Από την Πέμπτη, 21 Ιανουαρίου 2021 επαναλειτουργεί το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, όπως ανακοίνωσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης καθώς άνοιξαν και πάλι τα καταστήματα λιανικού εμπορίου και δεν πρέπει να καταγραφούν φαινόμενα συνωστισμού.
Το σύστημα «THESi» αφορά τις θέσεις επισκεπτών περιορισμένης διάρκειας στάθμευσης (λευκή διαγράμμιση) και η επιτήρηση της λειτουργίας του γίνεται από τη Δημοτική Αστυνομία.
Το σύστημα είχε τεθεί σε αναστολή λειτουργίας από τις 7 Νοεμβρίου 2020, ενώ η επαναλειτουργία του γίνεται στο πλαίσιο επανεκκίνησης της αγοράς μετά την υποχώρηση των καιρικών φαινομένων που έφερε ο «Λέανδρος».
Το νέο Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης του Δήμου Θεσσαλονίκης αποτελεί σημαντικό βήμα για μια πιο «έξυπνη» πόλη («smart city»). Εισάγει στην καθημερινότητα την πιο προηγμένη και ολοκληρωμένη τεχνολογική λύση στην Ευρώπη, με online διασύνδεση λειτουργιών – υπηρεσιών – ελέγχου – πληροφόρησης κοινού. Η Υλοποίηση του συστήματος έγινε σε συνεργασία με την Ένωση Εταιριών INTRAKAT – INTRASOFT μέσα από την χρήση των καινοτόμων συστημάτων και εφαρμογών της εταιρίας Park Pal.
Το THESi εξασφαλίζει δωρεάν θέσεις στάθμευσης (μπλε διαγράμμιση) για τους μόνιμους κατοίκους στην περιοχή τους, θέσεις επισκεπτών (λευκή διαγράμμιση) με αντίτιμο που αντιστοιχεί ακριβώς στην ώρα στάθμευσης και υπάρχει ειδική μέριμνα για τους συμπολίτες και επισκέπτες ΑμεΑ.
Επίσης καταργείται η χρήση χαρτιού ενώ η διαδικασία στάθμευσης πραγματοποιείται μέσω τηλεφωνικής κλήσης, SMS, App, Διαδίκτυο και έξυπνων συσκευών. Η πρόσβαση των οδηγών είναι εξαιρετικά εύκολη και γίνεται απλά με τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος ως «κλειδί» για κάθε λειτουργία του συστήματος (καταχώριση οχήματος, στάθμευση, έλεγχο νομιμότητας).
Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται περιορισμός του κυκλοφοριακού προβλήματος αλλά και της συνεπαγόμενης ρύπανσης αναβαθμίζοντας την ζωή των πολιτών.
Οι κάρτες μονίμων κατοίκων
Παρατείνεται μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2021 η προθεσμία υποβολής αιτήσεων ανανέωσης των ήδη υπαρχουσών καρτών στάθμευσης μόνιμου κατοίκου για το έτος 2021, λόγω των έκτακτων υγειονομικών συνθηκών, στις Κοινότητες Α’ (εκτός συνοικίας 40 Εκκλησιών) και Γ’ του Δήμου Θεσσαλονίκης, η οποία ξεκίνησε την 1/10/2020 σύμφωνα με τις υπ’ αρ. 556/24-08-2020 και 590/09-09-2020 Αποφάσεις Δημοτικού Συμβουλίου.
Η Δημοτική Αρχή προτρέπει τους κατοίκους των Α’ και Γ’ Κοινοτήτων οι οποίοι θέλουν να ανανεώσουν τις κάρτες στάθμευσης μονίμου κατοίκου για το έτος 2021 να το πράξουν ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας του THESi για την αποφυγή αναμονής και συνωστισμού στις υπηρεσίες του Δήμου. Η νέα ιστοσελίδα παρέχει στους πολίτες ένα εύχρηστο περιβάλλον για την ανανέωση των καρτών τους.
Ο κάτοικος, αφού καταθέσει την αίτησή του, ενημερώνεται μέσω e-mail και μηνύματος SMS στο κινητό του για την πορεία ολοκλήρωσης όλης της διαδικασίας ανανέωσης της κάρτας μονίμου κατοίκου. Δεν εκδίδεται νέα κάρτα, εξακολουθεί να ισχύει η ίδια κάρτα στάθμευσης μόνιμου κατοίκου (αυτοκόλλητο) και δεν απαιτείται να επισκεφθεί ο πολίτης την υπηρεσία για παραλαβή κάρτας.
Σε περίπτωση αδυναμίας πραγματοποίησης της αίτησης με ηλεκτρονικό τρόπο, υπάρχει η δυνατότητα προσέλευσης στις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου (για την Α’ Κοινότητα στο κεντρικό κτίριο του Δημαρχιακού Μεγάρου – Βασ. Γεωργίου Α’ 1 και για την Γ’ Κοινότητα στο κτίριο της Γ’ Κοινότητας – Θεοφίλου 25), καθημερινά (Δευτέρα έως Παρασκευή) ώρες εξυπηρέτησης κοινού 08.00-14.00 κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού. Οι αιτούντες θα πρέπει να έχουν μαζί τους τα απαιτούμενα δικαιολογητικά σε απλές φωτοτυπίες.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στο thesi@thessaloniki.gr ή στην αντίστοιχη Δημοτική Κοινότητα εντός των ορίων όπου βρίσκεται η κύρια κατοικία σας, καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή), ώρες 08:00-14:00. Συγκεκριμένα:
Α’ Δημοτική Κοινότητα
Δημαρχιακό Μέγαρο, Βασ. Γεωργίου Α’ 1
2313 317292 & 2313317966
thesikarta_a@thessaloniki.gr
Γ’ Δημοτική Κοινότητα
Θεοφίλου 25, Άνω Πόλη
2313 318271 & 2313 318269
thesikarta_c@thessaloniki.gr