεν «συμμορφωθεί» προς τις εντολές του εξεταστή και δεν καταβάλει τον οβολό του είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν πρόκειται να περάσει τις εξετάσεις.
Παλαιότερα με την ύπαρξη δεύτερου εξεταστή τα πράγματα ήταν πιο δύσκολα για τους επιτήδειους καθώς μπορεί να έπεφταν μαζί με κάποιον εξεταστή που δεν λαμβάνει φακελάκια οπότε δεν μπορούσε ο επιτήδειος να λειτουργήσει εκβιαστικά καθώς υπήρχε και άλλος συνάδελφός του ο οποίος έκρινε τον υποψήφιο οδηγό σύμφωνα με τις ικανότητές του. Τώρα όλα έχουν αλλάξει και κάποιοι εκβιαστικά απαιτούν μεγάλα χρηματικά ποσά απλά για να περάσουν ακόμη και έναν πολύ καλό υποψήφιο οδηγό.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι εξετάσεις κυριολεκτικά να γίνονται μόνο στα χαρτιά και οι εξεταστές και κάποιες Σχολές Οδηγών να βγαίνουν πολύ κερδισμένοι από όλη αυτή την ιστορία.
Παλαιότερα υπήρχε το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών του υπουργείου Μεταφορών το οποίο πραγματοποιούσε εφόδους κατά τη διάρκεια των εξετάσεων υποψήφιων οδηγών ή κάποιος υπάλληλος εμφανίζονταν ως υποψήφιος οδηγός και προσπαθούσε να δώσει φακελάκι για να αποκτήσει ξεκούραστα την άδεια οδήγησης. Όλα αυτά σήμερα αποτελούν παρελθόν και ίσως αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ο βαθμός επιτυχίας των υποψήφιων οδηγών είναι τεράστιος καθώς ελάχιστοι από αυτούς κόβονται και μάλλον θα αφορούν εκείνους που δεν δέχθηκαν να δώσουν το φακελάκι για να περάσουν με επιτυχία τις εξετάσεις.
Κατά τα άλλα οι υποψήφιοι οδηγοί ακόμη και αν πετύχουν στις δοκιμασίες των εξετάσεων μπορεί να μην έχουν οδηγήσει ποτέ στο εθνικό οδικό δίκτυο και τα μαθήματα οδήγησης να έχουν περιοριστεί στα στενά κάποιας πόλης κινούμενοι με μηδενικές ή πολύ χαμηλές ταχύτητες αλλά την επόμενη ημέρα των εξετάσεων μπορούν να οδηγήσουν ακόμη και ένα αυτοκίνητο με πάνω από 200 ίππους χωρίς να έχουν καμία απολύτως εμπειρία. Μετά μας φταίνε οι νέοι που τρέχουν και όχι η έλλειψη οδικής παιδείας που κάποιοι εκμεταλλεύονται για να αντλούν εκατομμύρια ευρώ από εγχώρια και ευρωπαϊκά κονδύλια τα οποία και βέβαια αξιοποιούν όπως εκείνοι θέλουν κάνοντας ανούσιες φιέστες και στέλνοντας πολλά Δελτία Τύπου…»